«میخک»، روایتی متفاوت از خاطرات شهید محمد نجفی را بازگو می‌کند

کتاب «میخک» به قلم اعظم نجفی، خاطرات زندگی شهید محمد نجفی را از زبان همسرش بازگو کرده و درس‌های گرانمایه‌ای به مخاطبان حوزه ادبیات دفاع مقدس تقدیم می‌کند.
«میخک»، روایتی متفاوت از خاطرات شهید محمد نجفی را بازگو می‌کند
1401/10/17 - 15:04
تاریخ و ساعت خبر:
144224
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از بوشهر، شهید محمد نجفی که از شهدای هشت سال دفاع مقدس استان بوشهر است خاطراتی ناگفته از زبان همسر خویش دارد؛ خاطراتی که اکنون به زبان قلم درآمده، کتابی خواندنی را به مخاطبان حوزه ادبیات دفاع مقدس تقدیم می‌کند.
اعظم نجفی، دختر شهید نجفی در یادداشتی که در اختیار طنین یاس بوشهر قرار داده است اینگونه می‌نویسد: یکم مردادماه ۱۳۶۲ درست زمانی که ۳ساله بودم پدرم را در عملیات والفجر۲ و در مناطق عملیاتی حاج عمران پیرانشهر از دست دادم.

دلتنگی بسیار من در زمان کودکی از نبود پدر و خاطرات زیبای مادرم که در گوشم زمزمه می کرد سبب شد کتابی بنویسم در راستای معرفی پدرم، همچنین آرزو و هدفی در پی آن بود تا این کتاب را به مقام معظم رهبری «حفظه الله» تقدیم کنم.
هرچه بزرگتر می‌شدم مصمم تر و هرچه می‌گذشت علاقه من به نگارش کتاب بیشتر می‌شد. سرانجام کتاب را یکم مردادماه ۱۴۰۱ به پایان رساندم؛ کتابی که مملو بود از رشادت‌ها و فعالیت‌های پدرم قبل و بعد انقلاب، پر از عاشقانه های پدر که از زبان مادرم بازگو کرده‌ام.
«میخک» عنوان کتابی شد که به واسطه پدرم مهر تایید آن را گرفتم، نامی آشنا تا مروری باشد بر نشانه مشترک میان پدر و مادرم و زندگی زیبایشان قبل از شهادت.
شایان ذکر است؛ کتاب میخک طی آئینی با حضور برخی مسؤولان استانی و خانواده شهید محمد نجفی به همراه دو کتاب دیگر با عناوین «جان کیمیا» نوشته حلیمه جلال نژاد و «اتل متل یه دختر که اسمشم اعظمه» نوشته محمدکاظم اتابک که روایت‌های متفاوتی از زندگی شهید نجفی دارد، رونمایی شد و همچنین از نویسندگان و دست‌اندرکاران این آثار تقدیر و تشکر به عمل آمد.
دبیرخبر - آتنا جعفری
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
کتاب میخک، خاطرات شهید محمد نجفی، نویسنده اعظم نجفی، ادبیات پایداری، ادبیات دفاع مقدس
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
ادبیات و نشر
V
آرشیو