مسئولین به جوانان نخبه ایرانی اعتماد کنن

کارشناس مذهبی: جلوداری تاریخی جوانان در مهم ترین جریانات سیاسی و اجتماعی

کارشناس مذهبی با بیان اینکه جوانان در تمام طول تاریخ بشریت جلودار مهمترین جریانات سیاسی و اجتماعی بودند، تأکید کرد: مسئولین به جوانان اعتماد کنند و باید بستری فراهم شود تا جوانان استعداد خود را به منصه ظهور برسانند.
کارشناس مذهبی: جلوداری تاریخی جوانان در مهم ترین جریانات سیاسی و اجتماعی
1401/12/13 - 09:25
تاریخ و ساعت خبر:
145716
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - البرز - زهرا اکبری کارشناس مذهبی گفت: جوانان در تمام طول تاریخ بشریت جلودار مهمترین جریانات سیاسی و اجتماعی بودند.
وی ادامه داد: در صدر اسلام نیز دشوارترین ماموریت‌ها از سوی پیامبر(ص) بر دوش جوانان سپرده می‌شد و به طور کلی جوانان مهمترین مولفه قدرت در هر کشوری بودند و هستند.
اکبری افزود: مقام معظم رهبری نیز در گام دوم انقلاب، جوانان را خطاب قرار دادند.
این کارشناس تصریح کرد: مسئله اصلی درباره امام حسین(ع) و حضرت علی اکبر(ع) رابطه پدر و پسری نبود، بلکه ارزش هایی مانند اطاعت، تبعیت و تسلیم محض امام بودن پررنگ بود.
وی بیان کرد: حضرت علی اکبر (ع) الگویی بی بدیل برای جوانان است و نسل جوان باید از بصیرت، آگاهی، شجاعت امام الگو بگیرند و در لحظه های حساس در وسط میدان برای دفاع از انقلاب حاضر باشند.
اکبری گفت: دشمن با جنگ شناختی جوانان را هدف قرار داده و درصدد تغییر افکار و عقاید آنهاست بنابراین باید روی این نسل تمرکز ویژه ای کنیم و با معرفی دستاوردهای نظام به آنها، حربه های دشمن را خنثی کنیم.
این کارشناس بیان کرد: حضرت علی اکبر(ع)همچنین نماد ولایت‌مداری و مجاهدت در راه دین و مبارزه علیه مستکبران هستند.
وی تاکید کرد: والدین در عصر کنونی نیز باید توجه ویژه ای به جوان خود داشته باشند و با شناسایی استعدادِ نسل جوان، آنها را در مسیر درست هدایت کنند.
اکبری ادامه داد: بی هویتی یکی از مهمترین مشکلات نسل جوان در عصر کنونی است اما کشور ما کم اسطوره ندارد، اما در معرفی و تبیین کوتاهی کردیم و به جهاد تبیین رسیدیم.
این کارشناس افزود: باید قهرمانان و الگوی های موفق نظام به نسل جوان معرفی شود و با همیاری والدین جوان در مسیر علاقه و استعداد خود قرار گیرند.
وی با اشاره به اینکه مسئولین به جوانان اعتماد کنند، گفت: باید بستری فراهم شود تا جوانان بتوانند خودشان را نشان دهند و استعداد خود را به منصه ظهور برسانند.
اکبری در خاتمه خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز جوانان مومن و انقلابی در جامعه ما زیاد حضور دارند و معنویت، شجاعت و جسارتشان ستودنی است، بنابراین باید با فراهم کردن بسترها زمینه را برای رشد و شکوفایی ایده هایشان فراهم کنیم.
خبرنگار- الهه ملاحسینی
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
روز جوان، میلاد حضرت علی اکبر(ع)، جوانان ایرانی ، آینده سازان ایران، هویت جوان ایرانی، جوان ایرانی و جریانات اجتماعی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گفتگو
V
آرشیو