معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری تربت جام :

آرامش خانواده در پرتو زیست عفیفانه و داشتن حجاب است

نشست تخصصی زیست عفیفانه به همت امور بانوان فرمانداری و بسیج جامعه زنان در محل فرمانداری تربت جام برگزار شد.
آرامش خانواده در پرتو زیست عفیفانه و داشتن حجاب است
1401/12/12 - 11:27
تاریخ و ساعت خبر:
145823
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از تربت جام، نشست تخصصی زیست عفیفانه با حضور معاون سیاسی اجتماعی فرماندار، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، مسئول امور بانوان فرمانداری و مدیر دفتر بسیج جامعه زنان، فرماندهان حوزه های مقاومت بسیج خواهران و اعضای کارگروه زیست عفیفانه بسیج خواهران، طلایه داران امربه معروف و نهی از منکر، فعالان فرهنگی و رابطین امور بانوان ادارات تربت جام در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری تربت جام در این نشست اظهار داشت: هر پوششی به منزله عفاف و حجاب نیست، حجاب ابعاد ایجابی و سلبی دارد، بعد ایجابی به معنای پوشاندن و پوشش در مقابل نامحرم و بعد سلبی به معنای عدم خودنمایی به نامحرم است، که گاهی شاهد معنای ایجابی در سطح جامعه هستیم اما وجه سلبی را مشاهده نمی کنیم.
محمدرضا حجازی افزود: آرامش خانواده در پرتو زیست عفیفانه و داشتن حجاب است و برای رسیدن به این زیست عفیفانه گروه های مرجع، نخبگان و حاکمیت از طریق ابزارهای مختلف به ویژه ابزار رسانه، کمک کننده هستند و می توانند برای داشتن خانواده سالم و جامعه امن بسترسازی کنند.
دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر تربت جام بیان کرد: بنیان خانواده در سایه فرهنگ حجاب و عفاف مستحکم می شود و در این زمینه انجام فعالیت های مختلف فرهنگی ضروری است.
حمیدرضا تولیت از تدوین طرح جامع عفاف و حجاب در کشور با مشارکت مردم و مسئولان خبر داد و خاطر نشان کرد: اجرای طرح عفاف و حجاب با همکاری آحاد جامعه مخصوصا بانوان امکان پذیر است.
مسئول امور بانوان فرمانداری تربت جام گفت: منظور از عفت این است که انسان با داشتن قدرت بر انجام گناه خود را از گناه حفظ کند. مقام شهید در عالم بسیار بلند مرتبه است و زمانی که امام علی (ع) انسان عفیف را با مجاهد در راه خدا مقایسه می کنند به خوبی برای ما آشکار می شود که انسان عفیف هم مانند مجاهد در راه خدا در عالم هستی بالاترین نیکی را انجام داده است، زیرا با حفظ عفت خود و خودداری از گناه از حریم الهی دفاع کرده است‌.
فریبا دلشادی تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی همیشه فطرت پاک و حیا زنان را نشانه گرفتند و آنچه می تواند جامعه را حفظ کند ترویج فرهنگ عفاف و تبیین ابعاد مختلف آن در جامعه است.
✍خبرنگار: ملیحه عبادعسکری
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
تربت جام، نشست تخصصی، زیست عفیفانه، ارامش خانواده، استحکام بنیان خانواده،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو