فاطمه رحمانی: تا کنون مدل و الگویی عامل و کنشگر در راستای تقویت بنیان خانواده ارائه نشده است

مجمع بسیجیان گروه زن و خانواده با حضور نخبگان فرهنگی و اجتماعی به منظور آسیب شناسی این حوزه و ارائه راه حل به سازمان های متولی تشکیل جلسه داد؛ فاطمه رحمانی نماینده مجلس شورای اسلامی در این جلسه با بیان اینکه تا کنون مدل و الگویی مؤثر، عامل و کنشگر در جهت تقویت و استحکام خانواده و الگوی زن سوم مسلمان ب ارائه و تعریف نشد، گفت: لذا نظریات به گفتمان تبدیل نشده است.
فاطمه رحمانی: تا کنون مدل و الگویی عامل و کنشگر در راستای تقویت بنیان خانواده ارائه نشده است
1401/09/03 - 13:37
تاریخ و ساعت خبر:
143331
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از خراسان رضوی : مجمع بسیجیان گروه زن و خانواده به صورت مساله محور 8 کارگروه تخصصی را با حضور نخبگان فرهنگی و اجتماعی به منظور آسیب شناسی حوزه زن و خانوده و ارائه راه حل به سازمان های متولی تشکیل شد. .
فاطمه رحمانی نماینده مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: خانواده مهمترین رکن جامعه است بر اساس اصل 10 قانون اساسی آنگونه که باید به خانواده پرداخته نشده است و ریشه بسیاری از مشکلات جامعه، به خانواده بر میگردد.
وی ادامه داد:در جهت تقویت و استحکام خانواده، الگوی زن سوم مسلمان به طوریکه کنشگر و عامل و موثر باشد مدل و الگویی ارائه و تعریف نشده است و نظریات به گفتمان تبدیل نشده است.
رحمانی با بیان اینکه دغدغه مندان بسیاری در کشور داریم که در حوزه زن و خانوده فعالیت می‌کنند گفت:ظرفیت های موجود در حوزه زن و خانواده راهبری متمرکز نمی شود و همسو کار نمیکنند همه ی ارگانها هزینه می‌کنند اما آن خروجی که باید نداریم.
این نماینده مجلس گفت:هدف از میزهای تخصصی زن و خانواده هم افزایی و همسویی با دیگر سازمان‌هاست و در دو بعد فکری و اجرایی اقدام خواهد شد.
تخصص و تجربه، لازمه هر کارگروه تخصصی
رویا حیدرزاده نایب رئیس مجمع زن و خانواده بسیج استان در این جلسه گفت: در سطح استان مسائل متعددی در حوزه زن و خانواده‌ داریم که به دلیل فراگیری مسائل زنان و کارگروه های فراوان به نتیجه واحد نمی‌رسد لذا مقرر شد 7 میز تخصصی که مشکلات مربوط به زن و خانواده را بررسی کند با حضور جمعی از نخبگان نظرات تخصصی را ارائه می‌دهند و فهم مشترک ارائه دهیم و همه ی گروه‌های فعال حوزه زن و خانواده را همسو با دیگر ارگان ها و سازمان عمل خواهد کرد.
وی گفت:در حوزه اندیشه ورزی با حضور نخبگان نظریات تخصصی ارائه می شود براساس مسائل حوزه زنان و خانواده میزهای تخصصی تعریف کردیم که آورده آن مبنای برنامه ریزی حوزه زنان قرار می‌گیرد.
حیدرزاده بیان کرد :چشم انداز کوتاه مدت و بلند مدت برای استان تعزیف کنیم.در تعامل و هم افزایی بین دستگاه‌ها و مسئولین است آنچه مربوط به گروه زن و خانواده است به دستگاه‌ها منتقل شود و مبنای دستگاه‌ها قرار بگیرد.
نایب رئیس مجمع زن و خانواده بسیج خراسان رضوی بیان کرد :ارتباط گروه زن و خانواه با کارگروه های شهرستانی هم انجام می شود به 8 مساله در حوزه زن و خانواده رسیدیم که به صورت تخصصی آسیب شناسی می شوند و به ارائه راهکار می‌گرداند که خروجی آن مستقیما به دستگاه‌های اجرایی می‌رسد.
این 8 کارگره تخصصی عبارتند از :میز پیشگیری از طلاق میز تخصصی افزایش نرخ ازدواج، میز تخصصی جمعیت ، کسب و کار پایدار در حوزه زنان، احیای هویت زن مسلمان ایرانی(بحران هویت در زنان)، زیست عفیفانه(سبک زندگی اسلامی در حوزه جامعه شناسی و تربیتی )، رسانه و مجامع بین المللی وحوزه مشکلات حقوقی زنان می باشد.
در این کارگروه‌های تخصصی نیاز به تخصص و تجربه لازم داریم تا راهکارهای عملیاتی و اجرایی بدهد تا مبنای کار دستگاه‌ها قرار بگیرد.
باید در حوزه زن و خانواده گفتمان ساز باشیم
قاضی زاده هاشمی نماینده مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت:این میزهای تخصصی می توان منشا اثر باشد انباشت تجربه دانش و علم است مه باعت هم افزایی داخل کارگروه داشته باشیم که بسیار ضرورت دارد .
در این شرایط که مقوله اصلی فرهنگی و اجتماعی است شعار معیشتی و اقتصادی داده نمی شود فقط در حوزه زن و خانواده و زیست اجتماعی است
وی با بیان اینکه در حوزه زن و خانواده هم باید گفتمان ساز باشیم و باید نیروهای صاحب فکر و اندیشه تولید کنیم باید در حوزه برنامه ریزی و مطالبه گری ورود پیدا کنیم گفت: آمار طلاق در خراسان بیداد می‌کند .

انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
فاطمه رحمانی: تا کنون مدل و الگویی عامل و کنشگر در راستای تقویت بنیان خانواده ارائه نشده است
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
زنان و سیاست
V
آرشیو