نقش زنان در پیشبرد اهداف سیاست های افزایش جمعیت

بانوان انقلابی و ولایتمدار که از رگه‌های اعتقادی قوی به نسبت سایران برخوردار هستند، چنانچه نسبت به اهمیت موضوع واقف شوند، در افزایش جمعیت بیشتر و موثرتر می‌توانند نقش آفرین شوند.
نقش زنان در پیشبرد اهداف سیاست های افزایش جمعیت
1401/12/15 - 08:00
تاریخ و ساعت خبر:
145760
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از آذربایجان غربی، بدون‌تردید اکثر مردم ویدیویی از یک بانو را در فضای مجازی در چند روز اخیر دیده‌اند که علی رغم داشتن عروس و چندین فرزند، دوباره و برای بار چندم صاحب فرزند شده است، در جالب توجه، شجاعانه و قابل الگوبرداری بودن سبک زندگی این خانم جای تردید نیست، ولی شکی هم در این نیست، با یک گل بهار نمی‌شود.
آیا بهتر نبود، شرایط به گونه‌ای رقم می‌خورد، به جای ویدیوی یک خانم، تصمیم قاطعانه ده‌ها خانم برای فرزندآوری در فضای مجازی به اشتراک گذاشته می‌شد؟! جای سوال وجود دارد، چند خانم اکنون مثل ایشان فکر می‌کنند و حاضر هستند علی رغم داشتن عروس و داماد به شرط برخورداری از مکنت مالی و سلامت جسمانی خودش و همسرش مجدد صاحب فرزند شود، سختی بارداری و نگهداری از نوزاد و ... را به جان بخرد؟!
به ویژه در تفکر سنتی و بسته میان نسل گذشته، که باعث می‌شود، پرده‌ای از حیا و عفت پیش‌روی بانوان کشیده شود، تا جایی ماخوذ به حیا هستند که بارداری با وجود عروس و داماد و در سنین بالا را ماه‌ها پنهان کرده، حتی از مطرح کردن آن در بین همسر و سایر بانوان شرم می‌کنند؛ این مسئله حتی در بین زنان جوان نیز دیده می‌شود، به قدری دچار خودآزاری و خجالت‌زدگی می‌‌شوند، که از مطرح کردن خواسته‌های برحق خود و ناراحتی‌های جسمانی عادی نیز حیا می‌کنند.
به نظر می‌رسد ضمن تابوشکنی در این مورد، بیان اینکه بارداری مرحله از آفرینش است، در این زمینه ضروری می‌باشد، تا بانوان به ویژه اقشار مذهبی در هر سن، موقعیت اجتماعی و فرهنگی به راحتی با آن کنار آمده، نیازها و خواسته‌های خود را مطرح کنند.
در فضای مجازی این روزها شاهد هستیم، ادله‌ای از قرآن و روایات برای ضرورت زیاد بودن جمعیت مطرح می‌شود، شبکه‌های اجتماعی مملوء از مطالبی است، که نشان می‌دهد، فرزندان فراوان یک مزیت بوده و داشتن نسل نیکو یک ویژگی ممتاز است، اما لازم است، این مطالب به گونه‌ای و توسط کسانی بیان شود، که در عمق جان بانوان در هر سن و سالی رسوخ کرده و خود ضمن اینکه مروج آن می‌شوند، برای عملیاتی کردنش پیشگام شوند.
در اینکه زیاد بودن نسل، یک حس مثبت دارد و از نظر اقتصادی یک سرمایه بزرگ محسوب می‌شود، هیچ تردیدی وجود ندارد، ولی زمانی می‌توان به آن دست یافت، که قاطبه مردم با حکمرانان، اقتصاد‌دان و سیاست‌ورزان همدل و یکدل شوند.
اقتصاددان‌ها، بر این موضوع تاکید می‌کنند، رشد اقتصادی یک جامعه به جمعیت بر می‌گردد، همچنین جمعیت یک عامل موثر برای ایستادگی مقابل دشمنان نظام و انقلاب است، بنابراین باید از هر فرصتی برای بیان این مطالب استفاده شود.
مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی‌های‌شان فرموده‌اند «من بارها گفته‌ام تلاش برای جوانی جمعیت، از مهم‌ترین فرایض مسئولان جامعه برای نجات از بحران جمعیت است، و این مسئله مورد تاکید است و باید فرهنگ سازی کنید و اینگونه می‌توان جامعه را از این وضعیت نجات داد»، بنابراین انتظار است، رسانه‌های دلسوز نظام و انقلاب پای کار بیاید، تا آحاد ملت را همراه کند.‌
سونیا بدیع
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
کاهش جمعیت، سیاست های فازایش جمعیت، زنان و افزایش جمعیت ، بحران جمعیت، جمعیت سالمند
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو