خاطره‌های شهدا باید با زبان هنر زنده نگه داشته شود

صبح امروز جمعی از خانواده‌های معظم شهدا با رهبر انقلاب دیدار کردند.
خاطره‌های شهدا باید با زبان هنر زنده نگه داشته شود
1402/04/04 - 14:32
تاریخ و ساعت خبر:
150045
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - رهبر معظم انقلاب در ديدار با خانواده‌هاي محترم شهدا که صبح امروز برگزار شد فرمودند: من یک خطابی بکنم به کسانی که اهل هنرند، اهل رسانه‌اند، اهل نگارشند، قلم به دستند، شاعرند، نقاشند، هنرمندند. این خاطره‌ها را با زبان هنر بایستی نگه دارند. البته کار‌های خوبی در این سال‌های آخر اتفاق افتاده است، انجام گرفته است، خوب است این کتاب‌ها و بعضی از فیلمها، بعضی از کار‌های هنری که انجام گرفته با ارزش است باید سپاسگزاری کنیم، اما نسبت به آنچه که باید اتفاق بیفتد کم است ما تعداد شهدایمان زیادند هر کدام از این‌ها یک دنیایی هستند، هر کدام از این‌ها موضوع یک کار هنری با ارزشند، یا موضوع کار چند کار هنری؛ میشود فیلم ساخت، میشود کتاب نوشت، میشود نقاشی کرد درباره‌ی اینها، این‌ها را معرفی کرد به نسل جوان. این وظیفه‌ی ماست. شما همسران شهید، پدر شهید، مادر شهید، اگر مراجعه کردند و خواستند که شما مصاحبه کنید امتناع نکنید.
شهدا الگو‌های زنده نسل جوان هستند
ایشان در ادامه فرمودند: این‌ها همه الگویند. جوان احتیاج به الگو دارد. این‌ها الگو‌های زنده‌ی کشور ما و جوان‌های ما محسوب میشوند. یاد این‌ها باید زنده بماند. چه کسی یاد این‌ها را میتواند زنده نگه دارد؟ پدران، مادران، آن‌هایی که این‌ها را بزرگ کردند، آن همسری که مدتی با این‌ها زندگی کرده. رفتار‌های اینها، پایبندی‌های اینها، دلبستگی‌های دینی‌شان، دلبستگی‌های اجتماعی‌شان، دلبستگی‌های عاطفی‌شان، این‌ها را شرح بدهند. این‌ها همه درس است. همه‌ی آنچه که در خاطره‌ی شما‌ها از شهیدانتان وجود دارد، این‌ها همه درس است، این‌ها باید گفته بشود، این‌ها باید منتشر بشود، این‌ها باید مورد استفاده‌ی نسل جوان کشور قرار بگیرد.
خدا بر شما پدر و مادر و همسر شهید صلوات میفرستد
مقام معظم رهبري تاکيد کردند: این یک ارزش قرآنی است؛ این صبری که پدر شهید و مادر شهید و همسر شهید برای شهادت فرزندشان کردند که انسان میخواند شرح حال را می‌بیند چه کشیدند اینها وقتی خبر شهادت عزیزشان به اینها رسید و چه صبری کردند، چه تحملی کردند این صبر بالاترین صبرهاست.
خدای متعال در مورد افراد صابر از قبیل این عزیزان میفرماید که «أُولَٰئِکَ عَلَيْهِمْ صَلَوَاتٌ مِّن رَّبِّهِمْ وَ رَحْمَةٌ » شما بر پیامبر و آل پیامبر صلوات فرستادید، خدا برای شما صلوات میفرستد.
شهدا سرنوشت ایران را عوض کردند
رهبر معظم انقلاب يادآور شدند: شهیدان شما در یکی از حساسترین مقاطع تاریخ کشور، سرنوشت کشور را عوض کردند. انقلاب اسلامی رخ داد تا کشور را که داشت به سرعت به سمت دره‌ی انحطاط اخلاقی و دینی و سیاسی پیش میرفت حفظ کند و حفظ کرد، بعد دشمن حمله‌ی نظامی کرد، این جوانها بودند که رفتند ایستادند هشت سال مقاومت کردند، کشور را نجات دادند.
ايشان افزودند: بعد در طول این زمان تا امروز در فتنه‌های مختلف، در آشوب‌افکنیهای مختلف، در نوع متنوع حملات دشمن، جوانها سینه سپر کردند، تعدادی از اینها به شهادت رسیدند مثل همین حوادثی که در این سال گذشته یا سالهای گذشته اتفاق افتاد، توانستند این کشور را حفظ کنند، سرنوشت کشور را اینها به سمت سربلندی کشاندند.
خانواده شهدا بالاترین مجاهدان بیرون از میدان هستند
رهبر انقلاب اسلامی در ادامه بيانات خود تاکيد کردند: اسم جهاد که می‌آید آنچه که اول در مقابل چشم انسان ظاهر میشود آن جوان رزمنده‌ای است که در میدان دارد میجنگد. خب بله، او مجاهد فی سبیل‌اللّه است. اما فقط او نیست؛ مجاهدینی هستند بیرون از میدان. آن بانویی که خانه‌ی خودش را محل پختن نان برای رزمند‌گان قرار میدهد، او هم مجاهد است. آن خانواده‌ای که همه‌ی زندگی خودشان را صرف پشتیبانیِ تغذیه و امکانات زندگی برای رزمندگان قرار میدهند آن‌ها هم مجاهدند، جهادند.
ايشان افزودند: در بین مجاهدین بیرون میدان چه کسی رتبه‌اش و منزله‌اش میرسد به اندازه‌ی پدر شهید یا مادر شهید یا همسر شهید؟ این‌ها مجاهدین فی‌سبیل‌اللّه‌اند. «فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجاهِدِینَ عَلَي الْقاعِدِین‏» شامل این‌ها هم میشود، این‌ها مجاهد فی‌سبیل‌اللّه‌اند.
باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
رهبر انقلاب،خانواده شهدا،مقام معظم رهبری
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
امام (ره) و رهبری
V
آرشیو