به مناسبت چهلمین روز در گذشت جهادگر دوران دفاع مقدس

آیین عزادارای سنتی چمر در ملکشاهی برگزار شد

سردار شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام: امروز تجلیل از آمی غلامی تجلیل از حماسه همه رزمندگان دفاع مقدس است.
آیین عزادارای سنتی چمر  در ملکشاهی برگزار شد
1402/03/26 - 18:28
تاریخ و ساعت خبر:
149817
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - آیین عزادارای سنتی چمر به مناسبت چهلمین روز در گذشت آمی غلامی، جهادگر دوران دفاع مقدس با حضور سردار شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع)، جمعی از شخصیت های دولتی، محلی و مردم در ملکشاهی برگزار شد.
سردار شاکرمی در آیین بزرگداشت چهلمین روز درگذشت آمی غلامی ضمن تشکر از حضور مردم ایلام و ملکشاهی، در تبیین شخصیت این جهادگر مردمی گفت: امروز تجلیل از آمی غلامی تجلیل از حماسه همه رزمندگان دفاع مقدس است، در سیمای او می شود لشکر ۱۱ امیرالمومنین(ع) را دید. اگر امروز به بزرگداشت او می پردازیم به خاطر این است که او مردمی بود، با مردم زندگی کرد، او در مقابل مردم خودش را کوچکترین می شمرد.
آمی غلامی را می توان بعنوان چریک مجرب و توانا از سال۴۶ در جبهه میانی مطالعه کرد، غلامی را باید نوشت و به تاریخ سپرد. ما نتوانستیم آنچه در درون این انسان بزرگ بود را به منصه ظهور برسانیم شاید امروز در قالب ادبیات و شعر عزیزانی که حماسه می سرایند بخش هایی از عظمت این مرد شناخته بشود.

سردار شاکرمی ضمن اشاره به رشادت های این مرد بزرگ گفت: او شهید است، او خلاصه سپاه امیرالمومنین(ع) است، او تمام سپاه امیرالمومنین(ع) است، همه زیبایی های سپاه در نگاه و قدم محکم و استوار او قابل مشاهده است. او معمار بود، درکش از مهندسی از همه بالاتر بود هر چند سواد نداشت ولی خدا راه عبور از ارتفاعات را به او نشان داده بود.
در ادامه سردار با اشاره به حضور پرشور مردم خطاب به فرزندان این مرد بزرگ گفت: این مجلس متعلق به شما نیست شما عضوی از شارکین این مجلس هستید، صاحب اصلی مجلس مردم هستند، مردمی که رشادت های این بزرگ مرد را فراموش نمی کنند و قدردان زحمات او هستند.
صف آرایی شما مردان و زنان، بزرگان ایل و اقوام یاد و خاطره مراسم چمر ۳هزار شهید استان را در همین دیار در ذهن ها زنده می کند درود خدا بر شما باد.
فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) در پایان صحبتهایش عنوان کرد من حامل سلام همه فرماندهان امروز و دیروز لشکرم، آمی غلامی سلام و درود خدا بر تو باد، تو از امروز در جوار شهدا آرام باش که راه تو را محکم ادامه می دهیم.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
آیین عزاداری چمر، سنت های ایلام، مراسم عزاداری آمی غلام، رزمنده دفاع مقدس ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو