تاثیر ماه رمضان بر خانواده

لزوم اصلاح تفکر و فرهنگ رسیدن به آرامش در جامعه / رمضان فرصت کسب آرامش و معنویت پایدار

مدیریت کمیته رسانه و ترویج مکتب سلیمانی با بیان اینکه بایستی تفکر و فرهنگ مردم نسبت به رسیدن ارامش اصلاح شود، از نظر اسلام دنیا جای آرامش مطلق و واقعی نیست و لذا تحمل رنج و غم ها هم از دنیاست، ازنظر اسلام انسان با رشد معنوی و استفاده از فرصت ها و مواهب دنیوی می تواند تا حدودی به آرامش دنیوی برسد و لکن نتیجه ی تقوا آرامش در دنیای دیگر است.
لزوم اصلاح تفکر و فرهنگ رسیدن به آرامش در جامعه / رمضان فرصت کسب آرامش و معنویت پایدار
1402/01/28 - 09:36
تاریخ و ساعت خبر:
146998
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - کرمان: محمود زارعی فعال فرهنگی و مدیریت کمیته رسانه و ترویج مکتب سلیمانی در گفت وگو با خبر نگار ما گفت:خانواده کوچکترین اجتماع و لکن موثرترین نهاد در جهت داشتن یک جامعه ی سالم می باشد. همه می دانند نقش خانواده در تربیت فرزندان نقشی حیاتی است. دغدغه ی والدین در خانواده رشد و تربیت فرزندانی است که در اینده ی جامعه نقش مفیدی داشته باشند.
زارعی مطرح کرد: خانواده برای اینکه وظایف خود را در قبال فرزندان به نحو احسن انجام دهد نیاز به آرامش دارد. کسب آرامش چگونه حاصل می شود؟ همه انسان ها به دنبال آرامش هستند و اما در رسیدن به آرامش راههای مختلفی را می روند، برخی ثروت زیاد را مایه آرامش می پندارند، عده ای رسیدن به مقامات دنیوی را آرامش می دانند، از جمله حاکمان با زیر پا گذاشتن تمام ارزشهای انسانی تلاش کردند به آرامش خیالی خود برسند
مدیریت کمیته رسانه و ترویج مکتب سلیمانی ادامه داد: برخی نیز پناه بردن به مواد مخدر و قرص های آرامش بخش و مواد افیونی و امثال آن را وسیلۀ آرامش تشخیص داده اند و جمعی نیز آزادی مطلق را در شهوات، اعم از تماشای فیلمهای مبتذل، ارتباط آزاد، بدحجابی و مشابه اینها یگانه راه آرامش بشری می دانند و در این راه تلاشهای فراوانی کرده اند، خصوصاً قدرتهای استکباری که به انسانها تلقین می کنند آزادی مطلق و بی بند و باری تنها عامل آرامش انسان شمرده می شود.
این فعال فرهنگی اظهار داشت: بایستی تفکر و فرهنگ مردم نسبت به رسیدن ارامش اصلاح شود، از نظر اسلام دنیا جای آرامش مطلق و واقعی نیست و لذا تحمل رنج و غم ها هم از دنیاست، ازنظر اسلام انسان با رشد معنوی و استفاده از فرصت ها و مواهب دنیوی می تواند تا حدودی به آرامش دنیوی برسد و لکن نتیجه ی تقوا آرامش در دنیای دیگر است.
وی افزود:خانواده ها گاهی تحصیل علم و کسب ثروت را نشان موفقیت می پندارند در حالیکه علم و ثروت ابزار هستند نه هدف، دنیا مسیر و پلی ست برای رشد انسان، و رسیدن به تکامل، هدف غایی ست، در این راه یعنی بهره گیری از مواهب دنیوی، استفاده از فرصت های زمانی و مکانی لازم است، از جمله این فرصت ها استفاده از ماه مبارک رمضان است،
زارعی در خصوص تاثیر ماه رمضان بر خانواده افزود: در این ماه به اذن الهی درهای آسمان باز است، خطاها و عذرها پذیرفته می شود و فضای معنوی حاکم بر این ماه به گونه ای است که دلها همه اماده ی تحول و در مسیر رشد معنوی قرار دارند. یکی از خاطراتی که هنوز در ذهن خود بنده از ایام نوجوانی باقیست، فضای معنوی ماه مبارک رمضان، بخصوص پخش آوای ربنا و ادعیه مسرت بخش در هنگام افطار است که بسیار لذت بخش بود.
مدیریت کمیته رسانه و ترویج مکتب سلیمانی مطرح کرد: خانواده ها از این فرصت در جهت کسب آرامش و معنویت بهره ی بیشتری می برند، اگر در ماه مبارک از اماکن مقدس مانند مساجد و زیارتگاه های حرم معصومین و امام زاده ها استفاده شود، تاثیری دو چندان دارد. قطعا ما همه به فرصت عظیم این ماه عزیز واقف نیستیم، چون پیامبر اکرم ص می فرماید، اگر بنده، می دانست که در ماه رمضان چیست { چه برکتی وجود دارد } دوست میداشت که تمام سال ، رمضان باشد.
این فعال فرهنگی گفت:خانواده متدین و عاقل از فرصت دعوت میهمانی خدا بیشترین بهره را می برد، می دانیم روزه دار میهمان خداست و خداوند سفارش زیادی در مورد محبت میزبان به میهمان دارد، از جمله برآورده شدن حاجات و درخواست های میهمان در حد توان، خب وقتی ما میزبانی مقید و توانا در همه ی ابعاد داریم و اتفاقا همه ی نیازهای ما را هم می داند چرا کاهلی کنیم بلکه باید غنیمت شماریم.
وی خاطر نشان کرد: ماه مبارک رمضان موجب سلامت جسم و روان است یعنی روزه داری در بعد سلامت جسمی هم بهترین فرصت است، چنانچه پیامبر اکرم ص می فرماید: روزه بگیرید تا سلامت باشید. و لذا نقش مهم ماه مبارک رمضان در سلامت و تربیت و رشد اعضای خانواده کاملا ملموس و قابل درک است اگر دید فرهنگی و درستی نسبت به این ماه عزیز داشته باشیم موجب نجات انسان در دنیا و اخرت است. در خصوص نقش رمضان و روزه داری مطلب زیاد است که به جهت طولانی شدن کلام ادامه ی مطلب در وقتی دیگر ارائه می کنم... ان شاءالله
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
آرامش ، رمضان المبارک، آرامش معنوی، عبادت،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو