بانوی کار آفرین نمونه لرستانی؛

مسئولین نگاه ویژه به جوانان روستا داشته باشند / اگر نبود کمک بسیج سازندگی در کارم موفق نبودم

بانوی کار آفرین نمونه استان لرستان گفت: مسئولین به جوانان روستا نگاه ویژه داشته باشند ما با کمک بسیج سازندگی توانستیم موفق شویم. فاطمه اسماعیل پور مدیر تعاونی روستا ی سراب داراب و کارآفرین نمونه استانی در گفتگو با خبرنگار طنین یاس گفت: روستای ما سراب داراب دارای ۷۵ خانوار و ۲۵۰ نفر جمعیت است.
مسئولین نگاه ویژه به جوانان روستا داشته باشند / اگر نبود کمک بسیج سازندگی در کارم موفق نبودم
1401/11/13 - 11:00
تاریخ و ساعت خبر:
144705
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - فاطمه اسماعیل پور مدیر تعاونی روستا ی سراب داراب و کارآفرین نمونه استانی در گفتگو با خبرنگار طنین یاس گفت: روستای ما سراب داراب دارای ۷۵ خانوار و ۲۵۰ نفر جمعیت است.
وی ابراز داشت: ما در روستا توانستیم صندوقها ی خردی را با کمک مردم تاسیس کنیم و به اعضای صندوق وام کم بهره بدون هیچ ضامنی اعطا کنیم البته سرمایه اولیه با کمک اعضا ماهی ۲۰ هزار تومان بود.
اسماعیل پور گفت: من دارای مدرک دیپلم و متاهل هستم من کارم را در سن ۲۲ سالگی و با خیاطی آغاز کردم.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ازدواج کردم از روستا دور شدم و بعد از چند سال تصمیم گرفتم به روستا برگردم تا روی زمین های روستا کار کنم.
اسماعیل پور افزود: در روستا به کشت گیاهان دارویی و زعفران پرداختم در این راستا موفق بودم.
این کار آفرین نمونه اظهار داشت: من به کشت گیاهان دارویی و زعفران بسنده نکردم و یک تصمیم دیگری گرفتم و آن هم به کشت گل محمدی، گلاب گیری و غنچه گل خشک علاقمند شدم و الان ۳ سال است که این کارم هنوز ادامه دارد و در حال حاضر یک هکتار موسیر کشت کردم.

اسماعیل پور گفت: متاسفانه ما چون دستگاه خشک کن ندارم مجبوریم که مقدار زیادی از گلها رو به صورت تر بفروشیم و گلاب گیری را هم به صورت سنتی انجام میدهیم و به دست مشتری می رسانیم.
کار آفرین لرستانی به تسهیلات بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) اشاره کرد و افزود: ما توانستیم به کمک بسیج سازندگی و ارائه تسهیلات این سازمان توانستیم در کشت گیاهان دارویی،موفق شویم اگر کمک بسیج سازندگی و ارائه خدمات آنها نبود ما نمی تونستم درکاشت گیاهان دارویی پیشرفت داشته باشیم چون کشت گیاهان دارویی واقعا هزینه بر است.
وی در ادامه گفت: روش کار ما بصورت فصلی است از جمله کشت زعفران غنچه گل محمدی (خشک) گلاب اینا فصلی از سال قابل کشت و برداشت هستند و افرادی را در نیمه دوم اردیبهشت تا اواخر خرداد به کار میگیریم جهت کاشت و برداشت.
این بانوی کار افرین افزود: ما توانستیم برای ۲۰ نفر از بانوان روستا شغل ایجاد کنیم البته بصورت فصلی کار برداشت ما از نیمه دوم اردیبهشت تا اواخر خرداد ادامه دارد و بعد از آن برداشت گل محمدی وزعفران را داریم که از نیمه دوم ابان تا نیمه اول آذر ادامه دارد.
وی از انتخاب کارش در مزرعه و کشاورزی گفت: من به کار کشاورزی ولی کار در روی زمین علاقه زیادی داشتم تصمیم گرفتم که در این حوزه فعالیت داشته باشم و خواستم که برای توانمند سازی زنان روستایم نقشی داشته باشم.
اسماعیل پور هدف از کارش را توانمند سازی زنان روستایی عنوان کرد و افزود: زنان روستا توانمند هستند و میتوانند در پیشرفت روستا سهیم باشند.

این بانوی لرستانی ابراز داشت: کشاورزان ما بیشتر به محصولات پر آب رو می آورند موقع برداشت وسیله زیادی نیاز است لذا ما اموزشهای در راستای محصولات کم آب به آنها دادیم و فواید محصولات کم آب به انها معرفی کردیم و فرهنگ این نوع برداشت در روستا را جا انداختیم.
کار آفرین روستایی به سخن مولای متقیان اشاره کرد و خاطر نشان کرد: حضرت علی (ع)می فرمایند بزرگترین تفریح کار است ولی جوانان امروز همه چیز را آماده میخواهند بعنوان یک کار آفرین به جوانان میگویم تا کار را شروع نکنید و خم و پیچ مسیر کار را طی،نکنید نمیتوان موفق باشید و به هدفی که دارید برسید در هر عرصه ای که باشید سختی ها خودش را دارد ولی باید تلاش کرد و برای هدفت تلاش کنید به قول معروف از تو حرکت از خدا برکت و انشالله که اینطور هم هست.
این بانوی کار افرین موفق سخنی با مسئولین داشت: مسئولین جوانان روستا را یاری کنند بیشتر به فکر روستاها و نگاه ویژه ای به آنها داشته باشند وقتی که روستای آباد شود خود بخود شهر و شهرستان هم آباد باد می، شود اگر امکانات و کار در روستا باشکار برای جوانان فراهم کنند دیگر آن جوان روستای فکر مهاجرت از روستا به سرش نمیزند و درشهر رو به شغل های کاذب نمی آورد.
وی مشوق اصلی کارش را همسرش خواند و ابراز داشت: همسرم در کارم کمکم کرد و من را در راستای کارم تشویق کرد و با مشوق وی توانستیم موفق باشم.

مدیر تعاونی روستا سراب داراب گفت: تا کنون توانستم سه بار بعنوان بانوی،کار آفرین نمونه انتخاب شوم دوبار بعنوان تسهیل‌گر نمونه استانی و یک بار هم بعنوان مدیر تعاونی نمونه استانی را کسب کنم.
بانوی کار آفرین لرستانی به صادرات محصولش پرداخت و ادامه داد: محصولات ما به خارج از استان مثل تهران. اصفهان، شیراز، بندر بوشهر، بندر عباس و اهواز صادر می کنیم.
خبرنگار - کبری دریکوند
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
کارآفرین نمونه، استان لرستان، اشتغال آفرینی، زنان کآرآفرین ، کشاورزی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو