امام جمعه تربت جام خبر داد:

اجرای نمایش آیینی غدیر در مصلی الغدیر تربت جام

امام جمعه شهرستان تربت جام گفت: در شب عید غدیر خم نمایش آیینی غدیر با نام خبری از آسمان در مصلی الغدیر تربت جام اجرا می شود.
اجرای نمایش آیینی غدیر در مصلی الغدیر تربت جام
1402/04/08 - 20:07
تاریخ و ساعت خبر:
150242
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از تربت جام، حجت الاسلام حسین اسلامی امام جمعه و رییس قرارگاه فرهنگی تربت جام در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک دهه ولایت و امامت گفت: پرداختن به شخصیت امیرالمومنین(ع) از چند جهت اهمیت دارد، جهت اول این است که امیرالمومنین(ع) به عنوان آینه ی تمام نمای همه فضائل و زیبایی ها و ارزش های انسانی و الهی است، اگر ما بخواهیم به زیباترین شکل ممکن مردم را به سمت فضائل و ارزش های انسانی دعوت کنیم بهترین راهکار این است که فضائل و عظمت شخصیت امیرالمومنین (ع) را برای آنان معرفی کنیم. جهت دوم این است که از نظر پیروان مکتب اهل بیت(ع)، امیرالمومنین(ع) صاحب مقام امامت و ولایت است که مهم ترین عنصر و مساله در دین اسلام امامت و ولایت است و قطب نمایی است که جهت حرکت انسان را به سوی خدا و بندگی خدا مشخص می کند. جهت سوم این است که امیرالمومنین(ع) محور وحدت برای همه مسلمانان است و مورد احترام همه مذاهب اسلامی می باشد و آن حضرت بیشترین زحمت را برای حفظ وحدت و یکپارچگی امت اسلامی کشید.
امام جمعه تربت جام در این نشست خبری افزود: تاثیرگذارترین کار فرهنگی آن است که بتوانیم زیبایی های شخصیت امیرالمومنین(ع) را در جامعه ترویج و تبلیغ کنیم لذا یکی از مهم ترین ابزارها و راهکارها برای معرفی شخصیت امیرالمومنین(ع) استفاده از ابزار هنر و رسانه است که رسانه ها و هنرمندان نقش بسیار مهمی در تاثیرگذاری بر جامعه دارند.

وی ادامه داد: به توفیق الهی در یک کار تشکیلاتی و قرارگاهی با همکاری همه دستگاه ها و نهادهای مردمی و دولتی و خیرین، نمایش بزرگ و آیینی غدیر با نام خبری از آسمان در شب عید سعید غدیر خم در محل مصلی الغدیر تربت جام اجرا می شود.
حجت الاسلام حسین اسلامی تاکید کرد: یکی از ویژگی های شاخص این نمایش بزرگ و میدانی این است که با هنرمندی چهل هنرمند تربت جامی در چهار پرده شامل ولادت امیرالمومنین(ع) در خانه کعبه، فتح خیبر، ماجرای غدیر خم و انتصاب امیرالمومنین(ع) به مقام امامت و ولایت، حماسه جاودانه شهدای مدافع حرم، به روی صحنه می رود.
گفتنی است: امام جمعه تربت جام ضمن دعوت از عموم مردم برای تماشای این نمایش بزرگ میدانی و آیینی، از تمامی دست اندرکاران این برنامه و خیرین تقدیر و تشکر کرد.
خبرنگار: ملیحه عبادعسکری
انتهای خبر/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
امام جمعه شهرستان تربیت جام، عیدغدیر، نمایش آیینی عید غدیر، نمایش آیینی خبری از آسمان، مصلی الغدیر تربت جام ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو