روایتی از زندگی تنها بانوی حلاج ایلامی

این بانوی کارآفرین ، کار حلاجی را با سرمایه ای اندک در منزل شخصی اش از سال ۹۶ شروع می کند در ابتدا اقوام و همسایگان طالب کارهایش هستند بعد از مدتی کارش رونق می گیرد و تصمیم می گیرد مغازه ای را در کنار منزلش برای کار اجاره کند. ابتدا به دلیل نداشتن دستگاه پنبه زن کار پنبه زنی را نزد فردی پنبه زن انجام می داد بعد از مدتی برای کم کردن هزینه ها به فکر خرید دستگاه پنبه زنی افتاد او در سال ۹۷ دستگاه پنبه زنی را خریداری کرد و کارش وارد مرحله جدیدی شد.
روایتی از زندگی تنها بانوی حلاج ایلامی
1402/03/30 - 09:16
تاریخ و ساعت خبر:
149816
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - ایلام: شغل حلاجی(پنبه زنی) در گذشته از شغل های سخت و دشواری بود که بیشتر توسط مردان انجام می گرفت، شخص حلاج با پنبه زنی و پشم زنی به تهیه لحاف و تشک می پرداخت اما امروزه این شغل سنتی به ندرت در کوچه و بازار دیده می شود و تهیه تشک و بالشت به وسیله پشم و پنبه های آماده صورت می گیرد.
کلثومه کاظمی۴۹ساله دارای ۳ فرزند با تحصیلات پنجم ابتدایی توانسته بعنوان حلاج علاوه بر تامین نیاز مشتریان برای خود نیز درآمد زایی کند.
کلثومه خانم در کنار مادر کار مربوط به تهیه تشک و دوخت و دوز را فرا می گیرد او نیز مانند مادر برای خانواده و اقوام کارهای مربوط به تهیه و دوخت و دوز تشک را انجام می دهد. وی بعد از سروسامان گرفتن فرزندان برای پر کردن اوقات فراغت خود تصمیم می گیرد به دنبال هنر مورد علاقه ش که میراثی از مادر است، برود.

این بانوی کارآفرین ، کار حلاجی را با سرمایه ای اندک در منزل شخصی اش از سال ۹۶ شروع می کند در ابتدا اقوام و همسایگان طالب کارهایش هستند بعد از مدتی کارش رونق می گیرد و تصمیم می گیرد مغازه ای را در کنار منزلش برای کار اجاره کند.
ابتدا به دلیل نداشتن دستگاه پنبه زن کار پنبه زنی را نزد فردی پنبه زن انجام می داد بعد از مدتی برای کم کردن هزینه ها به فکر خرید دستگاه پنبه زنی افتاد او در سال ۹۷ دستگاه پنبه زنی را خریداری کرد و کارش وارد مرحله جدیدی شد.

وی علاوه بر دستگاه پنبه زنی، دو دستگاه چرخ خیاطی نیز دارد و در کنار کار حلاجی با تهیه پارچه برای بالشت و تشک هایی که درست می کند رو بالشتی و ملحفه دوخت می کند.
حامی اصلی خانم کاظمی همسر اوست او نگهبان کانون فکری وپرورشی کودکان و نوجوانان است و از مشوقین اصلی خانم کاظمی در این راه و کمک به توسعه کارخانم کاظمی است.
از ویژگی های خاص خانم کاظمی مشتری مداری اوست تخفیف برای مشتریان،قسط بندی هزینه کار برای افراد بی بضاعت گواه این موضوع است.

این بانوی کارآفرین پنبه و الیاف مورد نیاز خود را به دلیل بالا بودن قیمت ها در ایلام، از تهران تهیه می کند او همیشه از فردی که برای خرید وسایل لازم این کار، او را راهنمایی کرده است به نیکی یاد می کند و قدردان وی است.
او بخاطر نداشتن مدرک خاص این حرفه تاکنون از هیچ تسهیلاتی استفاده نکرده و از مسئولین برای گسترش کارش درخواست مساعدت و همکاری دارد.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
بانوی کارآفرین، حلاجی، مشاغل سنتی، بانوان کارآفرین ایلامی، لحاف و تشک دوزی،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو