عضو نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها:

پاک دامنی و فرزندآوری از ویژگی های بهترین زنان است

عضو نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: یکی شاهکارهای خلقت، مادر شدن، فرزندآوری و حفظ نسل است. از ویژگی های بهترین زنان این است که پاک دامن و فرزندآور باشد.
پاک دامنی و فرزندآوری از ویژگی های بهترین زنان است
1401/12/16 - 11:48
تاریخ و ساعت خبر:
145820
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از اهواز، مرضیه خورشیدی در یادداشتی در خصوص رسالت مادری و همسری از دیدگاه قرآن گفت: رسالت همسری و مادری زمانی آشکار می شود که گوشه ای از اسرار و رموز ازدواج از منظر اسلام بیان شود. به گفته پیامبر اکرم(ص)، هر کسی که ازدواج کند نصف دینش را حفظ کرده است یعنی هویت مرد و زن در ازدواج یک هویت دینی است. زن پناهگاهی امن است که مرد را از تباهی و پرتگاه دوزخ می رهاند و باعث هدایت او می شود.
حکمت حب و عشق مادر به فرزندانش تنها منحصر به رشد جسمی آنها نیست بلکه مقدمه ای برای پرورش عاطفی و روحی است. مادر به عنوان یک مربی انسان ساز می تواند یک جامعه را به سوی سعادت بکشاند.
به گفته امام خمینی(ره) شغل اصلی زن، مادری، همسری و انسان سازی است. واژه زیبا و پر معنای مادر زیبنده و شایسته هر زنی نیست چون اساس و بنیان مادری با دو مولفه مادر شدن و مادری کردن یعنی فرزندآوری و فرزند پروری معنا پیدا می کند. از دیدگاه آیات و روایات، زن برخلاف طرز تفکر بعضی زنان امروزی، زمانی ارزشمند می گردد که در جایگاه مادری خودش ایفای نقش کند، همان نقشی که بی بدیل و شاهکار آفرینش است.

خداوند نیز با تاکید بر انتخاب همسر و فرزندآوری در آیات قرآن، یکی از حکمت های تشکیل خانواده را بقای نسل انسان قرار داده، لذا می فرماید با دخترانی ازدواج کنید که قدرت و توان بقای نسل در آنها باشد. محور تولید ایمان، تقویت دین باوری است.
رفتار مادران در پی سرمشق کودکان، بهتر ز هر کتاب و ز هر گونه دفتر است
به گفته پیامبر اکرم(ص) بهترین زنان شما کسانی هستند که پاک دامن و راغب به همسر باشد. امانت داری در غیاب همسر، حفظ اموال و اسرار خانواده نیز از دیگر ویژگی های یک بانو است.
از منظر قرآن، زنان شایسته زنانی هستند که در برابر نظام خانواده خاضع هستند و در غیاب همسر اسرار و حقوق او را حفظ می کنند. خانواده، نخستین هستی یک جامعه و از جمله عوامل اصلی تشکیل فرهنگ ها و تمدن هاست و آنچه سهم بیشتر و تاثیرگزارتری بر جامعه و فرزندان دارد، مادر است.
زنان در آفرینش خلقت انسان، سه نقش دختری، همسری و مادری دارند که هر 3 سهم برای خودشان جایگاه خاصی دارند اما نقش مادری از منزلت ویژه و جایگاه والایی برخوردار است.
زن، مایه آرمش و سکون خانواده، تداوم بخش نسل بشریت و پوشاننده عیب ها و برآورده کننده نیازهای جامعه است. مادر، اثرگذارترین مربی و عامل تربیت فرزندان در دوران کودکی است. تقلید از رفتار پدر و مادر بارزترین ویژگی کودکان در آینده آنهاست.
خبرنگار - دوس علیوند
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
رسالت مادری، مادری از دیدگاه قرآن ، بهترین زنان ، فرزنداوری و پاکدامنی، عضو نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، مرضیه خورشیدی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو