معاون فرهنگی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران آذرغربی:

الگوگیری از حضرت زهرا(س) ما را به ولایت مداری می رساند

معاون فرهنگی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان آذربایجان غربی، :برای الگوگیری از حضرت زهرا(س) ابتدا باید ایشان را بشناسیم .حضرت(س)ولایت مدار تامی بودند که هرجا می رسیدند امام را به مانند کعبه معرفی می کردند.
الگوگیری از حضرت زهرا(س) ما را به ولایت مداری می رساند
1401/10/25 - 19:20
تاریخ و ساعت خبر:
144456
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - بانو مرتاض معاون فرهنگی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان آذربایجان غربی در جشن ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن که در حوزه علمیه ریحانة‌الرسول (س) برگزار شد به الگوگیری امام زمان(عج) از مادرش حضرت زهرا(س)اشاره کرد و گفت:امام زمانی که حجت خدا بر روی زمین هست،تمام ارکان سماوات و ارض برای او چیده و آفریده شده است و تمام کائنات منتظر ظهور ایشان است،مادرش حضرت زهرا(س) را الگوی خود معرفی کرده و می فرماید《لِیَ فی ابنت رسول الله اُسوَه حَسَنَه》.
وی حول این حدیث توضیح داد:کسانی که هم عصر معصوم بودند،مطالب را به طور مستقیم از معصوم دریافت می کردند،اما در زمان حال که معصوم ما حی و حاضرِ غایب از دید ماست و دسترسی به معصوم امکان ندارد،باید به احادیث،سخنان و کتب امام زمان(عج)مراجعه،تفکر و تعقل و عمل کرد.
معاون فرهنگی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی ، تبیین کرد:در مقام تفکر در احادیث معصومین(ع)بسیار ضعیف عمل کرده ایم و تنها به فهم ظاهر روایت و حدیث اکتفا کرده ایم؛این کم کاری و ناتوانی به دلیل ضعف ما در امام شناسی می باشد.اگر ما شیعیان امام شناسی کنیم و زندگی ائمه(ع)را بر حوادث زندگی و روزگار خود تطبیق بدهیم،در حوادث درمانده و پریشان نمی شویم.
مسئله مهم دیگری که به ان اشاره شد این بود که:باید به اندازه ی شناخت امام حسین(ع) یا امام رضا(ع)،دیگر امامان را بشناسیم و از زندگی انان آگاهی یابیم چرا که《کُلُّهُم نور واحِد》.
وی درباره ی زندگی حضرت زهرا(س) ادامه داد:برای الگوگیری و تقلید از حضرت زهرا(س)نیز ابتدا باید ایشان را شناسیم؛ حضرت(س)ولایت مدار تامی بودند که هرجا می رسیدند امام را به مانند کعبه معرفی می کردند و می فرمودند شما باید نزد امام بیایید و حاجت و امر او را برآورده کنید،در اطاعت از امر ولی،ادعا و سخن کافی نیست در امر ولایت باید همچون حضرت زهرا(س) دور امام چرخید.برای ظهور حضرت ولی عصر(عج)باید مانند مادرمان،با قلب و زبان و عمل خویش از ایشان دفاع کرده و فرج را نزدیکتر بگردانیم،در این مسیر باید به قدری از خود گذشت و جهاد تبیین کرد تا به مقام 《سلمان مِنّا اهل البیت》رسید.
این جشن بزرگ که با حضور طلاب، عموم بانوان و مادر شهید جودی برگزار گردید با اهدا جوایز به اسامی فاطمه، زهرا و القاب حضرت زهرا (علیهاالسلام) و دست‌بوسی و اهدا گل از سوی طلاب به مادران‌شان، تجلیل از مادر یکی از طلاب که صاحب ۶ فرزند می‌باشد و همچنین تقدیر از طلاب فعال فرهنگی و آموزشی خاتمه یافت.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
معاون فرهنگی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران آذرغربی، فاطمه زهرا(س)، ولایتمداری، سبک زندگی فاطمی، الگوی اول زن مسلمان
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو