بحران آفرینی زن زندگی آزادی برای حقوق زنان

واقعیت آن است که باید بپذیریم حقوق زنان و به طور کل حقوق بشر متاثر از فرهنگ هر جامعه است و حال هر چه این فرهنگ غنی تر ، عالمانه تر و انسانی تر باشد، حقوق زنان هم بهتر، قوی تر و پویاتر تعریف می شود.
بحران آفرینی زن زندگی آزادی برای حقوق زنان
1402/01/05 - 11:36
تاریخ و ساعت خبر:
146166
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - خراسان رضوی : برای پرداختن به بحث آزادی زنان ابتدا باید آزادی زنان و حقوق زنان را تعریف کرد و به این سوال پاسخ داد که چطور و کدام تعریف به معنای حقیقی ، حقوق زنان را تامین می کند؟
واقعیت آن است که باید بپذیریم حقوق زنان و به طور کل حقوق بشر متاثر از فرهنگ هر جامعه است و حال هر چه این فرهنگ غنی تر ، عالمانه تر و انسانی تر باشد، حقوق زنان هم بهتر، قوی تر و پویاتر تعریف می شود.
از این رو در جامعه ای همانند جامعه ایرانی که تمدن چند هزار ساله در کنار فرهنگ اصیل شیعه قرار گرفته است، جایگاه زن جایگاهی متفاوت از زنان غربی و شرقی در جهان قلمداد میشود، بانویی که در عین حفظ حیا و نجابت خود ، عنصری سازنده کمال‌گرا و پویا در جامعه خود شناسایی میشود و قطعا چنین الگویی دارای معارضینی خواهد بود که فرهنگ برهنگی زن نشر می دهند و آزادی زن را در برابری فارغ از فطرتش میبینند و تاب اعتلای زن مسلمان ایرانی ندارند.
به همین دلیل در صدد خواهند بود با پررنگ کردن خلا ها و کاستی های موجود پیش روی پیشرفت بانوی مسلمان ایرانی، او را از هویت خود دور سازند و به وی القا کنند که پیشرفت در گرو آزادی پوشش و پذیرش فرهنگ غربی است درحالی که در تاریخ پرافتخار ما بانوانی چون گوهرشادبانو جلوه ای فاخر از بانوی مسلمان ایرانی هست که درعین حفظ حیا و عفت ، مهندس و جامعه شناسی برجسته بود و توانست در تاریخ ماندگار شود.
لذا ره آورد شعارهایی همچون زن ، زندگی، آزادی چیزی جز انداختن زنان ایرانی در وادی انحطاط فرهنگ و تمدن خود نیست و این فرهنگ منحط غربی نه تنها تاکنون نتوانسته تعریف درست از حقوق و آزادی برای زنان ایرانی ارائه دهد بلکه بحران هایی همچون مسمومیت‌های دختران و سوء استفاده از قشر زنان و بانوان و دختران جوان و نوجوان ایرانی و سوق دادن انها به انواع مدلینگ ها را به همراه داشته است تا از تمدن سازی و دانش اندوزی دور سازد.
لذا جامعه نخبگان باید این سوال را از خود بپرسند که کدام گفتمان و کدام تفکر آزادی را برای بانوان ایجاد می‌کند و کدام یک برای آنان بحران ،تنش و عقب ماندگی را به همراه دارد؟
این وظیفه مهم و تاریخی است که نخبگان جامعه بانوان و همه دغدغه‌مندان اعتلای جامعه و خانواده بر دوش دارند تا به درستی و بدون غرض ورزی و با نگاهی مثبت به تاریخ غنی ایران و اسلام به این پرسش پاسخ داده تا بانوی ایرانی بیش از پیش جایگاه والای خود را بشناسد و با هوشیاری از این توطئه ها عبور نماید و فریب شعارهای پررنگو لعاب جهان و بوقچی های آنان شنیده می‌شود، نخورند
قطعا عبور از این فرهنگ و تثبیت الگوی زن مسلمان ایرانی نیازمند، بصیرت و عمل گرایی همه اقشار بانوان جامعه میباشد.
نسرین مقیمی پژوهشگر حقوق زنان
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
زن، زندگی آزادی، حقوق زنان، وضعیت زنان در غرب، جایگاه زنان در غرب، وضعیت زنان در ایران اسلامی، جایگاه زنان در اسلام،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
خراسان رضوی
V
آرشیو