یک فعال رسانه ای :

شبکه ملی اطلاعات، چیزی که از نان شب واجب تر است/ استفاده از استعداد جوانان برای خودکفایی در پیام رسان های بومی

یک فعال رسانه ای گفت: امروز ساماندهی فضای مجازی و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات از نان شب واجب تر است، موضوعی که سالها مقام معظم رهبری بر آن تاکید می کنند و فتنه اخیر، اهمیت راه اندازی آن را نشان داد.
شبکه ملی اطلاعات، چیزی که از نان شب واجب تر است/ استفاده از استعداد جوانان برای خودکفایی در پیام رسان های بومی
1401/10/03 - 12:44
تاریخ و ساعت خبر:
143790
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - البرز سید زهرا حسینی فعال رسانه ای در یادداشتی اختصاصی برای "طنین یاس" نوشت: فضای مجازی یکی از بزرگترین نمادهای تحول جهانی است که تاثیرات شگرفی به صورت روزانه در ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، امنیتی و دفاعی در عرصه ی ملی (کشورها) و بین المللی (تعاملات بین کشورها) می گذارد.
فضای مجازی به عنوان یکی از ابزارهای قدرت (قدرت سایبری) اثرگذاری جهانی شناخته می شود و هر کشوری که بتواند به برخوردداری از ابتکار عمل و قدرت تعامل با دیگر کشورها در جهت شکل دهی به قواعد و قوانین مرتبط با آن دست یابد تبدیل به یکی از قدرت های سایبری جهانی خواهد شد.
فضای مجازی نیز همانند فضای حقیقی نیازمند تدوین و تصویب نظام‌های امنیتی، حقوقی، قضایی و انتظامی است تا از یک سو کاربران مجازی (افراد حقیقی جامعه) در آن بتوانند با حفظ امنیت همه جانبه و فعالیت سالم به زیست مجازی خود بپردازند و از سوی دیگر حاکمیت بتواند به ترویج هنجارها، ‌ارزش‌ها و سبک زندگی اسلامی ایرانی و ممانعت از رخنه‌ها و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی اقدام کند.
امروز ساماندهی فضای مجازی و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات از نان شب واجب تر است، موضوعی که سالها مقام معظم رهبری بر آن تاکید می کنند و فتنه اخیر، اهمیت راه اندازی آن را نشان داد.
مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، جوانان را هدف قرار دادند و تاکید کردند که جوانان در گام دوم انقلاب رسالت سنگینی بر عهده دارند و مسئولین باید به آنها اعتماد کنند.
باید از همین جوانان و استعدادهای آنها برای استقلال فضای مجازی استفاده کنیم، همان طور که در واکسن کرونا توانستیم تحریم واکسن را به فرصت تبدیل کنیم امروز نیز باید در پیام رسان ها و موتورهای جستجو با ظرفیت جوانان به خودکفایی برسیم.
دشمن از پیام رسان های خارجی جهت نفوذ بر کشور استفاده می کند و ساماندهی و استقلال در این پیام رسان ها ضرورت است و همه مسئولین باید برای این مهم پای کار آیند.
انتهای پیام/

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
شبکه ملی اطلاعات، استقلال فضای مجازی، آسیب های فضای مجازی ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو