پژوهشگر حوزه جمعیت در گفتگو با «زنان نیوز»:

زنگ خطر پیری جمعیت در البرز به صدا درآمد

هدیه کاظمی گفت: البرز سی و یکمین استان کشور در نرخ زاد و ولد است و ایران کوچک در یک قدمی پیری جمعیت‌ می‌باشد.
زنگ خطر پیری جمعیت در البرز به صدا درآمد
1402/03/20 - 11:37
تاریخ و ساعت خبر:
149348
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - به گزارش گروه استانی «زنان نیوز» از البرز؛ هدیه کاظمی، پژوهشگر حوزه جمعیت در گفتگو با «زنان نیوز» گفت: البرز سی و یکمین استان کشور در نرخ زاد و ولد است و ایران کوچک در یک قدمی پیری جمعیت‌ می‌باشد.
وی ادامه داد: طالقان، پیرترین و اشتهارد جوان ترین شهرستان‌های استان البرز است و مسئولین باید به این آمار و ارقام توجه ویژه‌ای داشته باشند.
کاظمی افزود: متاسفانه در سایه فضای ولنگار مجازی، سبک زندگی غربی در حال ترویج در کشور به ویژه استان البرز است.
این پژوهشگر تصریح کرد: زوجین در آغاز ازدواج تمایل دارند تا 3 فرزند داشته باشند اما در زندگی مشترک به یک فرزند راضی می‌شوند.
وی گفت: برای حل بحران جمعیتی در کشور باید هر خانواده حداقل 3 فرزند داشته باشند، که تاکنون این مهم به درستی در جامعه تبیین نشده است.
کاظمی ادامه داد: سبک زندگی غربی نیز خانواده ها را به نگهداری حیوان به جای فرزند سوق داده است و اگر با فرهنگ سازی جلوی این مهم گرفته نشود، پنجره جمعیتی بسته خواهد شد.
این پژوهشگر افزود: خانواده‌ها فرصت طلایی فرزندآوری در سایه تبلیغات رسانه ای دشمن از دست می دهند و در زمانی که فرصت باروری به حد زیادی کاهش یافت، برای فرزندآوری اقدام می‌کنند زیرا یک حیوان هیچ گاه نمی تواند نیاز عاطفی والدین را تامین کند.
وی گفت: دشمن با نفوذ رسانه‌ای فرهنگ غلط غربی را در کشور پیاده می کند، در صورتی که خود از نداشتن مولفه خانواده دچار ضرر شده است.
کاظمی ادامه داد: باید با تبیین جلوی فرهنگ غلط غربی گرفته شود و رسانه ملی در این بین نقش بی بدیلی دارد و باید با تولید محتوای فاخر خانواده ها را متوجه تصمیم اشتباه خود کنند.
این پژوهشگر در خاتمه خاطرنشان کرد: در جنگ تمام عیار رسانه ای، بنیان خانواده در تیررس دشمن قرار گرفته است و باید همه برای حفظ این نهاد مهم در اجتماع تلاش کنیم.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
استان البرز، جمعیت، پیری، فرزند
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو