کتاب خوانی تنها راه درس گرفتن از تجربیاتی، هرگز تجربه نشده توسط ما !

کتاب انبوهی از تجربه های گوناگونی است که در زندگی قطعا نمی توانیم همه آن تجارب را با هم به دست آورده باشیم اما زمانی که کتاب هایی از کشورهای مختلف را بخوانیم با تفکرات انسان های متفاوت از سرتاسر این کره خاکی آشنا می شویم بدون این که به آن کشورها سفر کرده باشیم.
کتاب خوانی تنها راه درس گرفتن از تجربیاتی، هرگز تجربه نشده توسط ما !
1401/08/25 - 08:12
تاریخ و ساعت خبر:
143087
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - خراسان شمالی - فرشته عباسی مطلق : آن هنگام که انسان در زندگی به هر چیزی، چنگ می زند تا ادعای متفاوت بودن بکند و برای تسلی خاطر خویش
و رهایی از تنهایی تن به هرکاری می دهد گاهاً خود را با خرید، دورهمی های دوستانه و هر کاری سرگرم می کند تا زندگی را به هر طریقی دوام بیاورد و آنچه در سرشت آدمی نهاده از اول خلقت تا به اکنون این است که بشر همیشه دنبال آسان ترین ها باشد که در بیشتر مواقع راه اشتباه و بی ثمر همان راه دم دستی می باشد در صورتی که سخت ترین راه ها متقابلا ًدرست ترین ها هستند.
ما برای تاب آوردن درد غم گرفتاری به هر کاری تن می دهیم جز رجوع به کتاب بله کتاب چیزیست که در ظاهر مخصوصا اگر قطور باشد حوصله سربر است.
همین کتاب که می تواند تبری باشد بر افکار یخ زده ما و اگر بتوانیم به معنای واقعی کلمه کتاب خواندن را تجربه کنیم ،دیگر در زندگی نه از این شاخه به آن شاخه می پریم نه به خرید چیزهای مازاد بر نیاز روی می آوریم نه دیگر تجملات برای ما جذابیتی دارند.
کتاب همان عنصر ساده ای می باشد که ما به راحتی از کنارش رد می شویم و شاید آخرین گزینه ما در طول زیستن همین کتاب خواندن باشد.
کتابی که نه هزینه آنچنانی دارد نه پیامد های بدی دارد و بالعکس بصیرت و بینش ما را به زندگی انسان ها و کل این جهان هستی باز می کند.
در هر کتابی انسان هایی زیسته اند که بعضاً اشتباهاتی داشته اند ،غمگین بوده اند شاد بوده اند ،دچار بحران شده اند و بالاخره گذر کرده اند
و ما وقتی هر کتابی که می خوانیم روزها و هفته ها با شخصیت های آن ها زندگی می کنیم و گاهی هم همزادپنداری، کتاب انبوهی از تجربه های گوناگونی است که در زندگی قطعا نمی توانیم همه آن تجارب را با هم به دست آورده باشیم اما زمانی که کتاب هایی از کشورهای مختلف را بخوانیم با تفکرات انسان های متفاوت از سرتاسر این کره خاکی آشنا می شویم بدون این که به آن کشورها سفر کرده باشیم.
ما اگر یک کتاب را با جان و دل بخوانیم با تک تک شخصیت ها و کلمات آن کتاب اخت می گیریم ، کتاب به ما هزاران هزار درس می آموزد و گوشه تنهایی ما با کتاب پر از شلوغی می شود . فقط باید دیدگاه خود را به کتاب عوض کنیم .
کتاب صرفا فقط برای سرگرمی نیست بلکه آن قدر قدرت دارد که حتی می تواند یک انسان بیمار ناامید را دوباره به زندگی بازگرداند.
و روح طغیان گر ما را به کمال برساند آن گونه که دیگر در مقابل اشتباهات دیگران واکنش و خشونت نشان ندهیم بلکه با تجربه گرفتن از کتاب و اندیشه های درون مایه آن زندگی که همه آن را به طور عجیبی با میدان نبرد اشتباه گرفته اند را فقط به معنای واقعی کلمه زندگی کنیم و این را بیاموزیم که به واسطه جراحی های پلاستیک عجیب و غریب این عصر با عوض کردن گوشی ها و ماشین ها، موقعیت اجتماعی ما هیچ توفیقی نخواهد کرد مگر این که به کتاب وصل باشیم این یار مهربان ساکت و همه چیز تمام که قادر است مغزهای فلج ما را دوباره احیا کند و جان دوباره به آن ببخشد.

انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
کتاب خوانی تنها راه درس گرفتن از تجربیاتی، هرگز تجربه نشده توسط ما !
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
ادبیات و نشر
V
آرشیو