یادداشت «زنان نیوز»/

مراقبت از منظومه فکری آینده‌سازان کشور در مقابل لیبرال‌ها ضروری است

کم توجهی برخی دانشجویان به مساله حجاب و سایر باورهای اسلامی در تعدادی از دانشگاه‌ها، ریشه در تربیت آنان توسط برخی اساتید لیبرال دارد و در صورت بی‌توجهی به این مساله، پیامدهای منفی آن افزایش خواهد یافت.
مراقبت از منظومه فکری آینده‌سازان کشور در مقابل لیبرال‌ها ضروری است
1402/03/20 - 11:42
تاریخ و ساعت خبر:
149346
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - به گزارش گروه استانی «زنان نیوز»؛ مریم رضایی، فعال رسانه‌ای در یاداشتی نوشت: دانشگاه‌ و مطبوعات دو پایگاه مهم تولید و نشر اندیشه است که لیبرال‌ها از ابتدای پیروزی انقلاب تلاش داشتند در این دو کانون مهم و حساس به ترویج افکار و اندیشه‌های انحرافی خود بپردازند تا با جریان‌سازی فکری، جهت نظام اسلامی را به تدریج به سوی غرب سوق دهند.

عواملی مانند: به تعویق افتادن اسلامی‌سازی علوم در دانشگاه‌ها، سعه صدر و تحمل نظام اسلامی در رابطه با اندیشه‌های مختلف، کوتاهی برخی نهادهای متولی در تولید و گسترش اندیشه‌های ناب اسلامی و عدم نظارت دقیق بر فعالیت‌های فکری و اندیشه‌ای، موجب شده جریان لیبرال با بودجه بیت‌المال بیش از ۴۰ سال در مطبوعات و دانشگاه‎ها، آزادانه علیه مبانی اسلام و انقلاب بنویسند و بگویند.

این جریان با شعار فریبنده آزادی اندیشه و مطبوعات در این دو پایگاه مهم و حیاتی با زیر سوال بردن احکام الهی، تردید در اصول اسلامی و ترویج مبانی غربی، به تربیت نیرو مشغول است.

برخی از دانشجویانی که در سال‌های گذشته در فتنه‌های مختلف جزء فعالین و موثرین آن حوادث بودند و برخی دیگر که هم‌اکنون در نشریات روشنفکری بسیار فعالند و علیه مبانی اسلام و انقلاب و ترویج لیبرالیسم قلم می‌زنند، تربیت یافته همین جریان قلمداد می‌شوند.

اینکه اخیرا یکی از اساتید لیبرال دانشگاه با بیان و ادبیات به اصطلاح علمی، حکم شرعی و قانونی حجاب را زیر سوال برد و با تفکرات منحرف خود، بی‌حجابی را تئوریزه کرد و مورد تشویق حضار قرار گرفت، محصول همین بسترسازی است که در طول ۴۴ سال صورت گرفته است.

هر چند غالب صاحب‌نظران و اساتید دانشگاه، افرادی متدین و متشرعند اما کوتاهی‌های جدی در عرصه اندیشه از سوی متولیان و مسئولین و پر نکردن خلا بزرگانی مانند شهید مطهری و علامه مصباح و ضعف در ارائه اندیشه‌های ناب اسلامی برای دانشجویان و کم‌کاری در رفع شبهات، فضا را برای لیبرال‌ها باز گذاشته و آنان را در زیر سوال بردن ارزش‌های اسلامی و اجرای پروژه‌های فکری خود، جسورتر ساخته است.

کم توجهی برخی دانشجویان به مساله حجاب و سایر باورهای اسلامی در تعدادی از دانشگاه‌ها، ریشه در تربیت آنان توسط برخی اساتید لیبرال دارد و در صورت بی‌توجهی به این مساله، پیامدهای منفی آن افزایش خواهد یافت.

همه این موارد نشان می‌دهد که مدیریت فکر و اندیشه و هدایت دانشجویان در جهت تعالی و کمال خود مساله بسیار مهم و زیربنایی است که شورای عالی انقلاب فرهنگی و آموزش عالی و سایر نهادهای مربوطه باید برای آن سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی جدی داشته باشند و در این رابطه مقوله‌هایی مانند: استاد، محتوای آموزشی، روش آموزش و محیط علمی باید مورد بررسی و بازبینی جدید و جدّی قرار گیرد. نباید اجازه داد منظومه فکری آینده‌سازان کشور را برخی لیبرال‌ها شکل دهند.

انتهای پیام/

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
حجاب، ارزش انقلاب، دانشگاه
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو