مسئول بسیج جامعه زنان کُردستان:

نمایشگاه زیست عفیفانه با محوریت لباس های بومی و محلی در کُردستان برگزار می شود

مسئول بسیج جامعه زنان کُردستان گفت: به مناسبت هفته ی عفاف و حجاب، نمایشگاه زیست عفیفانه «ژنی کورد، خاوینی و شانازی» با محوریت لباس های بومی و محلی در خانه کُرد شهر سنندج برگزار می شود.
نمایشگاه زیست عفیفانه با محوریت لباس های بومی و محلی در کُردستان برگزار می شود
1401/10/10 - 13:25
تاریخ و ساعت خبر:
143978
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از کُردستان، بتول سرکانی مسئول بسیج جامعه زنان استان کُردستان صبح امروز در نشست هماهنگی با ادارات در خصوص برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب که در سنندج برگزار شد اظهار داشت: به مناسبت دهه بصیرت و هفته زن، نمایشگاه زیست عفیفانه «ژنی کورد، خاوینی و شانازی» با هدف معرفی الگوهای موفق از 23دی ماه الی 27 دی ماه به مدت ۵ روز با تمرکز بر پوشش و احیاء لباس های بومی کُردی و تکیه بر جذابیت های هنری با همکاری همه ارگان ها برگزار می شود.
وی اظهار کرد: جامعه جهانی به سمتی پیش می‌رود که انتخاب خود را مبتنی بر رعایت عفاف و حجاب و زیست عفیفانه قرار داده است و این گفتمان تمدن‌ساز، در مسیر آینده جهان است.

وی افزود: ۱۵ غرفه در این نمایشگاه محصولات فرهنگی خود را در معرض نمایش خواهند گذاشت.
سرکانی با بیان اینکه این نمایشگاه با همکاری ادارات در راستای ترویج عفاف و حجاب و معرفی لباس های بومی محلی استان کُردستان برگزار خواهد شد افزود: محصولات حجاب و پوشش یک محصول فرهنگی است؛ چراکه فرد پیش از آنکه بخواهد صحبت کند، پوشش او زبان گویای فرد است؛ بنابراین دغدغه ما این است تا پوشش بانوی مسلمان به گونه‌ای باشد که گویای تفکر ارزشمند یک بانوی اندیشمند مسلمان باشد.
مسئول بسیج جامعه زنان کُردستان درباره هدف برگزاری نمایشگاه زیست عفیفانه با محوریت عفاف و حجاب گفت: این نمایشگاه به منظور ترویج فرهنگ پوشش اسلامی در جامعه به ویژه در بین نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود و اگر بتوان این نمایشگاه را به بهترین شکل ممکن برگزار کرد به طور قطع تأثیر بسزایی را در افراد می‌گذارد.
وی افزود: حفظ و تقویت فرهنگ ایرانی و اسلامی یکی از مباحث بسیار مهمی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود و تحقق این امر نیاز به مشارکت و تعامل دستگاه‌های اجرایی با یکدیگر دارد.
سرکانی ابراز کرد: همچنین باید از خلاقیت طراحان پوشش ایرانی و اسلامی به بهترین شکل ممکن استفاده کرده و ظرفیت آن‌ها در این زمینه به کار گرفته شود.
در پایان این جلسه اعضا به پیشنهادات و نظرات خود در راستای هر چه بهتر برگزار کردن این نمایشگاه اشاره کردند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
کردستان، بسیج جامعه زنان استان کردستان، سپاه بیت المقدس، زیست عفیفانه، نمایشگاه حجاب و عفاف، «ژنی کورد، خاوینی و شانازی»
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو