با صدور بیانیه ای

زنان انقلابی لغو عضویت جمهوری اسلامی از کمیسون مقام زن سازمان ملل را محکوم کردند

زنان انقلابی لغو عضویت جمهوری اسلامی از کمیسون مقام زن سازمان ملل را با صدور بیانیه ای محکوم کردند . در بخشی از این بیانیه آمده است: لغو عضویت کشور ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد در حالی است که از ابتدا، تعهدی از جانب دول عضو کنوانسیون منع تبعیض علیه زنان در کشورهای اروپایی، وجود نداشته است و نگرانی ها در خصوص رعایت حقوق زنان در ایران، از سوی غرب، در صورتی مسموع است که خود، کارنامه ای درخشان در تضمین حقوق زنان داشته و شاهد تنزّل جاهلی غرب در برابر مقام والای زن نباشیم.
زنان انقلابی لغو عضویت جمهوری اسلامی از کمیسون مقام زن سازمان ملل را محکوم کردند
1401/08/25 - 08:04
تاریخ و ساعت خبر:
143086
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - زنان انقلابی لغو عضویت جمهوری اسلامی از کمیسون مقام زن سازمان ملل را با صدور بیانیه ای محکوم کردند . در بخشی از این بیانیه آمده است:
لغو عضویت کشور ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد در حالی است که از ابتدا، تعهدی از جانب دول عضو کنوانسیون منع تبعیض علیه زنان در کشورهای اروپایی، وجود نداشته است و نگرانی ها در خصوص رعایت حقوق زنان در ایران، از سوی غرب، در صورتی مسموع است که خود، کارنامه ای درخشان در تضمین حقوق زنان داشته و شاهد تنزّل جاهلی غرب در برابر مقام والای زن نباشیم.

متن بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بیانیه زنان انقلابی در خصوص محکومیت لغو عضویت جمهوری اسلامی ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد

نگاه اسلام و جمهوری اسلامی به زن، نگاه تکریم و احترام است درحالی‌که نگاه رایج غرب، نگاه کالایی و ابزاری است، در اسلام، زن و مرد از لحاظ ارزش‌های الهی و انسانی تفاوتی ندارند. البته در کنار وظایف مشترک، هریک از زن و مرد وظایف ویژه‌ای هم دارند و به همین علت است که خداوند متعال ترکیب ساختمان جسمی آنها را متناسب با این وظایف ویژه آفریده است.
ما به نگاه اسلام افتخار می‌کنیم و در مقابل نگاه غرب به زن و سبک زندگی، سراپا اعتراض هستیم.
امام خامنه ای (مدظله العالی)

لغو عضویت کشور ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد در حالی است که از ابتدا، تعهدی از جانب دول عضو کنوانسیون منع تبعیض علیه زنان در کشورهای اروپایی، وجود نداشته است و نگرانی ها در خصوص رعایت حقوق زنان در ایران، از سوی غرب، در صورتی مسموع است که خود، کارنامه ای درخشان در تضمین حقوق زنان داشته و شاهد تنزّل جاهلی غرب در برابر مقام والای زن نباشیم.
از منظر اسلام، کرامت و ارزش معنوی و انسانی زن، مبتنی بر نگاه احترام آمیز به اوست. آری؛ زن، زینت شهر نیست بلکه قسمتی از آیه تطهیر است. زندگانی و آزادی زن در ایران، مبتنی است بر تعالی و فضیلت و درک عظمت حقیقی او. در گفتمان متعالی اسلامی، پیام زن، پیام یک بانوی تراز انقلاب است. کشور ایران با مبانی اسلامی خود، همواره مدافع و حافظ حقیقی حقوق زن بوده است و این همان حفظ کرامت او در ترسیم الگوی زن مسلمان است.
مستند به مفاد کنوانسیون منع تبعیض علیه زنان، حمایت از برابری حقوق زنان با مردان؛ بیان می گردد، حال آن که همین مدعیان دموکراسی جامعه ی اروپایی،در قرن بیستم، حق رأی، حق مالکیت و حق معامله از جانب زنان را به رسمیت نمی شناختند و این یعنی همان نگاه کاسب گرایانه نسبت به ماهیت وجودی زن و تبدیل کردن او به وسیله ای برای اطفای شهوت در گفتمان غربی. یکی از بزرگ ترین خطاهای تفکر غربی در مورد مسأله ی زن، برابری جنسیتی پُررنگ شده در کنوانسیون می باشد. عدالت یک حق است اما برابری، گاهی حق است و گاهی باطل. آیا این تعظیم زن است که در پی اعتصاب اتحادیه جهانی زنان کارگر صنایع پوشاک در سال1908 واقع در نیویورک، حداقلی ترین حقوق را از بانوان سلب نماییم و به نام روزجهانی زن، پرده ای سیاه بر این فاجعه ی تلخ تاریخ حزب سوسیالیست آمریکا بنهیم؟
نسخه ی غرب در مورد زنان، همواره غلط بوده است چراکه اگر درست بود، مجبور نمی شدند دوباره پس از صدسال، مجدداً یک نهضت حقوق زنان راه بیندازند. آنچه در غرب با عنوان شعار وجود دارد، در درجه اول، آزادی زن است. آزادی معنای وسیعی را شامل می شود؛ هم شامل آزادی از اسارت است؛ هم شامل آزادی از اخلاق است چون اخلاق هم یک قید و بند است؛ هم آزادی از نفوذ مبنی بر سوء استفاده ی کارفرمایی است که زن را با مزد کمتر به کارخانه می کشد و هم شامل آزادی از قوانینی است که زن را در مقابل همسر، متعهد می سازد. این چنین حرکتی که از روی انفعال، تقلید و تصمیم کورکورانه و چشم بسته است، قطعاً مضر خواهد بود.
زنان شریف ملّت ایران، در طول تاریخ با رشادت، مقاومت و ایستادگی خود ثابت کرده اند که زیر بار ننگ و ذلت نخواهند رفت. مدافعان حقوق زنان در عرصه ی بین الملل که از زنان در خون غلتیده ای که توسط دست نشانده های صهیونیستی واقع در حرم مطهر احمدبن موسی(علیه السّلام)، به شهادت رسیدند، دَم نزدند و مُهر خاموشی بر دهان خود زدند.
ما بانوان بسیجی استان قم اعلام میداریم ، زنان ایران هیچ گاه همچون بردگان، تحت سلطه ی کنوانسیون های ننگین رژیم های کودک کُش غربی و صهیونیستی، نخواهند رفت. حقوق بشر آمریکایی در طول تاریخ ثابت کرده است که چگونه با گرفتن جان میلیون ها زن و کودک بی گناه و تجاوز به کرامت و شرافت زنان در نقاط مختلف جهان، مستبدانه حکمرانی می کند و نشان داده که شعار آزادی، عدالت و صلح را به سُخره گرفته است.
اقدامات وقیحانه ی دُوَل اروپایی و آمریکای جنایتکار در عرصه ی بین الملل، با ارائه ی شعارهای پوچ گرایانه، گواهِ بیماری لاعلاج و سردرگمی پاسخ به حق، کرامت، عزت و شخصیت زنان است و زن الگوی انقلاب اسلامی در کشور ایران، با تفکر و اندیشه متعالی خود، هژمونی غرب را به زانو درآورده است و هیچ گاه تسلیم سیاست های متزلزل اندیشه ی غرب نخواهد شد.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
زنان انقلابی لغو عضویت جمهوری اسلامی از کمیسون مقام زن سازمان ملل را محکوم کردند
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
زنان و سیاست
V
آرشیو