حقوق و آزادی زن در غرب سرابی برای سیاست بازی های استعماری

قطعا آنچه از حقوق زن و جایگاه آن در رسانه به افکار مردم شرق و خاورمیانه تزریق می کنند وهم و خیالی بیش نیست. این را ما نمی گوییم بلکه خود آمارهای جهانی پرده از تفکرات غربی ها درباره زنان و دخترانشان بر می دارد. جالب این است که هم اکنون نیز سازمان ها و نهادهای حمایتی، به شیوه های مدرن و کاملا قانونی از زنان سواستفاده می کنند.
حقوق و آزادی زن در غرب سرابی برای سیاست بازی های استعماری
1401/12/20 - 08:59
تاریخ و ساعت خبر:
145915
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - در این مقاله تلاش شده تا علت نامگذاری ۸ مارس به عنوان روز جهانی زن و همچنین وضعیت
واقعی زنان در جوامع غربی خصوصا کشورهای مدعی دموکراسی و حقوق بشر از جمله آمریکا مورد بررسی قرارگیرد.
بدون شک روز ۸ مارس و خاطره تاریک و سرانجام شوم زنان کارخانه نساجی نیویورک، خود گواهی صادق در خصوص جایگاه زنان در جوامع غربی است. همزمان با صنعتی شدن جوامع در قرون ۱۸ و ۱۹ ، سرمایه داران غربی برای ثروت اندوزی بیشتر به دنبال نیروی کار ارزان با بازدهی بالا بودند و چه کسی برای آنها بهتر از زنانی که به تازگی توسط جریان های افراطی فمنیسم به دنبال برابری با مردان در جامعه بودند!
به علاوه زنان در مقایسه با کارگران مرد، توقع کمتری در دریافت دستمزد و دیگر مزایا داشتند. پس به سرعت حجم عظیمی از زنان خانه دار برای کسب استقلال مالی راهی کارخانجات شدند.
البته شرایط کار در چنین محیط هایی، دشوار و طاقت فرسا بود. آنها باید روزی ۱۳ تا ۱۴ ساعت کار کرده و در مقابل، دستمزد بسیار ناچیزی دریافت می کردند. همچنین به دلیل رطوبت و آلودگی های دیگر، اکثرا زنان کارگر در اثر ابتلا به بیماری های عفونی_ریوی جان خود را از دست می دادند. سرانجام زنان کارخانه نساجی در ۸ مارس برای اعتراض به شرایط موجود دست به اعتصاب زدند . طی حادثه ای کارخانه آتش گرفت و تنها تعداد کمی از زنان اعتصاب کننده نجات یافتند. به همین علت ۸ مارس را روز جهانی زن نامیدند که به دنبال آن نیز زنان کشورهای اروپایی هم شروع به مبارزه با تفکرات مرد سالاری سیاسیون کشورشان کردند.
می گویند روز جهانی زن روزیست که زنان فارغ از جنسیت و هر ویژگی با مردان برابری می کنند. اما آیا این تمام حقیقت از حقوق زن درغرب است؟ آیا اکنون زنان کشورهای غربی درشرایط ایده آلی زندگی می کنند؟ برای پاسخ به این سوال باید نگاهی به جوامع غربی و داده های
آماری سازمان بین المللی انداخت .
• دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: برای ۳۵ درصد دختران در مدارس آمریکا مزاحمت های جنسی روی داده است و از هر ۵ دختر دانشجو در آمریکا یک نفر مورد تجاوز قرار می گیرد که فقط ۵ درصد آنها به پلیس گزارش می کنند .
• به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، گزارش سالانه وزارت دفاع آمریکا نشان می دهد از هر
۱۰ زنی که در نیروی دریایی ارتش این کشور خدمت می کند یک نفر در سال ۲۰۲۱ هدف تجاوز قرار گرفته است. این در حالی است که در سال ۲۰۱۸ ، تنها ۷.۵ درصد زنان در این نیرو قربانی تجاوز جنسی شده بودند .
• گزارش تجاوز در نیروی زمینی حاکی از افزایش ۲۵.۶ درصدی تجاوز جنسی در سال ۲۰۲۰ است و گزارش تجاوز در نیروی دریایی حاکی از ۹.۲ درصد افزایش و در میان تفنگداران ۱.۷ درصد و نیروی هوایی ۲.۴ درصد است .
• همچنین پنتاگون اعلام کرد که تجاوز و خشونت جنسی ، کماکان مشکل فرساینده و پایدار ارتش آمریکا است !
• سید محمدحسین حسینی دانشجویی ایرانی است که برای مدتی در آمریکا سکونت داشته است. وی
در کانال تلگرامی خود از فرنگ و فرهنگش می نویسد. حسینی در آخرین یادداشت کانال "فرنگ نوشت"درباره فرزندان بی پدر در آمریکا عنوان کرد : حدود ۴۱ درصد فرزندان متولد در ایالات متحده آمریکا (Births to unmarried women) هستند یعنی فرزند مادرانی که ازدواج نکرده اند . یعنی فقط مادر دارند! بچه هایی که نطفه شان در رابطه های دوستی ایجاد شده است یا در مهمانی ها و خوشگذرانی های بعد از مستی، طرف می گذارد و می رود. دختر می ماند و کودک درون شکمش…
اینها تنها چکیده کوچکیست از ظلم به زنان آمریکایی و افول جایگاه زن که خود را حامی و پیشرو حقوق زنان می دانند. جالب این است که القای چنین تفکرات و نگاه ابزاری به زن در آمریکا یک امر کاملا عادی و معمولی است.
تجاوز جنسی به زنی در یک قطار میان شهری در فیلادلفیای ایالات متحده موجی از خشم و حیرت را برانگیخته است. بر اساس گزارش های اولیه در واگن قطار ،چندین نفر حضور داشتند و به احتمال زیاد شاهد این جنایت بوده اند اما به آن واکنش نشان نداده اند .
تیموتی برنهارت، پلیس مسئول بررسی این حادثه، آن را به طور کلی "نگران کننده"خوانده زیرا از قرار معلوم بسیاری از شهروندان نسبت به این گونه جنایات بی تفاوت هستند .
او می گوید این حادثه نشان می دهد که جامعه ما به کجا رسیده است.
قطعا آنچه از حقوق زن و جایگاه آن در رسانه به افکار مردم شرق و خاورمیانه تزریق می کنند وهم و خیالی بیش نیست. این را ما نمی گوییم بلکه خود آمارهای جهانی پرده از تفکرات غربی ها درباره زنان و دخترانشان بر می دارد در حالیکه هم اکنون نیز سازمان ها و نهادهای حمایتی، به شیوه های مدرن و کاملا قانونی از زنان سواستفاده می کنند .حتی صنعت پر زرق و برق سینمای هالیوود پر از زنان و دخترانیست که قربانی تجاوزها و سیاست های تاریک فرقه های مختلف پر نفوذ این صنعت هستند و تا پایان عمر، مجبور به اطاعت کردن بی کم و کاست فرامین آنها هستند .آنچه از زن غربی برای ما نمایش می دهند ساختگی و فریبنده است. حقیقت این است که همیشه آمریکا را بر سر ما زدند که بهشت روی زمین است و آن را برای ما سمبل آزادی، برابری، و عدالت نشان می دهند اما اگر به دنبال حقیقت هستید کافیست کمی وقت داشته باشید و به سراغ گوگل بروید. آنجا اطلاعات شکه کننده ای درباره وضعیت زنان غربی پیدا می کنید یا اگر اهل مطالعه هستید کتاب تاریخ مستطاب آمریکا را مطالعه کنید تا بدانید کشوری که به مردم بیچاره ویتنام و ژاپن رحم نکرد قطعا چیزی از احترام به حقوق زنان کشور خودش هم نمی داند.
حقوق و آزادی زن در غرب چیزی جز یک فریب ریاکارانه سیاسی نیست. سوزی فالودی نویسنده و روزنامه نگار آمریکایی خطاب به زنان آمریکایی می گوید: اکنون شما آزادید ولی هیچ وقت بدبخت تر از اکنون نبوده اید. به عبارتی او خطاب به فمنیست گراها می گوید شما به نام زن بودن و به ظاهر از حقوق زنان دفاع می کنید درحالیکه هیچ چیزی از آن نمی دانید. تفکر غربی درباره حقوق زنان یک تفکر کاملا ابزاریست .وقتی می گویند آمریکا مدافع حقوق بشر است جای تامل دارد بپرسیم کدام حقوق و کدام بشر؟ همان حقوق بشری که زن را با القای تفکرات افراطی فمنیستی از محیط خانه و خانواده بیرون می کشد و او را به قعر کارخانه ها به کارگر تبدیل می کند؟ یا حقوق بشری که به زنها می گوید باید احساسات مادرانه و زنانه خود را لگد مال کنن و به دنبال فردگرایی بروند ؟ یا حقوق بشری که بین رنگ پوست زنان و تحصیلاتشان نیز تفاوت می گذارد و اجازه نمی دهد دختران سیاه پوست در مدارس درکنار سفید پوستان درس بخوانند؟ یا همان حقوق بشری که به واسطه آن زنان کشورشان حتی در ارتش امنیت جنسی ندارند یا لابد همان حقوق بشری که به واسطه برهنه کردن زنان و سواستفاده از آنها در صنعت پورن پول به جیب می زند و زنان افسرده و بیمار را به جامعه تحویل می دهد .
آنچه که در غرب نسبت به زنان دیده شد شامل برابری (عدالت) جنسیتی، تحقیر زنِ خانه دار، متاع (کالا) قراردادن، ابزار التذاذ قراردادن، اینکه زن نباید مدرک تحصیلی بگیرد، محروم بودن از مالکیت دارایی ها، دستمزدها و ثروت موروثی، محجور قراردادن زن تا نتواند قرارداد مال، منعقد نماید، عدم حق رای، منع هر نوع آموزش روشنگرانه، ناتوان بودن زن در تربیت کودک، فقط در خدمت مرد دانستن و ... است.
حتی قوانینی در کتب مقدس تحریف شده مسیحیت و یهودیت، وجود دارد که جایگاه دست چندمی زن در جامعه را نشان می دهد. مانند نجوای هر روزه مرد یهودی در دعای خود که می گوید: " خدا را شکر که زن آفریده نشده ام" ...
این ها مشتی نمونه خروارها بی عزتی، تحقیر، بی عدالتی، ظلم و به فساد و فحشا کشاندن زن در غرب به ظاهر گل و بلبل است که به رخ دنیا کشیده می شود .اما در یک مقایسه کوچک، به درستی می توان به جایگاه رفیع و شایسته زنان در اسلام پی برد و شیفته و دلباخته سراب پر از حقارت و پستی و مسائل غیرواقعی و بزک کرده غرب نشد.
مرد و زن مسلمان در مورد ارزشهای الهی و انسانی هیچ تفاوتی با همدیگر ندارند. هر دو هم وظایف مشترکی دارند. وظیفه امر به معروف و خدمت و جهاد فی سبیل الله برای هر کدام به نوعی مشترک است و به صورت ویژه مربوط به مرد یا به زن نیست. هر کدام هم وظایف ویژه ای دارد. زن وظایفی و مرد نیز وظایف ویژه ای دارد که خدای متعال به خاطر اداء همین وظایف ویژه، ترکیب ساختمان جسمی و روحی آنها را هم متناسب با آن بنا و خلق کرده است.
این نگاه اسلام و نگاه جمهوری اسلامی به زن است و ما به این نگاه افتخار می کنیم. ما سر تا پا به منطق، روش و سبک زندگی غربی در مورد زن معترضیم. آنها دارند به زن ظلم می کنند. عقلا، روشنفکران، انسان دوستان و وقایع نگاران غرب، راه رهایی و تعالی انسان از منجلاب تبعیض، فساد و فحشای نامحدود زن را روی آوردن به دین مبین اسلام می دانند و آگاهانه و محققانه به این دین سراسر هدایت و کمال روی می آورند. چه بسا از زن و مرد مسلمان که در دینداری و پایبندی به اوامر و نواهی اسلام ناب محمدی پیشی می گیرند و بر این اعتقاد راسخ خود، استوار و متعهد باقی می مانند.( بخشی از بیانات رهبری )
فرزانه نظرپور فعال فرهنگی
ماجده معرفاوی فعال اجتماعی
۸مارس، وضعیت زنان درغرب و مقایسه آنان با زنان مسلمان
منابع استفاده شده در این مقاله : articleType/ArticleView/articleId/۱۰۷۷۶۰
newshttps://humanrights.eadl.ir/__
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
غرب، آزادی، زنان غربی، وضعیت آزادی زنان غربی، روز جهانی زن ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو