تربیت اسلامی مهم ترین جهاد زنان در عصر کنونی است

کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در ماندگاری واقعه کربلا نقش بی بدیلی به عهده داشتند و مادران نیز در عصر کنونی در عرصه تبیین رسالت بسیار سنگینی بر عهده دارند، گفت: دشمن با جنگ روایت ها در صدد گرفتن نسل جوان از ماست و مادران باید با جهاد تبیین واقعیت های انقلاب و نظام و اسلام را به آیندگان منتقل کنند.
تربیت اسلامی مهم ترین جهاد زنان در عصر کنونی است
1401/12/25 - 09:47
تاریخ و ساعت خبر:
146046
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - زهره محمدی کارشناس مذهبی گفت: امام سجاد(ع) از تهدیدها فرصت می ساختند و به عنوان پیام آور حقیقت و رسالت امامت، هدایت مردم را بعد از واقعه کربلا به سرانجام رساندند.
وی ادامه داد: امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در ماندگاری واقعه کربلا نقش بی بدیلی به عهده داشتند و مادران نیز در عصر کنونی در عرصه تبیین رسالت بسیار سنگینی بر عهده دارند.
این کارشناس افزود: دشمن با جنگ روایت ها در صدد گرفتن نسل جوان از ماست و مادران باید با جهاد تبیین واقعیت های انقلاب و نظام و اسلام را به آیندگان منتقل کنند.
محمدی تصریح کرد: جنگ رسانه ای دشمن در فتنه اخیر ثابت شد و فقط با روشنگری است که می توان دروغ های دشمن را خنثی کرد.
وی گفت: امام سجاد (ع) در شرایطی به تبیین واقعه کربلا پرداختند که سایر افراد جامعه از معنویت فاصله گرفتنه بودند اما ذره ای شک به دل راه ندادند و تا آخرین لحظه این راه را ادامه دادند.
این کارشناس ادامه داد: جامعه امروز نیازمند الگوگیری از مکتب حضرت زهرا(س) به عنوان پایه گذار جهاد تبیین و فرزندان ایشان مانند امام سجاد (ع) داریم تا بتوانیم در مقابل تحریفات و دروغ پراکنی های دشمن بایستیم و روشنگری کنیم.
محمدی افزود: نوجوانان و جوانان ما در سایه کوتاهی ما در عرصه تبیین، در زمین دشمن در فضای مجازی در حال آسیب دیدن هستند و فرصت برای هدایت محدود است و کوچکترین کوتاهی ما ممکن است باعث شود که سرباز دشمن شوند.
وی تاکید کرد: مسئولین اگر به مدارس سطح شهر سری بزنند و پای صحبت دانش آموزان بنشینند، متوجه می شوند که خلاء های تربیتی نسل جوان جدی است و باید برای این مهم تدابیر اساسی چیده شود.
این کارشناس با اشاره به اینکه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و حفظ بنیان خانواده یکی از مهمترین دغدغه‌های رهبری است ادامه داد: امروز شبیخون فرهنگی بزرگ‌ترین مانع اجتماعی است و پیشگیری از آسیب‌های فرهنگی بسیار مهم بوده و بانوان در این رسالت نقش خطیری بر عهده دارند.
محمدی در خاتمه خاطرنشان کرد: مکتب اهل بیت(ع) بهترین مولفه برای هدایت بشر است و امام سجاد (ع) در نهضت جهاد تبیین انقلاب به پا کردند و امروز واقعه کربلا جهانی شده است، مادران نیز باید با اصول تربیتی امام سجاد(ع) انقلابی در ایران به پا کنند و راه ائمه اطهار(ع) را ادامه دهند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
جهاد تبیین، جهاد تبیین امام سجاد(ع)، جهاد تبیین حضرت زینب(س)، تربیت اسلامی فرزندان، جهاد مادران ایرانی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
البرز
V
آرشیو