استفاده طولانی‌مدت تلفن همراه و رایانه، اثرات نامطلوبی بر بدن می‌گذارد

یک کارشناس و متخصص فیزیولوژی ورزش با اشاره به اینکه استفاده نادرست از تلفن همراه یا سیستم‌ رایانه‌ای می‌تواند خطر آرتروز را در پی داشته باشد گفت: استفاده طولانی مدت از این وسایل ارتباطی، اثرات نامطلوبی بر بدن می‌گذارد.
استفاده طولانی‌مدت تلفن همراه و رایانه، اثرات نامطلوبی بر بدن می‌گذارد
1401/10/13 - 12:46
تاریخ و ساعت خبر:
144056
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - قزوین : زرباف، کارشناس و متخصص فیزیولوژی ورزش در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی طنین یاس از قزوین با بیان اینکه برای استفاده از لبتاب باید شرایط فیزیکی مناسبی را اتخاذ کرد اظهار داشت: مانیتور باید در زاویه‌ای قرار گیرد که روبروی چشم‌ها بوده به هیچ عنوان گردن برای دیدن مانیتور خم نشود.
زرباف با اشاره به بانوان کارمندی که روزانه ساعات زیادی را از سیستم کامپیوتری استفاده می‌کنند عنوان کرد: این بانوان باید حتما در نظر داشته باشند که در صورت بی توجهی به نکات فیزیولوژیکی، ممکن است درگیر آسیب‌های جدی شوند.
این کارشناس و متخصص فیزیولوژی ورزش با بیان اینکه متاسفانه بی توجهی به نحوه نشستن در پشت میز، نبود زاویه مناسب سیستم با چشم‌ها و خم کردن گردن برای کار با رایانه منجر به آسیب‌های ساختاری گسترده‌ای می‌شود، تصریح کرد: کمر درد، زانو درد و گردن درد از جمله آسیب‌های ساختاری است که در اثر بی توجهی به نحوه نشستن در پشت میز به وجود می‌آید.
زرباف با اشاره به طرحی که می‌تواند مشکلات ساختاری موجود در بین کارمندان را تا حد زیادی کاهش دهد عنوان کرد: می‌توان در قالب طرح ورزش جامع کارمندی بسیاری از مشکلات ساختاری کارمندان را برطرف کرد.
کارشناس و متخصص فیزیولوژی ورزش با بیان اینکه می‌توان از طریق ورزش آسیب‌های ساختاری را از میان برد، خاطرنشان کرد: طرح ورزش جامع کارمندی نیاز به حمایت مالی از سوی ارگان‌های دولتی دارد.
خبرنگار عاطفه اصلی بیگی
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
تلفن همراه، سلامت بدن، ورزش ، ارتروز ، ضعف بینایی، آسیب های ساختاری بدن
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو