معلم البرزی در گفتگو با «زنان نیوز»:

رسالت معلمان در عصر تهاجم فرهنگی سنگین است/ کرونا ضربات جبران ناپذیری را به بدنه آموزشی ما وارد کرد

زهرا کاظمی گفت: رسالت معلمان در عصر کنونی با توجه به همجه رسانه‌ای دشمن بسیار سنگین است.
رسالت معلمان در عصر تهاجم فرهنگی سنگین است/ کرونا ضربات جبران ناپذیری را به بدنه آموزشی ما وارد کرد
1402/02/17 - 07:21
تاریخ و ساعت خبر:
147861
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - زهرا کاظمی، معلم البرزی در گفتگو با خبرنگار «زنان نیوز»البرز گفت: رسالت معلمان در عصر کنونی با توجه به همجه رسانه‌ای دشمن بسیار سنگین است.
وی ادامه داد: بانوان به دلیل داشتن نقش همسری و مادری در کنار معلمی نیازمند حمایت بیشتری از سمت آموزش و پرورش هستند.
کاظمی افزود: امنیت شغلی یکی از مهمترین درخواست های جامعه معلمی است زیرا یک زن با استرس فراوان باردار می شود و گاهی برای حفظ فرزند خود ناچار بین نقش مادری و معلمی یکی را انتخاب می کند.
این معلم تصریح کرد: امروز بخش قابل توجهی از معلمان آموزش و پرورش حق التدریسی هستند و این گروه هیچ امنیت شغلی ای ندارند زیرا از حداقل امکاتات رفاهی برخوردار هستند، در صورتی که همانند یک معلم رسمی و استخدامی کار می‌کنند.
وی افزود: حتی مطالبات ما به عنوان معلم حق التدریسی بسیار نامنظم پرداخت می شود و ممکن است ما ماه ها هیچ دستمزدی نداشته باشیم.
کاظمی تاکید کرد: معلمان نمی توانند به راحتی بازنشسته شوند و یا حتی خود را بازخرید کنند زیرا کمبود نیروهای آموزشی باعث شده که حتی معلم بازنشته دعوت به کار شود.
این معلم بیان کرد: بین معلمان رسمی و حق التدریسی زمین تا آسمان فاصله است و امیدواریم دولت صدای ما را بشنود و به مطالبات ما رسیدگی کند.
وی ادامه داد: حقوق معلمان نیز یکی از مطالبه‌های ما در آموزش و پرورش است زیرا ما همانند کارمند رسمی دولت کار می کنیم اما بعضا حقوق ما کمتر از آن هاست.
کاظمی با بیان اینکه دانش آموزان امروز تفاوت بسیار زیادی با گذشته داشتند، گفت: در گذشته تمام دغدغه ما به عنوان محصل تحصیل بود اما دانش آموزان نسل جدید بهترین لحظات عمرشان را در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی سپری می کنند.
این آموزگار تاکید کرد: کرونا ضربات جبران ناپذیری را به بدنه آموزشی ما وارد کرد که هیچ گاه قابل جبران نیست زیرا دانش آموزان با دنیا حقیقی فاصله گرفتند و بعد از کرونا نیز این فاصله کم نشد.
وی ادامه داد: دانش آموزان در سایه فضای ولنگار مجازی بسیار فردگرا و منفعت طلب شده‌اند و می خواهند بدون تحمل رنج و سختی به هدف برسند که قطعا این مهم میسر نیست.
کاظمی در خاتمه خاطرنشان کرد: معلم باید در شرایط کنونی برای همراه کردن دانش آموزان از روش های بسیار خلاقانه و مبتکرانه استفاده کند تا بتواند رسالت معلمی خود را به سرانجام برساند و موفق شوند.
انتهای پیام/

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
هفته معلم، تهاجم فرهنگی، دانش آموزان، آموزش
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو