یک نکته کلیدی از بیانات رهبر معظم انقلاب

نکته‌ اساسی که در سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب موجود است در ابتدا درک و دریافت این فضای بالنده و شکوفا و دقت و توجه در همین شرایط و وضعیت جوانان ایرانی و استفاده از ظرفیت آنان و به فعلیت درآوردن توانایی آنان است. دریافت درست و صحیح از اتمسفر و فضای روحی و انگیزشی کشور خصوصا درباره جوانان می‌تواند در سازمان‌های مختلف بسیار موثر باشد.
یک نکته کلیدی از بیانات رهبر معظم انقلاب
1401/08/01 - 07:45
تاریخ و ساعت خبر:
142409
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - امیرحمزه نژاد: کشور در عرصه‌های مختلف با وجود جوانان فعال و پویایی که مشخصه بارز حضور آنان در صحنه پیشرو بودن در حوزه تکنولوژی و علم روز است، قله‌های پیشرفت را طی می‌کند و متعاقب آن افق‌های تازه‌ای برای شکوفایی کشور گشوده می‌شود. موضوعی که اخیرا رهبر معظم انقلاب در مراسم مشترک دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح به آن اشاره و بیان فرمودند: « چه در همه آیین‌های مذهبی مانند راهپیمایی اربعین و چه در میدان تولید و ابتکار هر روز در یک بخشی از بخش‌های تولید و صنعت کشور یک حرکت جدیدی را جوان‌های ما ارایه می‌کنند.»
ایشان با تشریح شرایط واقعی روحی و فرهنگی جوان ایرانی تصریح می‌کنند: «این جوان نمی‌تواند ناامید باشد، این جوان نمی‌تواند گسسته از ارزش‌ها باشد، این جوان یک نیروی خستگی‌ناپذیر در وسط جبهه است و البته جوانان انقلابی و با ایمان در همه این موارد پیشتاز بودند و این وضع جوانان است.»
درواقع فضای پیرامونی جوانان ایرانی با آن نیروی جوانی و خلاقی که دارند یک محیط کاملا سازنده و بالنده است که هر گاه با ارزش‌های معنوی و انقلابی همراه شده کارایی آن دو چندان و خود ارزش آفرین شده است. اما این سازندگی و بالندگی نیاز به یک بستر رشد دهنده و ظرفیت‌افزا دارد که رهبر معظم انقلاب با اشاره به اهمیت نعمت امنیت و احساس امنیت در کشور بدان اشاره می‌کنند و می فرمایند: «هر جایی که پیشرفتی حاصل شده است به برکت وجود امنیت بوده است؛ بدون امنیت، کار دشوار می‌شود. سرمایه گذاری و تولید برای پیشرفت اقتصاد کشور بدون امنیت امکان پذیر نیست.» از این رو نه تنها تضعیف نهادهای امنیتی و پلیسی خدشه جدی به بحث امنیت وارد می‌کند بلکه بستر پیشرفت و توسعه را نیز از بین می‌برد و امنیت و پیشرفت لازم و ملزوم یکدیگرند و برای امنیت بیشتر کشور که ظرفیت‌های اقتصادی و تکنولوژیکی را افزایش و شکوفا می‌سازد بایستی حوزه امنیتی نیز در زمینه‌های مختلف پیشرفته باشد.
نکته حائز اهمیت دیگر اشراف به این فضای بالنده و حضور جوانان پویا در صحنه پیشرفت کشور و همچنین دوری از القائات منفی و مضحمل کننده است. نکته‌ اساسی که در سخنان رهبر معظم انقلاب موجود است در ابتدا درک و دریافت این فضای بالنده و شکوفا و دقت و توجه در همین شرایط و وضعیت جوانان ایرانی و استفاده از ظرفیت آنان و به فعلیت درآوردن توانایی آنان است. دریافت درست و صحیح از اتمسفر و فضای روحی و انگیزشی کشور خصوصا درباره جوانان می‌تواند در سازمان‌های مختلف بسیار موثر باشد. شناسایی و دریافت صحیح از فضای کشور در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها بسیار تعیین کننده است و در این حوزه باید با شناخت صحیح فضا برنامه ریزی و هدف گذاری کرد و نیروی جوانان را دراین عرصه برای رسیدن به مقصد به درستی بکار گرفت.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
یک نکته کلیدی از بیانات رهبر معظم انقلاب
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
امام (ره) و رهبری
V
آرشیو