چرا فرزندمان به انجام تکالیف مدرسه رغبت یا تمرکز ندارد

روانشناس کودک و نوجوان در پاسخ به این سوال که چرا دانش آموزان در انجام تکالیف خود تمرکز کافی ندارند، توصیه کرد: والدین در ابتدا باید توجه داشته باشند که هرگز با فرزند خود در امور آموزش درگیر نشوند و با با حذف روش های تنبهی از روش های تشویقی برای ترغیب فرزندان به انجام وظایف خود استفاده کنند.
چرا فرزندمان به انجام تکالیف مدرسه رغبت یا تمرکز ندارد
1401/11/09 - 10:45
تاریخ و ساعت خبر:
144912
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - رویا رضایی : یکی از ناهنجاری های رفتاری دانش آموزان، که خانواده‌ها با آن دست به گریبان هستند، عدم تمرکز فرزندان در انجام تکالیف مدرسه است. اغلب این سوال از طرف اولیای دانش آموزان کم توجه یا بی توجه به انجام تکالیف مدرسه مطرح می‌شود که فرزندم در آموزش آنلاین حضور خود را ثبت میکند و می رود! و علاقه بحضور در کلاس یا انجام تکالیف ندارد. و ما دائم بااو بحث و مجادله داریم و به نتیجه مطلوب نمی رسیم.
در این رابطه نظر معصومه بخشی رضازاد کارشناس ارشد روانشناسی را جویا شده ایم.رضازاد در پاسخ به این مسئله می‌گوید: والدین مراقب جایگاه و نقش اصلی خود بعنوان پدر و مادر باشند و هرگز با فرزند خود در امور آموزش درگیر نشوند؛ زیرا این کار تاثیر منفی داشته و نقش الگو بودن آنها در زندگی را برای فرزندشان خدشه دار می کند .
نگارنده کتاب مهارت‌های پرورش دانش آموزان ادامه داد: موضوع آموزش و رفتارهای یادگیری دانش آموزان به عهده معلم، مدرسه و مشاور می باشد و والدین باید نقش پدر و مادر مقتدر و مهربان را ایفا کنند.
وی افزود: برخی از دلایل عدم انجام تکالیف دانش آموزان عبارت اند از:
- عدم تمرکز و توجه لازم که (همان بیش فعالی است)
- بی انگیزه بودن
- شرایط نامناسب و تنش زای خانواده
- نامناسب بودن وقت خواب و وقت پرداختن به امور تکالیف
رضازاد راهکارهای زیر را برای حل این معضل پیشنهاد داد :در مورد بیش فعالی و نقص توجه که در سنین آغاز مدرسه دیده می شود باید والدین توجه داشته باشند اگر در خانه، مدرسه و ...بی قراری و بی توجهی فرزندشان را دیدند حتما به متخصص مورد نظر مراجعه کنند تا در صورت نیاز فرزندشان تحت درمان قرار گیرد.
وی در بیان نقش مشوق ها گفت حتما سعی شود برای یادگیری، انگیزه و جذابیت ایجاد شود و از روشهای تشویقی استفاده شود و تنبیه کنار گذاشته شود.
این کارشناس روانشناسی، محیط گرم و صمیمی در خانواده حاکم باشد را نیز موجب احساس آرامش در دانش آموزان عنوان کرد.
و تاکید کرد در مورد تغذیه سالم و خواب به موقع فرزندان دقت شود، و در زمان مناسب پیرامون تکالیف به او مشورت دهید تا ضمانت اجرایی قوی‌تری داشته باشد.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
دانش آموزان، انجام تکالیف، بیش فعالی،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
تهران بزرگ
V
آرشیو