کارشناس جمعیت و خانواده مطرح کرد:

ضرورت تغییر رویکرد و سبک زندگی در خصوص ازدواج و فرزندآوری

کارشناس جمعیت و خانواده گفت: تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری بیشتر، ترغیب جوانان به ازدواج، تبیین نگاه‌های دینی در خصوص محوریت ازدواج و فرزندآوری و فرهنگ سازی و تغییر سبک زندگی از راهکارهای مهم در بهبود هرم جمعیتی است.
ضرورت تغییر رویکرد و سبک زندگی در خصوص ازدواج و فرزندآوری
1402/03/21 - 12:09
تاریخ و ساعت خبر:
149415
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - حجت الاسلام علی ابوترابی در همایش جهاد تبیین در حوزه جوانی جمعیت در سپاه استان قم، با اشاره به وضعیت نامطلوب فرزندآوری کشور، بیان کرد: میانگین فرزندآوری در کشور ۱.۵فرزند برای هر زوج است در حالیکه باید این رقم حداقل ۲.۵ باشد.
ابوترابی ادامه داد: کاهش فرزندآوری و تک فرزندی در صورت ادامه وضعیت کنونی کشور سبب خواهد شد تا در آینده نه چندان دور بخش مهمی از انرژی و منابع کشور هزینه سالمندان و مستمری بگیران شود.
این کارشناس جمعیت و خانواده با بیان اینکه کاهش جمعیت اثر بسیار مخربی بر اقتصاد خواهد گذاشت، ابراز داشت: یکی از مشکلات جدی امروز جامعه این است که جوانان میلی به ازدواج ندارند و نوعی هراس اجتماعی رخ داده است.
وی خاطرنشان کرد: طبق آمار رسمی بین‌المللی ،ایران جزو کشورهایی است که دارای سریع ترین افت جمعیتی، افزایش پیری و کاهش جوانی است.
کارشناس جمعیت و خانواده با بیان اینکه سن تجرد قطعی در کشور به حدود ۳۰ سال کاهش یافته است، اظهار داشت: اندیشمندان و متفکرین جهان، همه بر این باورند که آینده برای کشورهای پرجمعیت است.
وی با اشاره به آمار نگران کننده سقط جنین خاطرنشان کرد: یکی از خلأهای مهم در کشور عدم وجود نهادهای قدرتمند و پرنفوذ در دفاع از حقوق جنین است.
ابوترابی اضافه کرد: تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری بیشتر، ترغیب جوانان به ازدواج، تبیین نگاه‌های دینی در خصوص محوریت ازدواج و فرزندآوری و فرهنگ سازی و تغییر سبک زندگی از راهکارهای مهم در بهبود هرم جمعیتی است.
وی تاکید کرد: از سال ۱۴۰۰ به بعد حدود ۵۰ درصد از مشوق های فرزندآوری و جوانی جمعیت اجرا شده و لازم است در خصوص اجرای کامل آن اهتمام بیشتری بخرج داده شود.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
فرزند اوری، سبک زندگی اسلامی، افزایش جمعیت ، سیاست های افزایش جمعیت
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو