از دغدغه برای حل مشکلات کشور تا کسب مدال های خوشرنگ المپیادی/ دنبال علمی هستم که از طریق آن بتوانم برای کشورم سازنده باشم و خدمتی انجام دهم

دارنده ۲ مدال طلا و نقره المپیاد اقتصاد و رسانه از مشهد گفت: دغدغه ام حل مشکلات جامعه است و برای همین بیشتر دنبال علمی هستم که از طریق آن بتوانم برای کشورم سازنده باشم و برای کشورم خدمتی انجام دهم، در المپیاد اقتصاد و رسانه شرکت کردم چون این المپیاد ها باعث پیشرفت من در زندگی، پژوهش راحت تر و زودتر رسیدن به آن هدف اصلی مدنظرم که حل مشکلات کشور است.
از دغدغه برای حل مشکلات کشور تا کسب  مدال های خوشرنگ المپیادی/ دنبال علمی هستم که از طریق آن بتوانم برای کشورم سازنده باشم و خدمتی انجام دهم
1402/03/23 - 11:23
تاریخ و ساعت خبر:
149513
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - نازنین صادقی دختر نخبه ۱۸ ساله از مشهد دارنده ۲ مدال المپیاد سواد رسانه و نقره المپیاد اقتصاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری زنان نیوز از خراسان رضوی با اشاره به علاقمندی خود برای شرکت در المپیادها بیان کرد: از ابتدا به رقابت های علمی خیلی علاقمند بودم و همین علاقه به رقابت های علمی و درس خواندن باعث شده که آدم رقابت طلبی باشم.
وی که در حال حاضر آماده کنکور و ورود به دانشگاه است، اظهار کرد:خیلی علاقمندم با جمعی که اهداف آنها مثل خودم هست رقابت کنم و تلاش کنم که بتوانم به هدف و مقصدی که مدنظر دارم برسم، این مسیر برای من خیلی جذاب است چون درس خواندن را خیلی دوست دارم.
صادقی با اشاره به اینکه از همان ابتدا به رقابت های علمی اهمیت داده، تصریح کرد: درس خواندم و تلاش کردم تا وارد مدرسه تیزهوشان شوم بعد هم که وارد المپیاد شدم چون دنبال یک رقابت فارغ از رقابت های درسی کلاس ها و مدرسه بودم که بهترین گزینه برای من المپیاد بود.
وی با اشاره به سایر علاقمندی های خود افزود: بیش از اندازه علاقه به مطالعه و کسب علم دارم و خیلی زیاد کتاب می خوانم ولی به طور تخصصی نقاشی هم می کشم و در زمینه شنا هم فعالیت تخصصی دارم که توانستم مقامی هم کسب کنم.
جوان نخبه مشهدی با اشاره به اهداف خود از شرکت در المپیادها، بیان کرد: یکی از مهم ترین عواملی که باعث شد در المپیاد شرکت کنم حل مشکلات محیط پیرامون خودم بود که در همین کشورم نیز هست، سال دهم در رقابت المپیاد شرکت کردم و خدا را شکر موفق هم شدم اما در سال یازدهم به دنبال این بودم که همین المپیادی که گذراندم را به شکل بهتری بتوانم انجام دهم و یک زمینه بهتری برای آن بسازم.
پ
صادقی در ادامه افزود: بین المپیاد ها گشتم و بهترین المپیاد در آن زمان برای من المپیاد سواد رسانه ای بود، المپیاد سواد رسانه ای زمینه اش با سایر المپیادها تفاوت داشت در باقی المپیادها منابع آنها طوری بود که باید چند هزار صفحه کتاب درسی دانشگاهی بخوانیم اما المپیاد سواد رسانه ای بر روال هوش و خلاقیت بود وبراساس خلاقیت و هوش این روند سواد رسانه پیش می رفت.
وی تصریح کرد: یکی دیگر از دغدغه هایی که برای من به عنوان یک جوان ۱۸ ساله مهم است مشکلاتی است که در کشور وجود دارد و در حد خودم آنها را لمس می کنم که بعد از مشکلات اقتصادی مشکل رسانه ای است ما در زمینه رسانه خیلی قوی و خوب عمل نکردیم ولی عملکرد دشمنان در این زمینه قوی تر از ما بوده است.
جوان نخبه مشهدی با اشاره به اینکه حدود ۱۰ سال است که ما مورد تهاجم شدید رسانه های دشمن هستیم، افزود: برای همین سال یازدهم تحصیلم که سال دوم دبیرستان بود اختصاص دادم به این المپیاد و به لطف و کمک خداوند توانستم دومین مدال خود را در المپیاد بگیرم.
وی اظهار کرد: علاوه بر اینکه ما در زمینه اقتصاد مشکل داریم ضعف رسانه ای هم داریم و همچنین بیش از اندازه مورد تهاجم فرهنگی از جانب رسانه های دشمن قرار گرفته ایم.
دارنده مدال طلای المپیاد سواد رسانه ای بیان کرد: وقتی وارد دبیرستان شدم باید انتخاب می کردم چه رشته ای را به طور تخصصی ادامه دهم، وقتی بین ۱۴ المپیاد بررسی کردم متوجه شدم که روزمره ترین و ملموس ترین چیزی که هر انسان چه در ایران که مشکلات اقتصادی عمیق داریم که باعث شده بیشتر برای مردم ایران این ماجرا ملموس باشد و چه هرجای دیگر جهان موضوع اقتصاد است که مردم در یک جامعه اجتماعی با آن در تماس هستند و این اقتصاد است که در واقع چرخه یک کشور را می چرخاند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر چرخه اقتصادی کشور ما نیاز به یک روغن کاری اساسی دارد، اظهار کرد: برای من علم اقتصاد خیلی جالب است و این سوال که چرا ما باید چنین مشکلاتی در کشور داشته باشیم باعث شده که بیشتر دنبال علمی باشم که از طریق آن بتوانم برای کشورم سازنده باشم و بتوانم برای کشورم خدمتی انجام دهم برای همین در المپیاد اقتصاد شرکت کردم.
دارنده مدال نقره المپیاد اقتصاد بیان کرد: وقتی وارد این المپیاد شدم توانستم حداقل مفاهیم اقتصادی را درک کنم و این المپیاد مرا چندسال در زندگی جلوتر برد و باعث شد خیلی زودتر از وقتی که قرار است دانشجوی اقتصاد باشم و این مباحث را بخوانم جلوترباشم، با این رشته آشنا شدم و آنجا خیلی راحت تر به پژوهش پرداختم و امیدوارم به آن هدف اصلی مدنظرم که حل مشکلات کشور هست زودتر برسم.
دارنده مدال نقره المپیاد اقتصاد تاکید کرد: در مسیر موفقیت سختی هایی هم هست که شاید وقتی خیلی ها از دور می بینند تا قبل از اینکه آن را لمس کنند متوجه این سختی ها نمی شوند، روند المپیاد هم به همین شکل بود ما از صبح که بیدار می شدیم تا شب فقط درس می خواندیم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه کتاب ها هم کتاب های دانشگاهی و به شدت سخت و سنگین بود، افزود:خیلی وقتها در فهم کتاب ها دچار مشکل می شدیم به خاطر اینکه حجم کتابها بسیار بالا بود و رقابت ها هم خیلی فشرده و سخت بود، ما جمعی حدود ۱۰ هزار نفر بودیم و از بین ما ۴۰ نفر انتخاب شدند و بین این ۴۰ نفر هم رقابت بر سر رنگ مدال ها بود.
دارنده مدال طلای المپیاد رسانه با تاکید بر اینکه برای موفقیت در هر رقابتی سختی ها و تلاشی باید پشت سر گذاشت، گفت: اما بعد از آن شیرینی های خاص خود را نیز دارد و تحمل آن سختی ها ارزش و شیرینی پیروزی را در پی دارد و من چون واقعا به این مسیر رقابت علاقمند بودم سختی ها را با کمک خداوند پشت سر گذاشتم.
وی با اشاره به حمایت و کسانی که مشوق او در این مسیر بودند، گفت: اگر بخواهم در این زمینه صحبت کنم باید بگویم که وقتی یک جوان تا هر حدی که می درخشد در زمینه علمی، ورزشی، هنری و سایر زمینه ها، قطعا یک خانواده حامی و پشتیبان را در کنار خود داشته است و این حمایت خانواده باعث شده که آن فرد بتواند استعداد خودش را بروز دهد و در این زمینه سازنده و موثر باشد.
صادقی با تاکید بر اینکه حمایت خانواده باعث می شود جوان با خاطری راحت و باز به فعالیت های علمی، هنری یا ورزشی خود بپردازد، افزود: من هم خوشحالم که یک خانواده واقعا حامی دارم که همیشه از من حمایت کردند و در تصمیم گیری های مهم کمکم کردند که بهترین تصمیم ها را بگیرم، حتی زمانی که به شکل خیلی فشرده روند المپیاد رو پیش می بردم و یک سال برای المپیاد رسانه و یک سال برای المپیاد اقتصاد وقت گذاشتم و تمام صبح تا شب همه وقتم برای المپیاد ها درس می خواندم در تمام این لحظات خانواده به من کمک داشتند چه از لحاظ عاطفی و چه از لحاظ مالی برای تهیه کتاب ها و خیلی زمان های دیگر کمک من بودند و این خانواده حامی قطعا نقش اساسی و موثری در پیشرفت و موفقیت من داشتند، از والدینم به خاطر این حمایت ها و کمک ها تشکر و قدردانی دارم و از مسئولین مدرسه هم به خاطر کمک هایشان تشکر و قدردانی دارم.
دختر مدال آور مشهدی بیان کرد: من برای شرکت در المپیاد بیشتر دنبال ۲ رشته ای بودم که بتوانم آنها را ترکیب کنم و بیشترین هم نشستی و بیشترین تطابق را باهم داشته باشند و بتوانند مکمل و کمک همدیگر باشند که به نظرم رسانه و اقتصاد رشته هایی هستند که بیشترین کمک را به همدیگر دارند و برای من که دغدغه ام حل مشکلات جامعه هست خیلی بهتر می توانند کمک کنند و این شد که این دو المپیاد را انتخاب و شرکت کردم.
خبرنگار/ دوست حصار

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
بانوی نخبه خراسان رضوی، نازنین صادقی، کسب 2 مدال المپیاد سواد رسانه، المپیاد اقتصاد و رسانه
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو