نگریستن به زندگی از دریچه امید/ بانوان؛ بازوی قدرتمند تحقق اقتصاد مقاومتی

همیشه مردان نیستند که باهمت و اراده در برابر سختی‌های روزگار بایستند و قد علم کنند بلکه زنان زیادی نیز در اطراف ما هستند که بی‌نام و بی‌نشان همچون مردان سخت در تلاشند تا لقمه نانی حلال برای خود و خانواده‌هایشان به‌دست بیاورند و در زیر چرخ زندگی کمر خم نمی‌کنند.
نگریستن به زندگی از دریچه امید/ بانوان؛ بازوی قدرتمند تحقق اقتصاد مقاومتی
1402/02/11 - 07:48
تاریخ و ساعت خبر:
147618
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از کردستان، بیش از نیمی از جمعیت دیار کردستان را بانوان تشکیل می دهند، بانوانی که نقش مادری و همسری را نیز به بهترین شیوه انجام می دهند و امروز اشتغال زنان وارد عرصه جدیدی شده چرا که امروز بانوان تحصیلکرده و فعال اجتماعی ما در کنار انجام وظایف مادری و خانواده به عنوان یک عنصر ماثر در بازارهای اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی وارد فعالیت شده اند.
لذا امروز بانوان تحصیلکرده زیادی در حوزه مشاغل خانگی، صنعتی، کشاورزی، تولیدی و حتی بازرگانی وارد شده‌اند که هدف ما جهت دهی به این فعالیت‌ها و رسیدن به اقتصاد مقاومتی است.
اما از طرفی دیگر زنان کارگری هم وجود دارند که در کارگاه ها و کارخانه ها مشغول فعالیت اند و بازوی توانمندی در تحقق اقتصاد مقاومتی به شمار می روند و اکنون این زنان هستند که ارکان جدی اقتصاد مقاومتی یعنی، تقویت فرهنگ کار و تولید، اصلاح الگوی مصرف و دوری از اسراف،حمایت از تولید ملی، روح خودباوری و خودکفایی و مردمی کردن اقتصاد را به شکل ویژه آن به کار گرفته‌اند.
از جمله زنان موفق که در این راستا و در تحقق اقتصاد مقاومتی عالی عمل کرده است، لیلا کنعانی بانوی کارآفرین سنندجی است که از سال ۱۳۹۷ با راه اندازی کارگاه خیاطی مانتو و البسه بیمارستانی برای ۷۵ نفر اشتغال ایجاد کرده است و تولیدات این کارآفرین کردستانی به مراکز درمانی کشور عرضه می شود و علاوه براین به اقلیم کردستان عراق هم صادرات دارند.
زنان کارگر علاوه بر ایفای نقش مادری و همسری خود در توسعه بیش از پیش واحدهای تولیدی در استان در کنار رونق اقتصاد و اشتغالزایی نقش مهمی در مهار تورم دارد و نقش جامعه کارگری در پازل تحقق شعار سال پررنگ است و و در اصل این عزیزان ستون و تکیه گاه جامعه برای حرکت رو به جلو هستند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
روز کارگر، کارگران زن، تحقق اقتصاد مقاومتی، کارگران و افزایش تولید ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو