عضو کمیته رسانه ای مکتب حاج قاسم:

بررسی اندیشه امام (ره) در خصوص شأن بانوان نیازمند سیر مطالعی و پژوهشی است

عضو کمیته رسانه ای مکتب حاج قاسم در کرمان با اشاره به اینکه بررسی اندشه امام خمینی(ره) در خصوص جایگاه زن نیازمند سیر مطالعاتی پژوهشی با عنایت جامع به سخنان و رفتار ایشان است.
بررسی اندیشه امام (ره) در خصوص شأن بانوان نیازمند سیر مطالعی و پژوهشی است
1402/03/15 - 09:30
تاریخ و ساعت خبر:
149137
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از کرمان : زارعی فعال فرهنگی و از اعضای کمیته رسانه مکتب حاج قاسم در استان کرمان در گفت وگو با خبرنگار ما این چنین گفت:برای درک اندیشه افراد بخصوص بزرگان و رهبران دینی و مذهبی و بهتر است به گفتار و رفتار ایشان توجه شود که بهترین سند برای کشف حقایق و بکارگیری در زندگی است.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه با نگاه به رفتار و گفتار امام خمینی ره در خصوص زنان به بهترین وجه اندیشه های امام به جایگاه زن در جامعه پی می بریم، گفت: نگاه ایشان یک نگاه مذهبی و بر اساس فرهنگ اسلامی و انعکاس دهنده سخن الهی و مبانی قرآن و احادیث در خصوص زن بود. امام بر اساس آموزه های دینی، نگاه جهالت گونه ی به زن را به شدت نقد می کرد و به جایگاه والای زن در مسیر رشد و کمال اهمیت ویژه قائل بود و نه تنها در مسیر کمال به زن هم مانند یک انسان توجه می کرد بلکه از جهاتی زن را مهمتر از مرد هم می دانستند، امام در جمله ی معروف خود که فرمودند: از دامن زن، مرد به معراج می رود.اهمیت جایگاه زن را در افکار ایشان نشان می دهد.
این فعال فرهنگی با اشاره به اینکه، زن از چنین جایگاه رفیعی برخوردار است که می تواند در دامن پاک خود مردانی بزرگ پرورش دهد. و اگر این دامن آلوده شود جامعه آلوده می شود، گفت: امام هم نگاه جاهلانه به زن در قبل از اسلام و هم نگاه جاهلانه ی به زن در غرب امروزی را به شدت نقد می کردند!
این عضو کمیته رسانه مکتب حاج قاسم کرمان ادامه داد: قبل از اسلام تولد دختر را مایه شرمندگی و این شرم را به زیر خاک می کردند اوج جهالت بود! اما که اسلام آمد به زن بها داد و جایگاه ویژه ی خانم فاطمه زهرا و احترام پیامبر (ص) به دختر عزیزشان نشان از توصیه اسلام به اینکه زن در جامعه در مسیر رشد و تعالی الهی نه تنها از مرد عقب نیست بلکه از جهات در کنار مرد موجب رشد و تعالی مرد هم می شود. زارعی گفت : سوره کوثر نشان داد ، خداوند فاطمه(س) را برای پرورش نسل رهبران و ائمه اطهار به پیامبر گرامی عطا فرمود و تاریخ گواه است نقش فاطمه (س) در پرورش فرزندانی چون امام حسن و امام حسین علیهما السلام و حتی زینب کبری(س) تاریخ بشریت را تحت تاثیر قرار داد و الگوهای شدند این عزیزان و نسل انها که تا انتهای تاریخ بشریت چراغ هدایتند.
وی ادامه داد: امام در یک مصاحبه ای پخش از تلویزیون متوجه شدند مصاحبه شونده می گوید، فاطمه (س) متعلق به گذشته هست و امروز الگوی ما (نام یک هنر پیشه ژاپنی بنام اوشین را می برد) هست، امام حکم دادند اگر این مصاحبه شونده به عمد چنین جمله ای را بیان کرده اعدام شود. این اهمیت جایگاه ویژه زن مومن و پاک دامن را در جامعه اسلامی، در اندیشه ایشان می رساند.
این فعال فرهنگی گفت :امام معتقد بود امروزه هم جهالت مدرن در غرب به حق زن ظلم می کند و نه تنها جایگاه زن در غرب به اسم آزادی پایین آورده شده برا لذائذ جنسی بلکه جامعه غربی هم با این نگاه پر از فساد و بی بندباری حیوانی شده است و در چنین جامعه ای نباید انتظار رشد و کمال انسانی را داشت و اگر افرادی هم استثنا باشند، مانند گل های روئیده در مرداب هستند. به هرحال در جامعه مرداب گونه رشد کرده اند. این عضو کمیته رسانه مکتب حاج قاسم در استان کرمان تأکید کرد: امام آزادی زن در غرب را ترویج فساد می دانستند و معتقد بودند به اسم آزادی می خواهند جامعه و جوانان ما را به فساد بکشند و از مسیر الهی منحرف کنند و بیان کرد: امام در بخشی از سخنان خود می فرماید: آن­قدری که اسلام به زن خدمت کرده، خدا می داند به مرد خدمت نکرده آن­قدر که به زن خدمت کرده؛ اسلام به شما آن قدر احترام قائل است که برای مردها نیست. شما نمی دانید که در جاهلیت زن چه بوده و در اسلام چه شده، اسلام به زن خدمتی کرده است که در تاریخ همچو سابقه ای ندارد. اسلام زن را از توی لجنزارها برداشته، آورده، شخصیت به او داده.. درصورتی که در زمانی که پیغمبر اسلام آمد، زن ها را هیچ حساب می کردند، اسلام زن­ها را قدرت داده است.
زارعی افزود:امام خمینی (ره) توصیه موکد می کردند زنان باید از فاطمه (س) و سایر زنان مومنه و پاک دامن مانند حضرت خدیجه(س)
زارعی گفت:عبادت، همسرداری، فرزند پروری، حجاب و عفاف، ولایت مداری، و..... مطالعه ی زندگی حضرت فاطمه و الگو برداری از ایشان موجب نجات است.
زارعی در پایان خاطر نشان کرد:بررسی اندیشه ی امام در خصوص جایگاه زن، مستلزم یک مطالعه و پژوهش جامع از سخنان و رفتار ایشان است که در یک وقت کوتاه نمی توان بیان کرد و لذا برای درک اندیشه ی این عارف بزرگ بهتر است گفتار امام و رفتار امام، مطالعه شود.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
امام خمینی(ره)، سیر مطالعاتی اندیشه های امام خمینی (ره) ، مکتب خمینی (ره)
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو