دانش رسانه‌ای فرزندان از والدین پیشی گرفت؛

سونامی انسان‌های تنها در کشور در حال وقوع است!

مدرس رسانه تصریح کرد: سونامی انسان‌های تنها در کشور در حال وقوع است و ترمز آن را والدین باید بکشند و این مهم باید در بستر خانواده رقم بخورد.
سونامی انسان‌های تنها در کشور در حال وقوع است!
1401/11/02 - 11:02
تاریخ و ساعت خبر:
144588
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - البرز: سمیه لشگری مدرس سواد رسانه در گفتگو با خبرنگار "طنین یاس" گفت: متاسفانه باور نکرده‌ایم که دنیای جدید، دنیای متفاوتی است و والدین باید یک بار دیگر دانش خود را بروزرسانی کنند و همگام با نسل جدی خود را ارتقا دهند.
وی ادامه داد: متاسفانه سواد رسانه ای فرزندان از والدین پیشی گرفته است و این زنگ خطر جدی است، زیرا فاصله نسل ها را رقم می زند و والدین و فرزندان حرف همدیگر را به درستی درک نمی کنند و در همین زمان سایه اختلافات کلید می خورد.
لشگری افزود: این ضعف والدین باعث می شود که فرزندان نسبت به والدین خود بی اعتماد شوند و این مهم بسیار خطرناک است.
این مدرس دانشگاه تصریح کرد: در سایه کرونا امروز آموزش آنلاین به جزء جدایی ناپذیر آموزش ما تبدیل شده است و والدین با مشغله زیاد نیز می توانند در دوره های آنلاین شرکت کنند و دانش رسانه ای خود را ارتقا دهند.
وی گفت: متاسفانه فردگرایی در جامعه به طرز غیرقابل باوری در حال افزایش است و باید والدین این مهم را با دوستی با فرزندان کاهش دهند.
لشگری ادامه داد: در گذشته، بچه ها تمامی مهارت ها را در جمع و ارتباط با دوستان و اقوام می آموختند اما امروز تمام تفریح و دورهمی های آنها در یک گوشی خلاصه شده است.
این مدرس دانشگاه افزود: سونامی انسان‌های تنها در کشور در حال وقوع است و ترمز آن را والدین باید بکشند و این مهم باید در بستر خانواده رقم بخورد.
وی بیان کرد: متاسفانه بزرگترها برخلاف فرزندان که عاشق رسانه هستند، برای یادگیری این ابزار دیجیتال حوصله و زمان ندارند، اما لازم است که آنها نیز یاد بگیرند.
لشگری افزود: فضای مجازی همانند چاقو عمل می کند یعنی می توان از آن استفاده مفید و مضر کرد، بنابراین برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در این فضا باید مدت زمان حضور در این فضا را مدیریت کرد زیرا گاهی ساعت ها در این فضا هستید و متوجه گذر زمان نمی شوید و از طرفی باید با دانش رسانه در این فضا زیست کرد.
این مدرس دانشگاه در خاتمه خاطرنشان کرد: آموزش آنلاین، سن استفاده از موبایل را پایین آورد و ابزاری که یک روزی ممنوع بود، کلاس درس بچه‌ها شد، بنابراین مواظب باشید تا فرزندان گرفتار آسیب های این فضا نشوند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
سوادرسانه، سونامی تنهایی ، والدین
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو