یادداشت /فاطمه پورحسن درزی

زنِ ایرانیِ سربلند / وحدت بزرگ ترین سرمایه ملی ایرانیان

توصیه مهم رهبر انقلاب درباره متهم نکردن کم حجابان به بی دینی حکایت از وجود یک مشکل اساسی در این زمینه در بین انقلابی ها دارد که سال¬هاست موجب دوقطبی و دور شدن عده ای از کم حجاب ها از فضای انقلاب ست.
زنِ ایرانیِ سربلند  / وحدت بزرگ ترین سرمایه ملی ایرانیان
1401/12/10 - 10:30
تاریخ و ساعت خبر:
145682
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - مازندران : در موقعیت کنونی، یکی از مهمترین لوازم حفظ سرمایه اجتماعی برای جمهوری اسلامی ایران، حفظ و افزایش وحدت ملی و گذار از مسائلی است که موجب پررنگ شدن اختلافات و ایجاد فاصله میان هواداران انقلاب اسلامی می‌شود. اهمیت این مسئله به اندازه ای ست که واژه وحدت از پرکاربردترین واژه ها در بیانات امامین انقلاب است. نیاز به وحدت، همبستگی و دوری از هرگونه اختلاف و افتراق، برای کشوری که دشمنانش با دریافت عظمت حرکت انقلابی مردمانش از همه توان و امکاناتشان بر علیه آن اقدام می کنند و کوچکترین نقطه ضعف ها را به عنوان فرصتی برای نابودی این کشور نادیده نمی گیرند؛ از ضروری ترین لوازم مصون ماندن از هجمه های بی امان است. پر واضح است که اهمیت درک لزوم این همبستگی برای ایرانیانی که همواره خود را از صاحبان اصلی این انقلاب می دانند افزون تر است. لذا انقلابی ها همواره باید نسبت به شناخت عوامل تفرقه افکن و دو قطبی ساز در رفتارهای اجتماعی خود اهتمام بورزند و در راستای آن با ترمیم اینگونه رفتارها به سوی سبک زندگی اجتماعی وحدت بخش گام بردارند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات اخیرشان در جمع بانوان فعال فرهنگی_ اجتماعی، به یکی از ضعف های تفرقه افکن در جبهه انقلاب که ممکن است موجب محروم شدن انقلاب اسلامی از بخشی از سرمایه اجتماعی خویش و همزمان موجب محرومیت بخشی از زنان دلبسته به اسلام و انقلاب از تنفس در این فضا شود، اشاره می کنند: «...حجاب یک...ضرورت شرعی است...که باید رعایت بشود، منتها آن کسانی که حجاب را به طور کامل رعایت نمی کنند، اینها را نباید متّهم کرد به بی‌دینی و ضدّانقلابی...بله، کار درستی نیست، بدحجابی یا ضعف حجاب درست نیست امّا این موجب نمی شود که ما این [افراد] را از حوزه‌ی دین و انقلاب و مانند اینها خارج بکنیم و خارج بدانیم؛ چرا؟ البتّه همه‌ی ماها یک نقصهایی داریم، باید نقصها را برطرف کنیم؛ هر چه بتوانیم برطرف کنیم، بهتر است...»
توصیه مهم رهبر انقلاب درباره متهم نکردن کم حجابان به بی دینی حکایت از وجود یک مشکل اساسی در این زمینه در بین انقلابی ها دارد که سال هاست موجب دوقطبی و دور شدن عده ای از کم حجاب ها از فضای انقلاب ست. این در حالی ست که همین کم حجاب ها بودند که در فتنه ی اخیر دست رد به سینه ی دشمنی زدند که با محاسبات غلط درباره ی این قشر از زنان جامعه، غائله ی دروغ بافی درباره ی قتل یک زن کم حجاب به دست گشت ارشاد به خاطر کم حجابی را به پا کرد؛ مقصود دشمن این بود که قشر متوسط جامعه به لحاظ حجاب را که به نسبت، اکثریت زنان جامعه‌ی ما را تشکیل می دهند، با این دروغ بزرگ ولی پرتکرار و زمینه سازی شده، به خیابان بکشانند و با کشته سازی های بیشتر و تأثیر ریخته شدن خون بر اذهان و ارواح جامعه ی حساس و بزرگ منش ایرانی، ریشه ی حجاب و بعد از آن اسلام را در ایران بزنند. اما هوشیاری زنان محجبه و زنان کم حجابِ آگاه و حامی انقلاب اسلامی چنان نقشه های دشمنان را نقش بر آب کرد که از هزاران یکی اثر نکرد و تحیر دشمن ازین بی ثمری مشهود است.
به نظر می رسد غائله ی اخیر بیش از همه حمایت قشر کم حجاب از نظام و انقلاب اسلامی را در اذهان جهانیان ثابت نموده است. آنجا که فراخوان های کذایی با عدم اعتنای زنان آگاه ایرانی، یکی پس از دیگری کمرنگ و کمرنگ تر شد و آنجا که شهادت زنانِ زائرِ چادرسفید در حرم شاهچراغ شیراز پرده از قساوت و کینه ی همه جانبه ی دشمن با همه ایرانیان برداشت و آنجا که کشف حجاب های حساب شده و پولکی، از طرف بانوان عفیفه اما کم حجاب مورد اقبال قرار نگرفت. مداقه در این موارد نشان می دهد وسعت دایره ی انقلابی گری بسیار گسترده تر است از آنچه که برخی انقلابی ها تصور می کنند.
اکنون باید برای حل این نقطه ضعف به خصوص در کارهای تشکیلاتی مرسوم در جبهه انقلاب راهکار پیدا کرد تا از نقطه ای که سال ها گزیده شده ایم، در گام دوم انقلاب اسلامی بتوانیم عبرت بگیریم و خودمان را قوی کنیم و جلوی ضرر، ریزش و دافعه را بگیریم. اما اولین و مهمترین راهکار همان حفظ وحدت است که کلیدی ترین ابزار حفظ و پیشرفت جامعه اسلامی ست. معنای دقیق و کاربردی واژه ی وحدت نیز در کلام رهبر معظم انقلاب آمده است، آنجا که می فرمایند: «وحدت به معنای این است که با عقائد مختلف، شعب مختلف، مشترکات را بگیرند، موارد محل اختلاف را وسیله‌ی برادرکشی و جنگ و دشمنی قرار ندهند؛ مسئله‌ی وحدت این است.»
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
وحدت ملی، حجاب و عفاف، مقام معظم رهبری،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سیاسی
V
آرشیو