مدیر حوزه علمیه حضرت معصومه (س) زاهدان:

انسان در تمام لحظات زندگی در معرض فیوضات خداوند است؛ مشروط به اینکه خود حجاب ایجاد نکند

رحمانی گفت: امام رضا(ع) در زمان حیات مبارک خویش کانون مهر و عاطفه نسبت به مردم و مظهر عشق و محبت به آنان بود.
انسان در تمام لحظات زندگی در معرض فیوضات خداوند است؛ مشروط به اینکه خود حجاب ایجاد نکند
1402/03/10 - 13:23
تاریخ و ساعت خبر:
148962
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - زهرا رحمانی مدیر حوزه علمیه حضرت معصومه سلام الله در حاشیه برنامه جشن خواهر برادری در زاهدان ، در گفتگو با خبرنگار زنان نیوز ، ضمن تبریک دهه کرامت و فرارسیدن میلاد پرخیر و برکت امام رضا علیه السلام در باب فضائل ایشان گفت: یکی از القاب امام رضا(علیه السلام)، (رئوف) است. همانطور که در زیارت‌نامه آن حضرت می‌خوانیم (السلام علی امام الرئوف)، رئوف به کسی گفته می شود که بر دیگری لطف و رحمت می کند و این مهرورزی او هیچ طعم تلخ و ناخوشایندی بر کام آن دیگری نمی گذارد.اگر چه همه اهل بیت(ع) از باب تجلی رأفت حضرت حق، رئوف می‌باشند ولی این رأفت و مهر ورزی در وجود امام هشتم(ع) بروز و ظهور بیشتری دارد.امام رضا(ع) در زمان حیات مبارک خویش کانون مهر و عاطفه نسبت به مردم و مظهر عشق و محبت نسبت به آن‌ها بودند و این مهربانی در تک تک زوایای زندگی و برخورد ایشان با آحاد مردم جامعه آن روز به روشنی مشهود است.

وی در ادامه با اشاره به روایات اسلامی درباره شخصیت وجودی حضرت رضا(ع) و اینکه پیامبر گرامی اسلام(ص) درباره دو نفر از، کلمه بضعه استفاده کرده است، یکی درباره حضرت زهرا(س) ودیگری درباره حضرت علی بن موسی الرضا(ع) اذعان داشت: عنایات امام رضا (ع)هر قوم و مذهبی را شامل می شود.
،همانطور که در روایات داریم هر کس برای زیارت علی ابن موسی الرضا علیه السلام اذیت شود خداوند متعال بهشت را بر او واجب می کند .
رحمانی خاطرنشان کرد: ما باید در شادی اهل بیت(ع)شاد ودر غم آن بزرگواران اندوهگین و غمگین باشیم، اما بعنوان شیعه باید بیندیشیم که چه مقدار از سیره زندگی ائمه(ع) را در زندگی خود پیاده کردیم. با دوست داشتن اهل بیت(ع) ما در زمره ی محبین آن حضرات را قرار می گیریم ولی شیعه در کلام عرب یعنی پیرو آن بزرگواران بودن یعنی جا پای آنان گذاشتن، سیره آنان را در زندگی ساری وجاری ساختن و عمل کردن به سیره بزرگواران است.
وی گفت،: انسان همیشه و در تمام لحظات زندگی خود در معرض فیوضات خداوند است؛ مشروط به اینکه خودحجاب ایجاد نکند، گاهی اوقات ما با گناه، اینقدر پرده و حجاب ایجاد می کنیم که دیگر عنایتی به ما نمی رسد.
وی با اشاره به اهمیت انتخاب نام نیکو برای فرزند در اسلام اذعان داشت: اسم تاثیر مستقیم روی شخصیت فرزند دارد. رضا یعنی کسی که راضی به رضای خداوند است ومقام رضا بالاتر ین مقامی است که یک انسان می تواند به آن برسد.
رحمانی ادامه داد: بالاترین صحنه رضایت در واقعه عاشورا مشهود است، بنده اگر از خداوند راضی شود ، خدا هم از او راضی میشود و این راضی شدن نکته مهمی است . گاهی انسان راه را گم می کند و از حوادث روزگار شاکی می شود و کمالات را منصوب به خود می داند وایرادات را منصوب به خالق عنوان می کند، در حالی که اینگونه نیست، اگر صاحب فضائلی هستیم همه از عنایت خداوند متعال است.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
میلاد امام رضا (ع)، دهه کرامت، سبک زندگی علوی، فیوضات الهی ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو