جزئیات عفو مقام معظم رهبری به مناسبت عید سعید فطر/ تغییر حکم اعدام ۱۲۰ نفر به حبس

۱۲۰ نفر از افرادی که در این دوره مشمول عفو شده‌اند، مجازات قطعی آن اعدام بود که با تخفیف و تبدیل، مجازات آنان به حبس تغییر کرده است.
جزئیات عفو مقام معظم رهبری به مناسبت عید سعید فطر/ تغییر حکم اعدام ۱۲۰ نفر به حبس
1402/02/02 - 08:40
تاریخ و ساعت خبر:
147215
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام رحیمی؛ معاون قضائی قوه قضائیه درباره جزئیات عفو و تخفیف مجازات محکومان دادگاه‌های عمومی و انقلاب، سازمان قضائی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی از سوی مقام معظم رهبری به مناسبت عید سعید فطر بیان کرد: در این مرحله یک هزار و 760 نفر که پرونده آنان در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی شده بود شرایط استحقاق عفو را داشتند اسامی آنان پس از تأیید و ارسال ریاست قوه قضائیه به محضر مقام معظم رهبری، مورد موافقت ایشان قرار گرفت.
از مجموع یک هزار و 760 نفر مشمول عفو و تخفیف مجازات در این مرحله 404 نفر منتهی به آزادی و مختومه شدن پرونده آنان و یک هزار و 356 نفر باقیمانده مشمول تخفیف و تبدیل مجازات شدند.
معاون قضائی قوه قضائیه ادامه داد: از مجموع یک هزار و 706 نفر مشمول اصل یک هزار و 332 نفر پرونده آنان مربوط به دادگستری‌ها و محاکم عمومی و انقلاب، 355 نفر مربوط به سازمان تعزیرات حکومتی و 73 پرونده دیگر مربوط به سازمان قضائی نیروهای مسلح بود.
رحیمی گفت: 120 نفر از افرادی که در این دوره مشمول عفو شده‌اند مجازات قطعی آن اعدام بود که با تخفیف و تبدیل مجازات آنان به حبس تغییر کرده است. 20 نفر از محکومان اتباع بیگانه از کشورهای مختلف بوده‌اند.
تسنیم
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
مقام معظم رهبری،عید سعید فطر،حکم
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سیاسی
V
آرشیو