طرح آگاهسازی خود مراقبتی برای دختران و بانوان زنجانی اجرا شد

سرپرست امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان زنجان گفت: طرح آگاهسازی خود مراقبتی با هدف ارتقای دانش و آگاهی، عزت نفس و خودشکوفایی بانوان و دختران در رده سنی ۱۳ تا ۴۰ سال در حوزه مسائل روانی، اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در زنجان اجرا شد.
طرح آگاهسازی خود مراقبتی برای دختران و بانوان زنجانی اجرا شد
1401/11/05 - 11:02
تاریخ و ساعت خبر:
144871
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - شهناز آقاخانی چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: این طرح در سال جاری برای اولین بار در این استان با تاکید بر حفظ کرامت انسانی و ارتقای دانش و آگاهی گروه‌های هدف انجام گرفت.
وی با بیان اینکه تمرکز اصلی این برنامه خود مراقبتی با محوریت افزایش سواد سلامت اجتماعی و سواد رسانه ای است، اضافه کرد: این برنامه تلاش دارد تا افراد بتوانند به استقلال، خود باوری و احیای حقوق مادی معنوی خود دست یابند و با تغییر مطلوب شرایط بر محیط زندگی کنترل نسبی داشته باشند.
آقاخانی گفت: خودمراقبتی موضوعی آموختنی، آگاهانه و هدفمند است که هر فردی برای خود، خانواده و دیگران انجام می دهد تا سالم بماند و شامل اقدامات و تصمیماتی است که در راستای حفظ سلامت، پیشگیری از خطرات و آسیب های اجتماعی و توانایی رفع نیازهای جسمی، روانی و اجتماعی افراد انجام می شود.
سرپرست امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان زنجان یادآور شد: این طرح در قالب برنامه های مشارکت اجتماعی و در راستای کاهش ریسک و آسیب ناشی از رفتارهای پرخطر در ۲ مرحله اجرا شد.
وی اظهار داشت: در مرحله اول استان زنجان به عنوان استان میزبان، کارگاه آموزشی تربیت مربی را برای ۱۲۰ نفر از تسهیلگران استان های قم، سمنان، یزد و همدان با ۲۴ ساعت آموزش به صورت مجازی برگزار کرد و ۱۸ تسهیلگر از مراکز مثبت زندگی استان زنجان نیز آموزش های لازم را فرا گرفتند.
آقاخانی افزود: در مرحله دوم، طرح با ۲۴ ساعت آموزش به مخاطبان اصلی آغاز شد و ۹۰۰ نفر در ۲ گروه سنی دختران نوجوان و جوان دارای دامنه سنی ۱۳ تا ۲۰ سال و زنان جوان دارای دامنه سنی ۲۰ تا ۴۰ سال آموزش های لازم را در مراکز مجری در سطح استان و در ۱۲ جلسه آموزش دیدند.
این مسوول در خصوص محتوای آموزش طرح، خاطرنشان کرد: محورهای آموزشی این طرح در حوزه مسائل روانی - اجتماعی و پیشگیری از آسیب هـای اجتماعی است و سعی دارد با محوریت افزایش سواد سلامت اجتماعی، سواد رسانه ای و برقراری شبکه ارتباطی سازنده بین نوجوانان و والدین آنها اهداف پیش بینی شده طرح را محقق سازد.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
طرح آگاهسازی خود مراقبتی، دختران و بانوان زنجانی،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو