فصل جابجایی؛ نبض نامنظم نوسان قیمت مسکن و حال خراب مستأجران !

سمیه اکبری گفت: بازار مسکن با گرم شدن هوا و بالا رفتن تقاضای خانواده‌ها برای جابه جایی هر روز داغ‌تر می‌شود.
فصل جابجایی؛ نبض نامنظم نوسان قیمت مسکن و حال خراب مستأجران !
1402/03/10 - 13:32
تاریخ و ساعت خبر:
148762
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از البرز ؛ سمیه اکبری، کارشناس مسائل اقتصادی گفت: بازار مسکن با گرم شدن هوا و بالا رفتن تقاضای خانواده‌ها برای جابه جایی هر روز داغ‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: با گرانی قیمت مسکن، اجاره نامه‌ها معمولاً تمدید نمی‌شود و مستأجران پس از پایان سال باید جا به جا شوند.

اکبری افزود: خانواده‌ها نگران هستند و این نگرانی برطرف نشده و هر روز تجدید می‌شود، زیرا اجاره مسکن ثانیه‌ای بالا رفته و از طرفی بخش قابل توجهی از حقوق زوجین صرف تأمین مسکن می‌شود.

این کارشناس تصریح کرد: متأسفانه نظارت و ساماندهی خاصی در حوزه بازار اجاره وجود ندارد و صاحب خانه‌ها نیز رضای خداوند را در نظر نمی‌گیرند و مهمترین مؤلفه برای آن‌ها اجاره است.

وی گفت: امروزه بیش از ۹۸ درصد قرارداد‌های اجاره مسکن عمر یک سال و کمتر دارند و قرارداد‌های ۶ تا ۳ ماهه نیز در حال رواج است. مستأجری به بنگاه آمد و گفت، یک ماه پس از ساکن شدن در یک مسکن استیجاری، صاحب خانه اجاره را افزایش داد و به بهانه‌های مختلف می‌خواست که ما خانه را تخلیه کنیم و این بسیار رنج‌آور است.

اکبری ادامه داد: مسکن یکی از دلایلی است که جوانان به ازدواج تن نمی‌دهند، زیرا توان تأمین این مهم را ندارند، زوجین بسیاری نیز به دلیل عدم تأمین مسکن، در دوران عقد به زندگی خود خاتمه دادند.

این کارشناس افزود: امروزه تأمین مسکن به یک نیاز مهم برای کلیه خانواده‌ها مبدل شده و افرادی که مستأجر هستند، هر روز شرایط سخت‌تری را باید تجربه کنند و هرچقدر سرمایه خود را افزایش می‌دهند نمی‌توانند یک مسکن خریداری کنند.

وی بیان کرد: در گذشته خانواده‌ها وام می‌گرفتند تا خانه بخرند اما امروز وام می‌گیرند تا بتوانند قرارداد اجاره خود را تمدید کنند و از طرفی بازپرداخت این وام‌ها به قدری سخت است، که هر سفره مردم کوچکتر می‌شود.

اکبری در خاتمه خاطرنشان کرد: شرایط بسیار سختی بر دوش خانواده‌ها در سایه نوسانات قیمت مسکن حاکم است، ‌امیدواریم مسئولین به این دغدغه رسیدگی کنند.

انتهای پیام/

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
استان البرز، مسکن، فصل جابه جایی، خانواده
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو