مدرس حوزه در گفتگو با «زنان نیوز»:

سبک زندگی امام جواد (ع) الگوی بی بدیل برای جوانان است

زهرا اسدی گفت: سبک زندگی امام جواد (ع) الگوی بی بدیل برای جوانان است زیرا امروز نوجوان و جوان ما به دنبال الگو هستند.
سبک زندگی امام جواد (ع) الگوی بی بدیل برای جوانان است
1402/03/30 - 11:45
تاریخ و ساعت خبر:
149774
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از البرز؛ زهرا اسدی، مدرس حوزه در گفتگو با «زنان نیوز» گفت: سنت جود و بخشش یکی از صفات ارزشمند اهل بیت(ع) بود که در امام جواد (ع) این ویژگی بسیار برجسته بود به گونه‌ای که با این صفت بی نظیر لقب «باب الحوائج» را به این امام همام دادند.
وی ادامه داد: امام جواد (ع) طبق سفارش پدرشان امام رضا (ع) هر وقت از خانه بیرون می‌آمدند، همراه خود چیزی داشتند که اگر فقیری درخواست می‌کرد، امام او را دست خالی رد نمی کرد.
اسدی افزود: امام جواد (ع) جزو امامانی بودند که در دوران نوجوانی و جوانی به امامت رسیدند و توانستند بسیاری از شبهات ایجاد شده بین مردم جامعه را با صبوری پاسخ دهند.
این مدرس حوزه تصریح کرد: سبک زندگی امام جواد (ع) الگوی بی بدیل برای جوانان است زیرا امروز نوجوان و جوان ما به دنبال الگو هستند.
وی گفت: امروز دشمن بر روی نسل جوان ما تمرکز ویژه ای کرده است و باید این نسل را در مقابل هجمه‌های رسانه ای دشمن مجهز کنیم و سیره ال بیت(ع) بهترین الگو در این مسیر است.
اسدی ادامه داد: امام جواد به عنوان جوان ترین امام شیعه در زمانی به امامت رسیدند که به وقت شهادت، سن شان از دیگر اهل بیت(ع) کمتر بودند و جوانان باید سیره این امام همام را مورد مطالعه قرار داده و در زندگی سرمشق قرار دادند.
این مدرس حوزه افزود: امروز جوانان در سایه تک فرزندی از پذیرش مسئولیت امتناع می کنند، در صورتی که امام جواد (ع) در سن نوجوانی و جوانی مسئولیت اداره حکومت را عهده دار شوند و این مسئولیت به نحو احسن انجام دادند.
وی بیان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، رسالت نوجوانان و جوانان در گام دوم انقلاب سنگین است و باید این نسل پرچم دار انقلاب اسلامی در دنیا باشند.
اسدی تاکید کرد: دشمن شبانه روز برای تسخیر افکار و عقاید نسل جوان تلاش می کند و می خواهد این نسل را با جنگ روایت ها و شناختی با خود همراه کند و فقط سبک زندگی اهل بیت(ع) می تواند آنها را در مقابل هجمه های رسانه ای بیمه کند.
این مدرس دانشگاه در خاتمه خاطرنشان کرد: سلاح دانش ، آگاهی و بصیرت هر انسانی را در مقابل نفوذ بیمه می کند ، این همان روشی است که اهل بیت(ع) در زیست خود برای مقابله با دشمن به کار بردند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
امام جواد، سبک زندگی، جوانان، الگو
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو