15 خرداد در ذهن مردم انقلابی ایران تداعی قیام دشت ورامین سال 42 است

نایب رئیس حوزه های علمیه خواهران و مدیر حوزه علمیه الزهرا علیها السلام: 15 خرداد در ذهن مردم انقلابی ایرانتداعی قیام دشت ورامین در سال ۴۲ می باشد
15 خرداد در ذهن مردم انقلابی ایران تداعی قیام دشت ورامین سال 42 است
1403/03/15 - 17:36
تاریخ و ساعت خبر:
194143
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - استان تهران: صادقی در مراسم گرامیداشت شهدای 15 خرداد در بین جمعی از بانوان بیان کرد: مردم ورامین از روحیه انقلابی برخوردار هستند. شهری که بیش از چند هزار شهید در قیام پانزده خرداد داشت اما به جز ۷ نفر گفته شده بقیه گمنام هستند .شهری که ۱۴۰۰شهید دفاع مقدس و بیش از۳۰۰۰ جانباز و نزدیک به ۱۸۰ شهید مدافع حرم دارد.
وی گفت: پانزده خرداد در ذهن مردم انقلابی ایران تداعی قیام دشت ورامین در سال ۴۲ می باشد.
نایب رئیس حوزه های علمیه ادامه داد:« پانزده خرداد روز قیام مردم جان بر کفی است که به نام اسلام و برای اسلام به میدان آمدند تا کشور را از سلطه حکومت‌های ظالم و ستمگر برهانند. آغاز قیام ١۵ خرداد با رهبری روحانیت شکل گرفت که توانست این قیام را در مسیری قرار دهد که منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی گشت و در حقیقت یک مصیبت برای کشور ما بود؛ اما مبدا جنبش در حین مصیبت، برای ما مبارک بود ولی بر یک امر بزرگ که باعث استقلال و آزادی کشور شد.»
صادقی اذعان کرد:«در حقیقت این دستاورد نهضت پانزده خرداد سال۱۳۴۲ بود که باعث پیروزی مردم ایران در ۲۲بهمن ماه سال ۱۳۵۷شد. قیام پانزده خرداد، قدرت ستم‌شاهی را از بین برد، همچنین این قیام مبدا تاریخ اسلامی ایران است.»
وی همچنین در مورد عروج ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) مواردی از خصوصیات ایشان را بیان کرد و بزرگداشت شهدای خدمت شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی و هیئت همراه را تسلیت گفت.
خبرنگار: هانیه کشوری
انتهای پیام / *

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
15 خرداد، قیام خونین مردم ورامین، نقطه عطف انقلاب، نهضت 15 خرداد
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
تهران
V
آرشیو