نقش کارآفرینی در توسعه اشتغال و اقتصاد

اشتغال و کارآفرینی یکی از مهمترین راهکارهای پویایی اقتصاد و رفع معضل بیکاری و اشتغال در جامعه محسوب می شود.
نقش کارآفرینی در توسعه اشتغال و اقتصاد
1403/03/19 - 12:40
تاریخ و ساعت خبر:
194291
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - استان سمنان، در عصری قرار داریم که اکثر کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه متوجه شده‌اند که کارآفرینی حتی در مقیاس کوچک، چه تأثیر بزرگی در اقتصاد کشورها دارد و نقش کارآفرینی در اشتغال به عنوان یک عنصر حیاتی تلقی می‌گردد. به عنوان مثال، کارآفرینان کوچک‌تر تمایل بیشتری به استخدام کارمندان با تحصیلات پایین‌تر یا بدون تحصیل دارند، بنابراین فرصت‌هایی را برای افراد از همه اقشار جامعه فراهم می‌کنند.
کارآفرینی در ارتقای تغییرات اجتماعی نیز مؤثر است. اداره یک کسب و کار به مردم جهت می‌دهد، در حالی که اشتغال حاصل از ایجاد آن‌ها به افراد دیگر اجازه می‌دهد تا از خود و خانواده خود حمایت کنند، در نتیجه جرائم کوچک مرتبط با بیکاری را کاهش می‌دهد. کسب‌وکارهای کوچک نیز برای جوامع محلی حیاتی هستند. بررسی‌ها نشان داده‌اند که «محله ایده‌آل» اغلب به عنوان محله‌ای با غلبه کسب‌وکارهای مستقل توصیف می‌شود. در اینجا نیز نقش کارآفرینی در اشتغال را در سطح محله‌ای شاهد هستیم.
کشورهایی که زیرساخت کارآفرینی خوبی دارند، مانند منابع مالی در دسترس، سیاست‌های مساعد دولتی و زیرساخت‌های صنعتی قوی، کیفیت زندگی و رفاه بهتری دارند. کارآفرینی نه‌تنها راه حلی برای بیکاری است، بلکه می‌تواند نقشه راهی برای زندگی بهتر باشد.
بنابراین باید در هر شهر و منطقه ای کارآفرینان را مورد حمایت قرار داد به ویژه آنها که کسب و کارهایی کوچک راه می اندازند و می توانند در محله خود برای اهالی آن اثرگذار باشند.
به همین مناسبت مریم ولیخانی، فرمانده حوزه بسیج حضرت فاطمه سلام الله علیها سمنان، به همراه سرکارخانم لواف رابط کارآفرینی و اشتغالزایی حوزه بسیج حضرت فاطمه سلام الله علیها از کارگاه خیاطی پایگاه بسیج الزهرا در مسجد سیدالشهداء علیه السلام دیدن کردند.
در این دیدار، علاوه بر عرض خداقوّت و بازدید از فعالیت ها و تولیدات کارگاه خیاطی، پیشنهادات و راهکارهایی در زمینه ی کارآفرینی و اشتغالزایی بیان شد.
شایان ذکر است: کارگاه خیاطی الزهرا،در دهه فجر سال ۱۳۹۹ به همت پایگاه بسیج الزهرا، در مسجد سیدالشهداء علیه السلام سمنان افتتاح شد و با ارائه ی انواع تولیدات و محصولات پارچه ای، اعم از دوخت البسه، ملحفه،
سرویس آشپزخانه، محصولات هنری،فرهنگی و مذهبی، مشغول به فعالیت است.
انتهای پیام /*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
اشتغال، کارآفرینی، بانوان
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سمنان
V
آرشیو