به مناسبت میلاد شبه نور خدا

جوانی تولد دوباره انسان در مسیر تعالی

جوانی، میلاد دوباره انسان است. انسان در جوانی، بار تکلیف الهی را به تازگی بر دوش گرفته است. خداوند، بسیاری از نعمت‌هایش را در جوانی به انسان ارزانی می‌دارد.
جوانی تولد دوباره انسان در مسیر تعالی
1401/12/13 - 12:51
تاریخ و ساعت خبر:
145724
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - مرکزی : جوانی، آغاز شکفتن است. جوانی، میلاد دوباره انسان است. انسان در جوانی، بار تکلیف الهی را به تازگی بر دوش گرفته است. خداوند، بسیاری از نعمت‌هایش را در جوانی به انسان ارزانی می‌دارد. جوانی، موهبتی از جانب خداوند است. ضمیر جوان، آینه پاکیهاست؛ آینه‌ای که هنوز گردی از گناهان بر روی آن ننشسته است.
نسل جوان همیشه به دنبال الگوی مناسب خود بوده و برای یافتن آن، دو شعار گفتار و عمل را پیش رو قرار داده و به دنبال الگویی است که بتواند به او اعتماد کرده و از‌اندیشه‌های او پیروی کند.
در حدیثی از رسول اکرم (ص) آمده که فرموده‌اند:
فضیلت جوان عابد که از آغاز جوانی عبادت کند بر پیری که وقت کهولت به عبادت بپردازد، همانند فضیلت پیغمبران بر دیگر مردمان است. حضرت رسول (ص) نیز می‌فرمایند: خداوند بر وجود جوان عبادت پیشه بر ملائکه مینازد و مباهات می‌کند. پیامبر خدا (ص) همچنین می‌فرمایند: خداوند جوانی را که جوانیش را در بندگی خدا بگذراند دوست می‌دارد.
روز ولادت حضرت علی اکبر ۱۱ شعبان تحت عنوان روز جوان نامگذاری شده است به علت قمری بودن تاریخ تولد حضرت علی اکبر، روز جوان تاریخ هجری شمسی ثابتی ندارد و هر سال این روز در تقویم شمسی ما در حال گردش است. امسال این روز مصادف با ۱۳ اسفند ماه است و در کشور‌های دیگر روز ۲۱ آگوست توسط سازمان ملل به عنوان روز جوان در نظر گرفته شده‌است.
پدر گرامی‌اش امام حسین (ع) و مادر محترمه‌اش لیلی بنت ابی‌مره بن عروه بن مسعود ثقفی است. مادر لیلی، می‌مونه دختر ابی‌سفیان و از طایفه بنی‌امیه می‌باشد. بدین لحاظ، حضرت علی‌اکبر (ع) به سه طایفه معروف و مهم عرب پیوند پیدا کرده است.
درباره شخصیت علی‌اکبر (ع) گفته شد که وی جوانی خوش‌چهره، زیبا، خوش‌زبان و دلیر بود و از جهت سیرت و خلق و خوی و صباحت رخسار و شجاعت و رزمندگی را از جدش علی بن ابی‌طالب (ع) به ارث برده و جامع کمالات، محامد و محاسن بود.
شجاعت و دلاوری حضرت علی اکبر و رزم‌آوری و بصیرت دینی و سیاسی او، در سفر کربلا به ویژه در روز عاشورا تجلی کرد. حضرت علی اکبر، نزدیکترین شهیدی است که با امام حسین دفن شده است. مدفن او پایین پای اباعبد الله الحسین قرار دارد و به این خاطر ضریح امام شش گوشه است.
از جمله ویژگی‌های مهم حضرت علی اکبر (ع) شباهت‌ ایشان به پیامبر بود به گونه‌ای که هرکس که پیش از آن با رسول اکرم (ص) دیدار داشت، وقتی‌ایشان را می‌نگریستند، شبیه‌ترین فرد به پیامبر اکرم (ص) را نظاره می‌کرد. در روایات از امام حسین (ع) آمده است هرگاه مشتاق دیدار پیامبر می‌شدیم به چهره او می‌نگریستیم.
نویسنده - محمدی
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
جوانی، روز جوان، جوان موفق، الگوی جوانان، میلاد حضرت علی اکبر(ع)،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو