حفاظت از امنیت روانی جامعه یکی از موارد احیای حقوق عامه است

رئیس، مسئولان و جمعی از قضات و کارکنان دستگاه قضا صبح امروز (سه‌شنبه) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.
حفاظت از امنیت روانی جامعه یکی از موارد احیای حقوق عامه است
1402/04/06 - 13:09
تاریخ و ساعت خبر:
150155
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - در آستانه هفتم تیر ماه سالروز شهادت مظلومانه شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران شهیدش و روز قوه قضاییه، رئیس، مسئولان و جمعی از قضات و کارکنان دستگاه قضا صبح امروز (سه‌شنبه) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.
گزیده بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه به این شرح است:
حفاظت از امنیت روانی جامعه یکی از موارد احیای حقوق عامه است
این‌که یک عده با استفاده از فضای مجازی یا غیرمجازی روی اعصاب مردم راه بروند و امنیت ذهنی مردم را بهم بزنند و مردم را بترسانند، این خلاف مقتضی احیای حقوق عامه است. قوه قضائیه باید با برنامه‌ریزی، انضباط و با قاعده وارد بشود.
قوه قضائیه یکی از ستون‌های اصلی نظام اسلامی است
شما‌ها که به هر شکلی در این قوه مشغول خدمت هستید بدانید در یکی از مهمترین ارکان نظام اسلامی دارید کار می‌کنید.
قوه قضائیه یکی از ستون‌های اصلی در برپایی نظام اسلامی است معلوم است که اگر در این ستون‌های اصلی اختلالی بوجود بیاید در کل نظام اختلال بوجود خواهد آمد.
به همین نسبت اشتباهاتی اگر چنانچه در اینجا انجام بگیرد، اختلالی صورت بگیرد آن هم ضربه‌اش مهم است.
باید برخورد با مراجعین در قوه قضائیه خوب باشد
اگر کسی که به دادگستری مراجعه میکند با اخم شما مواجه شود، ولو به کارش هم رسیدگی شود، با دل‌شکستگی از آنجا بیرون میرود و اثر سوء دارد
مبارزه‌ی با فساد هم در درون قوه هم در بیرون قوه یکی از وظایف شما است
یک اکثریت قاطع نزدیک به همه در قوه‌ی قضائیه مردمان شریفی هستند، چه قضات، چه کارمندان، با امکانات کم با درآمد واقعاً کم، دارند کار سخت انجام میدهند. شرافت این عزیزان را نباید انسان از نظر دور بدارد. یک اقلیت کوچکی هم هستند که
سوء‌استفاده میکنند از موقعیت؛ چهره‌ی قوه را مخدوش میکنند در نظر مردم.
حیف است؛ با این باید مبارزه کرد. باید همه‌ی اعضا و اجزای قوه مراقبت کنند که فساد وارد نشود. خدای نکرده وقتی یک بخشی فساد وارد شد این بیماری سرایت پیدا میکند.
سند تحول قوه‌ی قضائیه باید به سمت عملیاتی شدن پیش برود
قوه‌ی قضائیه چهل و چند سال پشتوانه‌ی تجربه و آزمون و خطا دارد.برای تحول از این تجربه‌ها باید استفاده کرد. تحول یعنی نقاط مثبت را تقویت کنیم، نقاط منفی را به صفر برسانیم.
طرح تحول چند سال قبل در قوه‌ی قضائیه تهیه شده است. کارشناس‌هایی که در این چند سال راجع به این طرح با بنده صحبت کردند یا گزارش کتبی دادند همه میگویند این طرح، طرح خوبی است، طرح متقنی است. این طرح الان در اختیار شما در قوه‌ی قضائیه است.
این طرح باید پیش برود، پیشرفتش کم بوده، باید پیشرفت کند. باید به سمت عملی شدن، عملیاتی شدن طرح تحول و سند تحول قوه‌ی قضائیه باید پیش برود.
آمار‌ها مهم‌اند، اما در همه مسائل کشور ملاک باید خروجی و محصول نهایی باشد / باید دید که دست مردم چه میرسد
کار‌هایی که سال گذشته گفته شد، اطلاع پیدا کردم همان وقت که در قوه‌ی قضائیه یک قرارگاهی تشکیل شد برای پیگیری آن کارها. در بخشی از آن کار‌ها پیشرفت‌های خوبی هم بوده در بخشی هم پیشرفتی نبوده. بالاخره کار شد، ترتیباتی فراهم شد که خود این ایجاد ترتیبات برای اینکه کار‌ها را جلو ببرند خود این یک چیز مهم و قابل توجّهی است.
منتها یک نکته را من عرض بکنم مناط داوری را خروجی کار قرار بدهید.
فرض کنید اینی که ما سر فلان قضیه این کار‌ها را کردیم و این تعداد جلسه گذاشتیم و... این‌ها ملاک نیست. ملاک این است که نتیجه چه شد، خروجی کار‌ها چه شد. این در همه‌ی مسائل کشور این جوری است. آمار‌ها مهم‌اند، منتها باید نشان داده شود که خروجی این آمار‌ها و این مطالبی که گفته شد خروجی‌اش چیست، آن مهم است.
محصول نهایی مهم است؛ که دست مردم چه میرسد.
باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب،قوه قضائیه
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سیاسی
V
آرشیو