نیم نگاهی به معادله معکوس بعثی ها در فتح خرمشهر / وحدت سیاسی و جمهور ملت بود ایران معادله جنگ تحمیلی را تغییر داد

یک دولت تازه تاسیس و زخم خورده از جنگ خارجی و ترورهای کور داخلی و با وجود پیشروی عراق به نمایندگی از غرب و شرق در ایران، توانست تمام این هجمه ها را دفع کند و با نگاهی نو به عرصه بین الملل ورود کند اثبات می کند وحدت سیاسی در ایران و جمهور ملت بود که معادله جنگ تحمیلی را از اشغال خاک ایران و تجزیه آن به بازپس گیری و ثبات مرزها تغییر داد.
نیم نگاهی به معادله معکوس بعثی ها در فتح خرمشهر / وحدت سیاسی و جمهور ملت بود ایران معادله جنگ تحمیلی را تغییر داد
1402/03/03 - 10:07
تاریخ و ساعت خبر:
148585
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - شهره پور رمضان در یادداشتی به مناسبت سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر نوشت، اگر به راهبرد دولت صدام حسین در جنگ با ایران نیم نگاهی داشته باشیم متوجه یک تغییر سیاسی بزرگ در ابعاد نظامی و راهبردی این جنگ تحمیلی خواهیم شد و آن موضوع فتح خرمشهر و معکوس کردن استراتژی دشمن بعثی، در تجزیه خاک ایران است.
مرور تاریخی از وقایع تلخ سیاسی حدود دویست سال پیش تا کنون و راهبرد دولت های استعمار گر شرق و غرب به خوبی ثابت می کند که مهمترین استراتژی دولت های متخاصم علیه ایران راهبرد تجزیه طلبی در این خاک پهناور بوده است،جنگی تمام عیار علیه ایران به عنوان یک شاه راه مهم در خاور میانه که هرگاه منافع غرب و شرق اتخاذ کرد خاکی از ایران جدا شد.
نکته حائز اهمیت اینجاست که از عصر قاجار تا پهلوی دوم، ایران مناطق مهمی از خاک خود را از دست داد اما با پروژه تطهیر پهلوی ها و تحریف تاریخی، این نکته مهم بی اهمیت جلوه داده شد که تنها در عصر حکومت جمهوری اسلامی حتی وجبی خاک از ایران جدا نشد‌.
فتح خرمشهر با وجود جنگ غرب و برخی دولت‌های مستبد وابسته به آمریکا در منطقه ما برای ایرانی که بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کارزار مبارزه جدی، با تروریست های داخلی از سازمان مجاهدین خلق( منافقین) و تجزیه طلبان و سوسیال ها و لیبرال ها و قرار گرفته بود قاعدتا باید نقطه عطفی در تاریخ ایران باشد.
اینکه یک دولت تازه تاسیس و زخم خورده از جنگ خارجی و ترورهای کور داخلی و با وجود پیشروی عراق به نمایندگی از غرب و شرق در ایران، توانست تمام این هجمه ها را دفع کند و با نگاهی نو به عرصه بین الملل ورود کند اثبات می کند وحدت سیاسی در ایران و جمهور ملت بود که معادله جنگ تحمیلی را از اشغال خاک ایران و تجزیه آن به بازپس گیری و ثبات مرزها تغییر داد.
این بحث بسیار حائز اهمیت است که ایرانی ها در شرایط جنگی بسیاربزرگ که از ابرقدرت آمریکا و متحدان اروپایی اش از یک طرف و تروریست های داخلی از طرف دیگر به آنها تحمیل شد حماسه سوم خرداد را خلق کردند،بی گمان باید این حوادث تاریخی با ابعاد سیاسی و دفاعی آن در مراکز آموزشی و دانشگاهی کشور با جدیت تمام تبیین و تحلیل شود. و از آن به عنوان نقطه عطفی در تاریخ یاد شود.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
ازادسازی خرمشهر، دفاع مقدس، وحدت سیاسی، فتح خرمشهر ، ثبات مرزهای ایران اسلامی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو