خزعلی: حذف ایران از کمیسیون مقام زن زنگ خطری برای سازمان ملل است

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اقدام آمریکا و هم‌پیمانانش در حذف ایران از کمیسیون مقام زن اظهار داشت: این اقدام بی سابقه، زنگ خطری برای سازمان ملل است.
خزعلی: حذف ایران از کمیسیون مقام زن زنگ خطری برای سازمان ملل است
1401/10/01 - 20:21
تاریخ و ساعت خبر:
143736
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - انسیه خزعلی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل گفت: ایران کمتر از ۹ ماه پیش به عضویت کمیسیون مقام زن سازمان ملل درآمد اما با جوسازی‌ها، تحرکات رسانه‌ای و رویه غلط آمریکا و هم‌پیمانانش از این کمیسیون حذف شد.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: این اقدام در حالیست که مشابه این موارد و این اعتراضات در کشورهای دیگر حتی خیلی بیشتر وجود داشته، اما هیچ گاه چنین پیشنهادی داده نشده بود؛ این زنگ خطری برای سازمان ملل و مجامع حقوق بشری است که بسیاری از حقوق انسان ها و زنان از طریق رویه های غلط درحال نقض شدن است.
وی درباره اعتراض ایران به این اقدام اظهار داشت: رایزنی هایی از سوی وزارت خارجه انجام شده و ما نیز نشست هایی با سفرا داشتیم و نامه‌هایی به اکوسک ارسال شده است.
وی با بیان اینکه در مجامع بین المللی برای روشنگری و نشان دادن حرکت غیر قانونی و بدعت آمیزی که انجام شده است، از هیچ تلاشی کوتاهی نمی کنیم، افزود: شرکت ها و نهادهای مردم نهاد و بخش هایی که به صورت خصوصی در حوزه مسائل زنان فعالیت دارند نیز اعتراض خود را اعلام کردند اما متاسفانه آنگونه که باید ترتیب اثر داده نشده است؛ حتی درخواست ویزا برای شرکت در آن نشست هم به نتیجه نرسید.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه تصریح کرد: به درخواست ایران و هیات اعزامی ایران پاسخ مثبت داده نشد اما ما همچنان اعتراض خود را از طریق وزارت خارجه به سازمان ملل اعلام می کنیم.
خزعلی تاکید کرد: ما حق قانونی خود را طلب خواهیم کرد تا به نام حقوق زن، حق زنان را نقض نکنند؛ آنها حق ندارند زنان جهان را از شنیدن صدای زنان ایرانی محروم کنند و زنان ایران را از اینکه مسائل خود را به گوش جهان برسانند و به شبهات و افتراهایی که علیه زنان ایرانی مطرح پاسخ دهند، منع کنند.
وی در ادامه درباره بودجه اشتغال زنان در سال آینده بیان کرد: نگاه خوبی در بودجه سال آینده به حوزه زن و خانواده شده است و بودجه زنانی که شرایط ویژه دارند مانند زنان سرپرست خانوار، زنان بدسرپرست و آسیب دیده در لایحه افزایشی است.
خزعلی ادامه داد: بودجه دیده شده و بودجه این حوزه افزایشی است. همین طور اختیاراتی به معاونت زن و خانواده داده شده تا هم بتواند هماهنگی لازم را اعمال کند و هم نظارت و برنامه ریزی برای بهبود وضعیت زنان، توانمند سازی زنان و ارتقای وضعیت زنان داشته باشد.
ایرنا
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
لایحه بودجه، سازمان ملل متحد، انسیه خزعلی، ایالات متحده آمریکا، دولت،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سیاسی
V
آرشیو