بازی‌دراز خانقاه عارفان، قدمگاه سرداران بی پلاک !/ 15 اردیبهشت، میثاق دوباره مردم ایران با شهدای بازی دراز

بازی‌دراز آبروی کرمانشاه و نماد مجاهدت‌ شهدای غیرتمندی چون شهید شیرودی است که اکنون میعادگاه عاشقان و کلیدی برای توفیق در پیمودن مسیر عرفان است.
بازی‌دراز خانقاه عارفان، قدمگاه سرداران بی پلاک !/  15 اردیبهشت، میثاق دوباره مردم ایران با شهدای بازی دراز
1402/02/16 - 15:46
تاریخ و ساعت خبر:
147898
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - کرمانشاه : ارتفاعات بازی‌دراز منطقه‌ای استراتژیکی است که سبب تسلط کامل بر قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب می‌شود که صدام پس از تصرف بر آن وعده تقدیم کلید فتح بغداد را به نیروهای ایرانی داد.
امدادهای غیبی ائمه اطهار(ع) به‌اذعان رزمندگان اسلام به‌وضوح در عملیات بازی‌دراز مشهود بود که موجبات به‌ثمر رساندن حماسه‌آفرینی شهدایی چون شهید وزاوایی، پیچک، شیرودی، ادبیان و... شد.
اکنون هم پس از گذشت ۴۰ و چند سال، بازی‌دراز خانقاه عارفان است و دارای اسرار فراوانی است تا جایی که هنوز پیکر برخی شهدا در آن تفحص نشده است.

بازی‌دراز آبروی کرمانشاه و نماد مجاهدت‌ شهدای غیرتمندی چون شهید شیرودی است که اکنون میعادگاه عاشقان و کلیدی برای توفیق در پیمودن مسیر عرفان است.
حضور در مراسم گرامیداشت سالروز عملیات بازی‌دراز نماد قدرت و وحدت ملت ایران است/ تجدید بیعت مردم کرمانشاه با شهدای بازی دراز
در طول جنگ تحمیلی با همه گرفتاری‌ها درحالی‌که دشمن حتی به ما سیم خاردار نمی‌فروخت و کشورهای زیادی به عراق تجهیزات می‌دادند تا علیه ایران بجنگد، نیروهای ما با وحدت و با دست خالی پشت سر ولایت فقیه، امام راحل و رهبر انقلاب، جنگ را اداره کردند.

بسیج یک واژه افتخارآمیز است و همه مردم خود را سپاهی، بسیجی و پیرو امام راحل، شهدا و آرمان‌های انقلاب می‌دانند .
امروز جمعیتی باشکوه در مراسم گرامیداشت عملیات بازی‌دراز حضور می‌یابند تا به دنیا اثبات کنند همچنان با تمام توان ایستاده‌ایم و آماده رزم و منتظر فرمان ولی‌فقیه هستیم.
حضور مردم در سالروز گرامیداشت عملیات بازی‌دراز حال و هوایی معنوی به آنها می‌دهد همچنین این مراسم به نوعی تجدید بیعت مردم کرمانشاه با شهدای بازی دراز است.

مردم با حضور پرشکوه خود در مراسم مذکور این پیام را به دنیا مخابره می‌کنند که مردم ایران همچنان مقاوم و سرافزار پای ارزش‌های انقلاب ایستاده‌اند.
بازپس‌گیری مناطق مرزی کرمانشاه با 8 روز مجاهدت شبانه‌روزی در عملیات بازی‌دراز
با توجه به وجود 370کیلومتر مرز مشترک میان استان کرمانشاه و کشور عراق، صدام در تلاش بود که منطقه پاطاق را به عنوان مرز مشترک ایران و عراق قرار دهد در نتیجه چهار لشکر خود را مامور تصرف نقاط مرزی استان کرمانشاه کرد.
نیروهای بعثی در قالب دو لشکر پیاده، یک لشکر مکانیزه و یک لشکر زرهی در سی و یکم شهریور ماه به مناطق مرزی استان کرمانشاه حمله کردند و در این راستا در همان ساعات اولیه لشکر 12 دشمن موفق شد که شهرهای سومار و نفت‌شهر را به تصرف خود درآورد.

لشکر پیاده عراق که درصدد تسخیر گیلانغرب بود، به دنبال مقاومت مردم این منطقه در تصرف گیلانغرب ناکام ماند همچنین لشکر هشت دشمن نیز نتوانست شهر سرپل‌ذهاب را اشغال کند.
به دنبال ناکام ماندن نیروهای بعثی در تصرف گیلانغرب و سرپل‌ذهاب آنها برای تصرف شهرستان قصرشیرین به کمک لشکر شش شتافتند که در نهایت پس از دو روز این شهر سقوط کرد در نتیجه دشمن به پیشروی خود ادامه داد و در نهایت پانزدهم مهر 1359 بازی‌دراز تصرف شد.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
بازی دراز، هشت سال جنگ تحمیلی، منطقه عملیاتی غرب کشور، راهیان نور غرب
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو