تلاش مذبوحانه رسانه های غربی ؛ مسیر معکوس از جمهوری به استبداد موروثی

جریان های سیاسی با وجود جمهوری خواهی در نظام سیاسی خود، سلطنت موروثی را برای ایران تجویز می کنند می خواهند به نوعی فریب کارانه سیاست گردش نخبگان و آزادی آراء در نظام جمهوری را با سلطنت و آزادی های مدنی به سبک غربی معاوضه کنند
تلاش مذبوحانه رسانه های غربی ؛ مسیر معکوس از جمهوری به استبداد موروثی
1402/02/30 - 15:03
تاریخ و ساعت خبر:
148420
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از گیلان : شهره پوررمضان در یادداشتی نوشت؛ قریب به پنج دهه است که تلاش های جمعی ضد ایرانی از انگلیس تا آمریکا و متحدان آنها از برخی دولت های مستبد منطقه تا رسانه های لندن نشین به وضوح در عرصه سیاسی جهان دیده می شود و بزرگ نمایی از ایران به عنوان محور تروریست منطقه با هدف ناامن کردن خاورمیانه و جهان، اساس این طرح است.
باید توجه داشت که هجمه‌های شدید علیه ایران با نظام جمهوری، توسط بزرگترین قدرت هایی صورت می گیرد که اساس نظام آنها دموکراسی و جمهوریت است اما در تدوین نظام سیاسی برای ایران بدون در نظر گرفتن آراء ملی ایرانیان به جمهوری، نظام پادشاهی را تجویز می کنند، این تجویز در ابتدای انقلاب ابتدا به صورت تحمیل یک جنگ بزرگ و هشت ساله علیه ایران بود و چون نتیجه آن منافع سیاسی غرب را تامین نکرد تغییر مسیر استراتژیک از نگاه نظامی به تحریم های همه جانبه بود و حالا قریب به دو دهه است که در مرحله سوم پس از دو مرحله بی نتیجه جنگ و تحریم، با جنگ روانی همه جانبه و تطهیر نظام سلطنتی در ایران عبور از جمهوری به سلطنت کلید خورده است.
گذر تاریخی به مختومه شدن نظام های سلطنت موروثی از فرانسه تا روسیه و انگلیس در قرون هجده و نوزده میلادی ثابت می کند که عبور از استبداد و سلطنت به جمهوری و دموکراسی یعنی گذر از یک نظام کهنه سیاسی به یک نظام سیاسی مدرن.
بدون شک جریان های سیاسی که با وجود جمهوری خواهی در نظام سیاسی خود، سلطنت موروثی را برای ایران تجویز می کنند می خواهند به نوعی فریب کارانه سیاست گردش نخبگان و آزادی آراء در نظام جمهوری را با سلطنت و آزادی های مدنی به سبک غربی معاوضه کنند.! نکته قابل توجه اینجاست که این کشورها هیچگاه بازگشت از جمهوری به پادشاهی را برای ملت هاشان به رفراندوم نمی گذارند.!
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
رسانه های ضد انقلاب، تلاش برای تغییر حکومت،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سیاسی
V
آرشیو