دکتر فرشته روح افزا؛

امام خمینی(ره) جایگاه زن در اسلام را بخوبی تبیین کرد

یک استاد دانشگاه گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) جایگاه زن در اسلام را بخوبی تبیین کرد.
امام خمینی(ره) جایگاه زن در اسلام را بخوبی تبیین کرد
1402/03/17 - 08:47
تاریخ و ساعت خبر:
149227
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - دکتر فرشته روح‌افزا استاد دانشگاه و پژوهشگر حوزه رنان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار زنان نیوز از آذربایجان غربی از امام خمینی(ره) به عنوان بنیانگذار اندیشه‌های نو نام برد و گفت: در شرایطی قرار گرفته‌ایم، که امپریالیسم، صهیونیسم و همه مکاتب بشری منحرف در تلاش هستند که حقوق انسانی بشر به ویژه زن را لگدمال کنند تا از آنها حداکثر سوءاستفاده را به عمل آورند.
وی ضمن اشاره به اینکه درباره شخصیت حضرت امام و ابعاد وجودی ایشان باید ساعت‌ها صحبت شود، که این یک واقعیت بوده و اغراق یا تعارف هم نیست، ادامه داد: یکی از عطایای خداوند متعال به ما این است، که مکتب حضرت امام و مقام معظم رهبری را درک کردیم، چون به معنای واقعی کلمه روح مسیحایی داشتند.
این استاد دانشگاه ادامه داد: یکی از مهم‌ترین کارهای حضرت امام(ره) بت شکنی بود، به طوری‌که بتی به نام آمریکا را شکستند، سپس ما توانستیم، شعار مرگ بر آمریکا را سر دهیم، که این مهم در جهان بشریت برای نخستین بار اتفاق افتاد، که اکنون با الهام از سیره حضرت امام(ره) این روح استکبار ستیزی در سراسر جهان نهادینه شده است، که بانوان نیز در سر دادن این شعار به امام خمینی(ره) اقتدا کردند.
روح‌افزا با بیان اینکه، حضرت امام توانستند بنیان دنیا را تغییر دهند، گفت: همچنین در حوزه زنان نیز تحولات وسیعی ایجاد کردند، امام خمینی به دنیا این موضوع را فهماندند که زن ابزار و عروسک نیست، بلکه شخصیتی قابل احترام و ارزشمند دارد که باید در مسیر ترقی معنوی، علمی و ... قرار گیرد و پلکانی برای بالا رفتن مردان نیست.
این استاد دانشگاه اضافه کرد: ایشان از اولیای الهی و حضرات اهل بیت (ع) الگو برداری می کردند، که تا چه اندازه برای شخصیت زن ارزش قائل هستند، توجه می کردند که به عنوان مثال حضرت فاطمه زهرا و حضرت زینب(س) تا چه اندازه در مناسبات سیاسی و اجتماعی حضور فعال و موثر دارند.
وی با بیان اینکه فرمایشات امام خمینی در برهه جنگ تحمیلی برای بانوان راهگشا بود، به طوری که زنان دریافتند باید کاری کنند و نمی توانند فقط نظاره‌گر باشند، ادامه داد: بنابراین آنها آشپزی، دوخت و دوز، تغسیل و تدفین شهدا را انجام می‌دادند.
روح‌افزا با بیان اینکه بعد از فرمایشات رهبر معظم انقلاب زنان شجاعتی وصف‌نشدنی پیدا کردند، و در صحنه‌‌هایی حاضر شدند، که پیش از فرمایشات امام از بانوان بعید بود، ببینیم، گفت: بنابراین امام خمینی به بانوان هویت واقعی عطا کردند.
این استاد دانشگاه اضافه کرد: همچنین امام خمینی درباره نقش مادری و همسری بانوان فرمایشات ارزشمندی دارند، که همین هم در شکل گرفتن شخصیت و هویت جامعه زنان تاثیر بسیار زیادی داشت، چراکه دریافتند تا چه اندازه در جامعه و خانواده تاثیرگذار هستند.
وی ضمن اشاره به اینکه دین مبین اسلام به زن جایگاه رفیعی داد و امام خمینی درراستای تبیین و بیان آن گام برداشتند، گفت: بنابراین باید ما نیز تلاش کنیم زنان را به جایگاه واقعی و مودرنظر دین مبین اسلام برسانیم.
روح‌افزا با بیان اینکه زنان مسلمان ایرانی اکنون برای بانوان جهان الگو شده‌اند، ادامه داد: این مهم را مدیون رهنمودهای حضرت امام و مقام معظم رهبری هستیم، بنابراین باید خداوند متعال را به خاطر وجود ذی‌قیمت این رهبران الهی قدردان باشیم، چراکه حقوق واقعی زنان را برای ما تبیین کردند.
خبرنگار: سونیا بدیع انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
امام خمینی، زن، اسلام، جایگاه
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو