معلمی ، حرکتی عظیم در هدایتگری جامعه به سمت روشنایی است

لطافت در گفتار و کلام ،ارتباط مناسب با یک دانش آموز جدای از بحث استاد و شاگردی می تواند نقطه عطفی باشد جهت حرکتی عظیم و سوق دادن فردی از خاموشی به سمت روشنایی. معلم باغبانی است که باغش پر از عشق و محبت است و بدون هیچ چشم داشتی این عشق را به شاگردان خود هدیه می کند.
معلمی ، حرکتی عظیم در هدایتگری جامعه به سمت روشنایی است
1402/02/13 - 08:16
تاریخ و ساعت خبر:
147688
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - فارس - الهه غلامی : بدون شک معلمین زن نقش بسزایی را در تربیت نسل ها دارند.معلم همانند مادری می ماند که دلسوزانه در تربیت دانش آموزان خود قدم برمی دارد.این روزها با اوضاع و احوالی که در مورد حجاب و... به وجود آمده است بیش از پیش به نقش معلم و تاثیر ایشان در تربیت نسل آینده پی می بریم.چه بسا پس از خانواده این معلم و مدرسه است که می تواند نقش بسزایی در تفکرات نسل نوجوان و جوان ما داشته باشد.به اطرافمان که نگاهی می اندازیم متوجه این حقیقت می شویم که تبیین مسائل مختلف از جمله حجاب و باورهای اسلامی در مدرسه و توسط معلم و مربیان جای خود را به فضای مجازی داده است واین فضا آینده دانش آموزان ما را در دست گرفته است و آنها را به سمت خود می کشاند تا آداب اشتباه و دور از شأن را به آنها نشان دهد.
معلم با نقش مادر گونه خود می تواند تاثیر فراوانی درافکار دانش آموز خود بگذارد و از او فردی دانا و آشنا به حقایق بسازد. دانش آموز باید با تکیه بر آموزش های معلمان و مربیان خود به تحقیق پیرامون موضوعات مختلفی بپردازد که نیاز اساسی زندگی اومی باشد و این مهم تحقق نمی یابد مگر با همت افرادی که نزدیکترین ارتباط را با یک دانش آموز دارند. نزدیک ترین افراد به یک دانش آموز ابتدا خانواده و سپس معلمان آنها هستند و بی دلیل نیست که مدرسه خانه دوم یک دانش آموز محسوب می شود. لطافت در گفتار و کلام ،ارتباط مناسب با یک دانش آموز جدای از بحث استاد و شاگردی می تواند نقطه عطفی باشد جهت حرکتی عظیم و سوق دادن فردی از خاموشی به سمت روشنایی.
معلم باغبانی است که باغش پر از عشق و محبت است و بدون هیچ چشم داشتی این عشق را به شاگردان خود هدیه می کند.
تعلیم و تربیت نقش اساسی را زندگی همه ما ایفا می کند و آغاز این امر در دستان پر توان معلمان این مادران مهربان نهفته است.
نباید بگذاریم یک دانش آموز مسیر اشتباهی را انتخاب کند و بدون بصیرت به این مسیر ادامه دهد .او باید برایش روشن شود که کدام مسیر او را به عزت و کدام مسیر او را به ذلت می رساند.بنابراین محافظت و آگاه سازی نسل آینده بیش از همگان بر عهده معلمان عزیزی است که بیشتر اوقات خود را با شاگردان خود می گذرانند.
معلمی شغل نیست معلمی عشق است.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
معلم، هدایتگر جامعه، تربیت نسل فهیم ، معلمی و تعمیق باورهای دینی، معلمی و هویت سازی ، معلم سکاندار تعلیم و تربیت
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو