به همت مراکز نفس خراسان رضوی در سال گذشته از ۶۱۱ سقط جنین در استان جلوگیری شد

مسئول مرکز مردمی نفس خراسان رضوی و عضو قرارگاه کشوری نفس گفت: در ۲۱ شهرستان استان خراسان رضوی شعبه فعال مرکز نفس را داریم که از ابتدا تا انتهای سال ۱۴۰۱ در کل استان به همت مراکز نفس موفق شدیم از حدود ۶۱۱ مورد سقط جنین جلوگیری کنیم.
به همت مراکز نفس خراسان رضوی در سال گذشته از ۶۱۱ سقط جنین در استان جلوگیری شد
1402/02/30 - 11:02
تاریخ و ساعت خبر:
148407
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - تکتم زاده احمد، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری زنان ایران از خراسان رضوی اظهار کرد: در ۲۱ شهرستان خراسان رضوی شعبه فعال مرکز نفس را داریم که بعضی از این شعبه ها در سال ۱۴۰۰ و بعضی هم در سال ۱۴۰۱ افتتاح شدند.
وی با اشاره به گروه‌ها و مردمی که بسیار پای کار مرکز نفس هستند تصریح کرد: در حال حاضر ما در مشهد یک گروه جهادی حدوداً چهل نفره هستیم که از ابتدا تا انتهای سال ۱۴۰۱ در کل استان خراسان رضوی به همت مراکز نفس موفق شدیم از حدود ۶۱۱ مورد سقط جنین جلوگیری کنیم.
زاده احمد با اشاره به اهداف مراکز مردمی نفس، بیان کرد: شناسایی مادرانی که در معرض سقط جنین هستند و فقط با تمرکز در این مسئله فعالیت ما وقت گذاشتن، صرف انرژی همراه با انجام مشاوره های تخصصی برای مادرانی است که قصد سقط جنین خود را دارند.
وی با اشاره به اینکه اساس کار ما بر جلوگیری از سقط جنین است، افزود: ما توانسته ایم در این موضوع توانمند شویم و علاوه بر شهرستان های خراسان رضوی که مراکز نفس فعال دارند در سراسر کشور نیز دوستان خود را در این موضوع به طور تخصصی توانمند کنیم.
مسئول مرکز مردمی نفس خراسان رضوی با اشاره به شاخص ترین برنامه های مراکز نفس در در سال ۱۴۰۱ تصریح کرد: ما در خردادماه ۱۴۰۱ همایش کشوری نفس را برگزار کردیم که در آن همایش ۲۰۰ نفر از دغدغه مندان حوزه جمعیت در بخش های علوم پزشکی و غیره به مشهد مقدس دعوت شده بودند.

وی در ادامه افزود: آنها آموزش های تخصصی لازم جهت مبارزه با سقط جنین و تاسیس مرکز نفس را طی دو روز فراگرفتند و به استان های خود بازگشتند و هم اکنون در اکثر استان های سراسر کشور ما شعبه فعال مرکز نفس را داریم.
مسئول مرکز مردمی نفس خراسان رضوی و عضو قرارگاه کشوری نفس اظهار کرد: باتوجه به آمار شناسایی که از سراسر کشور و همچنین استان خراسان رضوی داریم ما تاکنون توانسته ایم از صد در صد سقط جنین کشور روی ۳ درصد از آمار سقط جنین تاثیرگذار بودیم یعنی ما توانستیم از ۳ درصد از سقط جنین جلوگیری کنیم.
وی با بیان اینکه هر چند به نسبت کل سقط هایی که در کشور انجام می شود آمار کمی است، تاکید کرد: اما اگر این موضوع را مرتبط کنیم به اینکه خیلی از مراکز نفس ما شاید حدود ۲ ماه از تاسیس آنها می گذرد ولی نسبت به سرعت عملی که داشتند و حتی در همین ۲ ماه تاسیس از ۳۰ مورد سقط جنین جلوگیری کنند آمار خوب و چشمگیری است.

زاده احمد با تاکید بر اینکه نجات جان یک جنین به اندازه کل انسان ها ارزشمند است، افزود: شاید ۳ درصد آمار کم یا ناچیزی باشد اما در کل آمار زیادی است چون در طی فعالیت ۲ ساله مراکز نفس سراسر کشور حدود ۱۶۰۰ جنین حفظ شدند که این موضوع برای ما خیلی ارزشمند است.
وی بیان کرد: دیدار و بازدید معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و مسئول اداره جمعیت وزارت بهداشت از مرکز نفس از جمله برنامه های خوب و چشمگیری بود که در سال گذشته انجام شد که گسترش، توانمند سازی و توسعه شعبه های نفس را به دنبال داشت و از نتایج و ثمرات این گسترش و توسعه شعبه های نفس است که روز به روز بر تعداد جنین هایی که از سقط نجات پیدا می کنند افزوده می شود.
مسئول مرکز مردمی نفس خراسان رضوی خاطرنشان کرد: چشم انداز ما تاثیر مثبت بر روی کاهش آمار سقط کشور و به طور غیر مستقیم افزایش جمعیت کشور عزیزمان ایران است.
خبرنگار/ دوست حصار

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
مراکز نفس خراسان رضوی،جلوگیری از سقط جنین ، تکتم احمدزاده، جمعیت ایران، پیری جمعیت ، هفته جمعیت
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو