تحقق شعارِ زن « کرامت، شجاعت، آزادگی » در مکتب امام خمینی (ره)

امام خمینی علیرغم زمان خفقان آمیز ستمشاهی که به زنان نگاهی ابزاری می‌شد، این گروه عظیم جامعه را با مفاهیم و تعابیر زیبایی چون معنویت،عفت،شجاعت،آزادی،کرامت و... یاد می کردند و با اتصال زنان به معنویت و آزادی واقعی، روح و جان ایشان را به اعلی مرتبه انسانیت و آزادگی می رساندند.
تحقق شعارِ زن « کرامت، شجاعت، آزادگی » در مکتب امام خمینی (ره)
1402/03/14 - 10:28
تاریخ و ساعت خبر:
149110
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - به گزارش زنان ایران از بوشهر؛ امام خمینی(ره) در طول حیات پر برکت خویش تفکراتی پندآمیز و مهم در قالب آموزه‌هایی به بشریت تعلیم داد؛ آموزه‌هایی که هر یک می‌تواند سرلوحه و روشن کننده راه زندگی انسان‌ها باشد به تبع ارزش والای زن که در آیات و روایات، ویژه به آن اشاره شده است در تفکر این امام بزرگوار نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. خبرگزاری زنان ایران از بوشهر ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، در یادداشتی از سوی زینب نوری خواهر شهید محمد نوری، کارشناس حوزه زبان و ادبیات فارسی به بررسی ابعاد مختلفی از جایگاه زن در اندیشه امام خمینی(ره) پرداخته است.
زنان همواره در کلام و تفکر حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه، از جایگاه ویژه ای برخوردار بودند به طوری که درباره مقام ایشان فرمودند: مرد از دامن زن به معراج میرود. یعنی اگر در مجرای تعلیم و تربیت، زن که رکن اصلی خانه و جامعه است، نباشد،خانواده و جامعه به تعالی و شکوه خود نمیرسد.
در همین راستا ایشان علیرغم زمان خفقان آمیز ستمشاهی که به زنان نگاهی ابزاری می‌شد، این گروه عظیم جامعه را با مفاهیم و تعابیر زیبایی چون معنویت،عفت،شجاعت،آزادی،کرامت و... یاد می کردند و با اتصال زنان به معنویت و آزادی واقعی، روح و جان ایشان را به اعلی مرتبه انسانیت و آزادگی می رساندند.
زنان هم به پیروی از فرمایشات رهبر کبیر انقلاب اسلامی چه در مبارزات قبل از انقلاب و بعدها در زمان دفاع مقدس در کنار مبارزه برای پیروزی از تربیت و رشد معنوی خانواده غافل نبودند و خود، همسران و فرزندان خود را آماده مبارزه در جبهه حق علیه باطل می نمودند.
همین زنان، با شروع نهضت سوادآموزی دوشادوش مردان بعضی به تعلیم و تربیت و بعضی که بیسواد بودند به سواد آموزی پرداختند و با تربیت صحیحی که مبنای آن زن خانواده بود،فرزندان آنها هم به عرصه تحصیل و فراگیری علمی شتافتند،بطوریکه در بسیاری ازعلوم بخصوص دانش پزشکی پیشرفت‌های چشمگیری حاصل نمودند.و نیاز به پزشک خارجی را در کشور مرتفع نمودند.
و در آخر ذکر سخنان رهبر کبیر انقلاب اسلامی در مورد زنان بعد از انقلاب دارای اهمیت است: اینجانب به زنان پرافتخار ایران، مباهات میکنم که تحولی آن چنان در آنها پیدا شد که نقش شیطان بیش از ۵۰سال کوشش نقاشان خارجی و وابستگان بی شرافت آنان‌، از شعرای هرزه گرفته تا نویسندگان و دستگاه های تبلیغاتی مزدور را نقش بر آب نمودند و اثبات کردند که زنان ارزشمند مسلمان دچار گمراهی نشده و با این توطئه های شوم غرب و غرب زدگان آسيب نخواهد پذیرفت.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
اندیشه امام(ره)، جایگاه زن، رحلت امام خمینی(ره)
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو