مسئول امور بانوان فرمانداری شهرستان بهار:

شناخت کامل حقوق و مسئولیت های زنان حق مسلم زنان است

توکلی بیان کرد: ما شاهد زیر سوال بردن منزلت و جایگاه زن در جامعه توسط تعدادی از افراد هستیم که فکر می کنند زنان به حقوق کامل خود رسیده‌اند اما این طور نیست زنان راه زیادی را طی کرده اند و هنوز هم راه طولانی در پیش دارند.
شناخت کامل حقوق و مسئولیت های زنان حق مسلم زنان است
1403/05/20 - 10:12
تاریخ و ساعت خبر:
196589
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - اکرم توکلی در گفتگو با خبرنگار ما در شهرستان بهار بمناسبت سالروز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی اظهار کرد: حقوق بشر شامل مجموعه قوانین حاکم بر رفتار انسان ها در جامعه و دایره گسترده ای از مفاهیم مختلف از جمله حق حیات، کرامت انسانی، آزادی به معنای درست، عدالت و برابری می باشد
وی با بیان اینکه حقوق بشر حقوقی است که به انسان، به صرف انسان بودنش، بدون توجه به دین، فرهنگ، زبان، نژاد، ملیت، مقام، خویشاوندی، تبار و ... تعلق می گیرد، افزود: یک ماهیت الهی و مقدس دارد و بدون تبعیض و شامل روابط انسانی است، همان حریم خصوصی هر فرد که نباید بدون رضایت و اذن در آن وارد شد.
مسئول امور بانوان فرمانداری شهرستان بهار با اشاره به اینکه از نظر امام خمینی(ره) حریم خصوصی زندگی افراد در برگیرنده مواردی مانند؛ آزادی عقیده، بیان و قلم، آزادی در محل سکونت و کار، اختیار عمل در مباحات، مستحبات و مکروحات و موارد دیگر است، گفت: در واقع کرامت فطری انسان ها موجب شد تا افراد اجازه یابند از کرامت، آزادی و توانایی خود برای پی ریزی نوآوری در حوزه های مختلف جامعه بهره گیرد.
وی با بیان اینکه بیشترین چیزی که انسان بودن را بٌلد می کند همان عقل انسان است وقتی خداوند انسان را خلق و از روح خود بر انسان دمید و او را اشرف مخلوقات قرار داد، ابراز کرد: باید به این توجه کرد که انسان دارای عقل است و اختیار دارد و در قضیه فلسطین همه دنیا شاهد هست و می بیند که هیچ ارزش و احترامی برای مردم مظلوم فلسطین از نظر اسرائیل و آمریکا وجود ندارد و حق خود می دانند که زنان و کودکان و خانواده ها را قتل عام کنند و هیچ حقوق بشری هم در اینجا نیست که حامی این مردم باشد ولی وقتی می بینیم در یک کشوری مثل ایران فردی به هر نحوی از بین می رود چطور جبهه می گیرند و دم از حقوق بشر و انسانیت می زنند.
توکلی در پاسخ به پاسداشت شخصیت انسانی زن و زمینه سازی برای رشد شخصیت وی با بیان اینکه ما شاهد زیر سوال بردن منزلت و جایگاه زن در جامعه توسط تعدادی از افراد هستیم که فکر می کنند زنان به حقوق کامل خود رسیده‌اند اما این طور نیست زنان راه زیادی را طی کرده اند و هنوز هم راه طولانی در پیش دارند، گفت: بانوان باید به حقوق خود آشنایی داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه لازم است کار فرهنگی انجام شود و مردان را به حقوقی که باید به زنان بدهند آگاه کنیم، در این صورت مشکلات جانبی مثل بالا رفتن مهریه کم می شود چرا که یکی از علل بالا رفتن مهریه این است که زنان نگران از بین رفتن و از هم پاشیده شدن زندگی خود هستند و فکر می کنند با افزایش مهریه از طلاق جلوگیری می کنند، ادامه داد: امروز می بینیم زنانی هستند که با داشتن مهریه بالا طلاق می گیرند و پایبندی آن ها به زندگی کمتر می شود.
مسئول امور بانوان فرمانداری شهرستان بهار در پایان با تاکید بر لزوم شناخت کامل حقوق و مسئولیت های زنان خاطر نشان کرد: باید استفاده صحیح از حقوق زنان را به زنان آموزش داد تا بدانند استفاده نادرست از حقوقشان حتی می تواند به ضرر آنها تمام شود و در عین حال باید فرهنگ مردان را بالا ببریم و به آنها یاد دهیم که به عنوان مرد باید حقوق زنان را بشناسند و آن را پرداخت نمایند نه اینکه زنان مجبور شوند با توسل به زور مهریه و حق خود را دریافت نمایند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
حقوق زنان، حقوق بشر اسلامی، کرامت انسانی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
حقوق و قضایی
V
آرشیو